@article { author = {رضایی, مهدی}, title = {}, journal = {Research in Islamic Education Issues}, volume = {20}, number = {15}, pages = {-}, year = {2012}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2251-6972}, eissn = {2645-5196}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {چیستی شناسی روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی}, abstract_fa = {نوشتار پیش رو با هدف بررسی رویکرد های پژوهش موجود در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی به منظور انتخاب روش پژوهش مناسب به رشته تحریر درآمده است. پس از توصیف و نقد و بررسی هر یک از رویکرد ها، رویکرد انتخابی به همراه روش شناسی پژوهش مناسب تبیین می شود. نگارنده از میان رویکرد های موجود، رویکرد مضاف بودن فلسفه را به "تعلیم و تربیت اسلامی" به مثابه نظام تربیتی استنتاج شده از منابع دینی با استمداد از روش فلسفی و آموزه های دینی را انتخاب می کند و به این نتیجه می رسد که روش مناسب پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی روش تعقلی، استدلالی و استنتاجی در بعد فلسفی و زیربنایی رشته و روشهای تجربی در ساحت علمی و روبنایی آن است. از این رو در تدوین مبانی به مبانی فلسفی در کنار سایر منابع دینی روی می آورد و روش تعقلی و تجربی را در پژوهش بر می گزیند.}, keywords_fa = {فلسفه اسلامی,تعلیم و تربیت اسلامی,روش شناسی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی}, url = {https://iej.ihu.ac.ir/article_200823.html}, eprint = {https://iej.ihu.ac.ir/article_200823_6fb4290f9a91e91f2367ca8eb02a7b25.pdf} }