@article { author = {سبحانی نژاد, مهدی and رهنما, اکبر and بهرام, احمدعلی}, title = {}, journal = {Research in Islamic Education Issues}, volume = {21}, number = {18}, pages = {-}, year = {2013}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2251-6972}, eissn = {2645-5196}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تربیت مدنی از دیدگاه امام علی علیه السلام با تأکید بر نهج البلاغه}, abstract_fa = {در این پژوهش محورهای تربیت مدنی از دیدگاه امام علی علیه السلام، به همراه عوامل و زمینه‌های مصداقی آنها با تأکید بر نهج البلاغه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. روش پژوهش تحلیل محتوا و طی آن تمام خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمتهای منتسب به امام علی علیه-السلام در نهج البلاغه بود که همه آنها مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار پژوهش، فهرست وارسی بود که روایی آن به وسیله صاحبنظران و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب همبستگی تأیید شد. داده‌های حاصل از تحلیل اولیه با تحلیل مجرای دیگر برابر با 84/0 بوده و داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل کیفی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که در تربیت مدنی از دیدگاه امام علی علیه السلام عوامل مطرح در قالب چهار محور تحکیم ایمان و عقیده، ترویج اخلاقیات در جامعه، عدالت و حقوق شهروندی است.}, keywords_fa = {تربیت دینی در نهج البلاغه,تعلیم و تربیت اسلامی و نهج البلاغه,ادارة جامعه اسلامی بر اساس نهج البلاغه}, url = {https://iej.ihu.ac.ir/article_200843.html}, eprint = {https://iej.ihu.ac.ir/article_200843_bd15e732f7e8a78ba338d4e647489333.pdf} }