@article { author = {رضایت, غلامحسین and رضایت, فاطمه}, title = {}, journal = {Research in Islamic Education Issues}, volume = {23}, number = {27}, pages = {-}, year = {2015}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2251-6972}, eissn = {2645-5196}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {روشهای تربیت کودک تا هفت‌سالگی در اندیشه امام علی (علیه السلام)}, abstract_fa = {هدف این پژوهش شناسایی روشهای تربیت کودک تا هفت‌سالگی در اندیشه امام علی(ع) بود. در راستای دستیابی به این هدف یک سؤال کلی و دو سؤال فرعی طراحی شد. روش این پژوهش، توصیفی ـ تحلیلی است که برای تحلیل داده‌های تحقیق از روش تحلیل محتوا استفاده شد. مواد و محتوای این تحقیق کتابهای ارزشمند نهج‌البلاغه و غررالحکم بود. در این مقاله ابتدا مفهوم تربیت و روشهای تربیت، تبیین، و سپس در پاسخ به سؤال اول روشهای تربیتی بر مبنای دیدگاه امام علی(ع) با استفاده از روش تحلیل محتوا استخراج شد. نتایج و یافته‌های پژوهش نشان داد که روشهای تربیتی در اندیشه امام علی(ع) شامل یازده روش، الگوسازی، محبت، امر به ‌معروف و نهی از منکر، پند و اندرز، داستان، عادت دادن، تشویق، تنبیه، استفاده از مثل، دعا و نیایش و جهاد بود. در ادامه و در پاسخ سؤال دوم، که روشهای تربیتی مناسب برای کودک تا هفت‌سالگی کدام ‌است، روش تربیت از طریق جهاد حذف شد که متناسب با وضع کودک تا هفت‌سالگی نیست.}, keywords_fa = {روشهای تربیت,روشهای تربیت از نظر امام علی (ع),تربیت اسلامی}, url = {https://iej.ihu.ac.ir/article_200896.html}, eprint = {https://iej.ihu.ac.ir/article_200896_09ca4972077e553877fb57c749705340.pdf} }