%0 Journal Article %T مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع) %J پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی %I دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام %Z 2251-6972 %A کلاهدوزی, احمد %A کوثری, مریم %D 2011 %\ 11/22/2011 %V 19 %N 12 %P - %! مبانی و الگوی آموزشهای پژوهش محوردر دانشگاه جامع امام حسین (ع) %K آموزش عالی در ایران %K پژوهش دانشگاهی در ایران %K آموزش پژوهش محور در ایران %K مدیریت دانش در دانشگاه های ایران %R %X هدف اصلی این تحقیق دستیابی به نظام آموزشی پژوهش‌محور متناسب با نظام تعلیم و تربیت سپاه در تحصیلات عالی و تکمیلی (دانشگاه جامع امام حسین(ع)) است. نوع تحقیق از لحاظ هدف، توسعه‌ای و از لحاظ روش توصیفی ـ اکتشافی است که با استفاده از بررسی اسنادی، کتابخانه‌ای وتحقیق میدانی انجام گرفته است. برای جمع‌آوری اطلاعات و آزمون سؤالات از پرسشنامه محقق ساخته شامل چهار عامل اصلی استفاده شده است. پس از به دست آوردن روایی پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی و اطمینان از اعتبار آن (0.902)، داده‌ها از نمونه مورد مطالعه "120" نفر که شامل کارشناسان، مربیان و استادان دانشگاه جامع امام حسین (ع) بودند، جمع آوری شد. در پایان با استفاده از تحلیل عاملی (با نرم‌افزار لیزرل) الگوی مورد نظر در چهار عنصر پژوهشی، اداری ـ پشتیبانی، آموزشی و اخلاقی ـ فرهنگی تجلی یافت که هر یک عوامل فرعی مهمی دارد. رهبری علمی و تحول‌گرا، مدیریت کیفیت، سازمان مشارکتی، توانمندسازی، مسئله محوری، کار گروهی، مدیریت دانش، مشتری محوری، ارزیابی مشارکتی، شایسته سالاری و آزاد اندیشی از مهمترین عوامل این الگو است. %U https://iej.ihu.ac.ir/article_200820_fe5537c0fadd003b58f4ca5ad2df614c.pdf