1. قرآن کریم. ترجمه مهدی الهی قمشه ای.
  2. ابن عربی، محیی الدین (1390). فصوص الحکم. ترجمه محمد خواجوی. تهران: انتشارات مولی.
  3. باقری، خسرو (1390). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: انتشارات مدرسه.
  4. پورحسن، قاسم (1390). دین و رسانه. نشریه رسانه و فرهنگ. ش1: 63 تا 84.
  5. جوادی آملی، عبدالله (1391). مفاتیح الحیاه. قم: انتشارات اسراء.
  6. داوودی، محمد (1390). نقش معلم در تربیت دینی. قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
  7. راسل، برتراند (1365). تاریخ فلسفه غرب. ترجمه نجف دریابندری. تهران: انتشارات پرواز.
  8. رهنمایی، سیداحمد (1388). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
  9. طباطبایی، محمدحسین (1389). روابط اجتماعی در اسلام. ترجمه محمدجواد حجتی کرمانی. قم: نشر بوستان کتاب.
  10. طباطبایی، محمدحسین (1390). تفسیرالمیزان. ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی. قم: انتشارات اسلامی.
  11. طباطبایی، محمدحسین (1387). تعالیم اسلام. قم: انتشارات بوستان کتاب.
  12. طباطبایی، محمدحسین (1391). اصول فلسفه و روش رئالیسم. تهران: انتشارات صدرا.
  13. فنایی اشکوری، محمد (1391). دو ساحت ظاهر و باطن در جهان‌بینی جلال الدین مولوی. نشریه معرفت. ش177 :13 ـ 28.
  14. فرمهینی فراهانی، محسن (1389). پست مدرنیسم و تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات آییژ.
  15. قاسم پور راوندی، محسن؛ مهدوی راد، محمدعلی (1379). ظاهر و باطن در تفسیر عرفانی. نشریه مدرس علوم انسانی. ش 15.
  16. گنجی، محمدحسین (1390). کلیات فلسفه. تهران: انتشارات سمت.
  17. گوتک، جرالدلی (1391). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمد جعفر پاک سرشت. تهران: انتشارات سمت.
  18. محمدی، سیدمحسن؛ خلیفه، حسین؛ فرهادی، مریم (1393). سبک زندگی زمینه‌ساز و زندگی غربی. نشریه مشرق موعود. ش31: 57 تا 86.
  19. مهدوی کنی، محمد سعید (1386). مفهوم سبک زندگی و گستره آن در علوم اجتماعی. نشریه تحقیقات فرهنگی ایران. ش 1: 199 تا 230.
  20. آذربایجانی، مسعود؛ موسوی اصل، سید مهدی (1385). درآمدی بر روانشناسی دین. تهران: همت.
  21. انصاریان، حسین (1380). نظام خانواده در اسلام. چ شانزدهم. قم: ام‌ابیها.
  22. Feinberg (1995) “Dewey and Democracy,” pp. 203-204, Also see Jennifer Watchman, Dewey’s Ethical Thought Ithaca, NY: Cornell University Press.
  23. Hilary Putnam and Ruth Anna Putnam,(1993) “ Education for Democracy,” Educational Theory, 43, No. 4 (fall 1993): 364.
  24. Pinar, W .Andothers (1996).“UnderstandingCurriculum.”Peterlang Publishing, Inc.New York.
  25. Robert S. Brumbaugh and Nathaniel M. Lawrence, philosophers on Education: Six Essays on the Foundations of Western Thought(Boston: Houghton Mifflin, 1963) pp. 10-48
  26. Moore, A. Carrier. (2002). Faith dores affect behavior , Religion & ethics ,desert news. Com.
  27. Frankl, V. E. (1975). Meaning Therapy. New York: Weily intc.