قرآن کریم.
صحیفه سجادیه (1392)، ترجمه حسین انصاریان، چاپ دوم. تهران: انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن کریم.
آقابزرگ تهرانی (بیتا)، الذریعه الیتصانیفالشیعه، چاپ دوم، بیروت: دار الأضواء.
ابراهمیفر، علیاصغر (1385)، بررسینظامتربیتی صحیفهسجادیه، چاپ اول، قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما: نشر دفتر عقل.
الطریحی، فخرالدین (1408ه.ق)، مجمعالبحرین. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
ایرانمنش، فاطمه و رستمی نسب، عباسعلی (1395)، روشهای تربیت عقلانی در صحیفه سجادیه، فصلنامه معرفت، سال25، شماره228: 26- 13.
ایزدی، مهدی و مهدویمنش، حسین (1391)، پیجویی خانواده و کارکردهای تربیتی آن در آموزههای امام سجاد (ع) باتأکیدبر شیوههای انحرافزدایی و فضیلتافزایی، دوفصلنامه مطالعات قرآن و حدیث. سال6، شماره1: 86- 45.
پاکسرشت، محمد (1397)، بررسی جایگاه تربیت اعتقادی در برنامه درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه و آسیبشناسی آن، فصلنامه جامعهشناسی آموزشوپرورش، سال 9، شماره 9: 66- 49.
داوودی، محمد (1389)، تربیتاخلاقی، چاپ سوم، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
دفتر همکاری حوزه و دانشگاه (1371)، مبانیاقتصاداسلامی، چاپ اول. تهران: سازمان سمت.
راغب اصفهانی (1373ه.ق)، مفرداتفیغرایبالقرآن، طهران: مکتبه البوذر جمهوری مصطفوی.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش ( آذر ماه1390)، تهران: شورای عالی انقلاب اسلامی.
شریعتمداری، علی (1386)، اصول و فلسفه تعلیموتربیت، چاپ سیودوم، تهران: انتشارات امیرکبیر.
شعارینژاد، علیاکبر (1376)، فلسفه آموزش وپرورش، چاپ چهارم، تهران: انتشارات امیرکبیر.
صالحی، اکبر و تهامی، رحیمه السادات (1388)، بررسی و تحلیل عوامل و موانع مؤثر در تربیت دینی برمبنای سخنان حضرت علی علیهالسلام در نهجالبلاغه، دوفصلنامه تربیت اسلامی. سال4، شماره 9: 94-75.
صدر، حسن (1383)، تأسیسالشریعه، تهران: مؤسسه اعلمی.
فایضی، علی و آشتیانی، محسن (1375)، مبانی تربیت و اخلاق اسلامی، قم: انتشارات روحانی.
فیروزآبادی، مجدالدین محمد (1412ه.ق)، القاموسالمحیط، بیروت: داراحیاءالتراث العربی.
کرمیان، وحید و علیاکبرخانی، حسین (1396)، الگوی تربیتی مبتنیبر سیره امام سجاد(ع)، سومین کنفرانس روانشناسی و علوم رفتاری: 20-1.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390)، تهران: دبیرخانه شورایعالی آموزشوپرورش.
مجلسی، محمدباقر (1403ه.ق)، بحارالانوارالجامعه لدرراخبارالائمه الاطهار(ع)، به کوشش یحییالعابدی، بیروت: مؤسسه الوفاء.
مجلسی، محمدباقر (بی.تا). بحارالانوار الجامعه الدرر اخبار الائمه الاطهار(ع). جلد14و45و86، بیروت: مؤسسه الوفاء.
مرزوقی، رحمت اله (1384)، انسان و تربیت ازمنظر صحیفه سجادیه، اندیشه دینی، سال5، شماره15: 98- 87.
مزینانی، محمدصادق (1382)، روشهای تربیتی سیاسی کارگزاران ازمنظر امام علی علیهالسلام، حکومت اسلامی، سال ششم، شماره 22: 39-27.
مطهری، مرتضی (1371)، تعلیموتربیت در اسلام، تهران: انتشارات صدرا.
مطهری، مرتضی (1394)، مجموعه آثار، جلد سوم. تهران: صدرا.
ملاسلمانی، فرشته؛ قائمی، علی و بهشتی، سعید (1389)، بررسی مبانی تربیت اجتماعی از دیدگاه امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، روانشناسی تربیتی، سال6، شماره17: 145-119.
میالاره، گاستون و یال، ژان (1370)، تاریخ جهانی آموزشوپرورش، ترجمه محمدرضا شجاع رضوی، جلد 1و2، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
میرشاه جعفری، سیدابراهیم و مقامی، حمید (1384)، رهیافتی به نظام تربیتی اسلام از نگاه صحیفه سجادیه، اندیشه دینی، سال5، شماره15: 118- 99.
نادری، امیر؛ آرایی، حمیدرضا و شیرزاد نشلی، حمیدرضا (1392)، شیوههای تعلیموتربیت ازمنظر امام سجاد(ع) باتکیهبر صحیفه سجادیه، بصیرت و تربیت اسلامی، سال10، شماره26: 161-133.
نیکزاد، محمود (1375)، کلیات فلسفه تعلیموتربیت، تهران: انتشارات کیهان.
وفائی، رضا؛ فضلاله قمشی، سیفاله و طالعیفرد، احمد (1396)، بررسی میزان توجه به ساحتهای ششگانه تربیت سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی، فصلنامه مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی. سال2، شماره2: 154- 131.