نهجالبلاغه
افشون، غلامرضا و افشارکرمانی، عزیزالله (1397)، تأثیر عقل نظری بر عقل عملی در صدور رفتارهای اخلاقی ازمنظر ملاصدرا، مجله پژوهشهای معرفتشناختی، ش 15: 24 ـ 7.
اکبریان، رضا (1390)، نسبت میان نظر و عمل در فلسفه ملاصدرا، مجله جاویدان خرد، ش 1: 28 ـ 5.
اکبریان، رضا (1389)، نسبت میان نظر و عمل از دیدگاه ملاصدرا، خردنامه صدرا، ش 62: 37 ـ 14.
باقری، خسرو (1388)، نگاهی دوباره به تعلیموتربیت اسلامی، ج 2 ، تهران: انتشارات مدرسه.
اکبریان، رضا (1389)، درآمدی بر فلسفه تعلیموتربیت جمهوری اسلامی ایران ، ج 2، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
اکبریان، رضا (1378)، بررسی مفروضات فلسفی روانشناسی شناختی براساس فلسفه صدرایی، مجله روانشناسی، سال 3، ش3.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه (1389)، رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
حسنی، سیدحمیدرضا و موسوی، هادی (1397)، انسانکنششناسی صدرایی بهمثابه ظرفیتشناسی مبانی انسانشناختی صدرالمتألهین برای علوم انسانی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
خزاعی، زهرا (1390)، هویت انسانی در اندیشه صدرالمتألهین، خردنامه صدرا، ش 64: 46 ـ 33.
رضازاده میرآب، رضا (1377)، درآمدی بر انسانشناسی ملاصدرا، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران.
سجادیه، نرگس (1385)، گزارشی از آراء فلسفی صدرالمتألهین و دلالتهای تربیتی آن، فصلنامه تربیت اسلامی، دوره 1، ش 2: 63 ـ 35.
شکر، عبدالعلی (1385)، نقش و جایگاه عقل عملی در آثار صدرالمتألهین، خردنامه صدرا، ش 44: 40 ـ 32.
صدرالدین شیرازی، محمد (1361)، تفسیر القرآن الکریم، تصحیح محمد خواجوی، قم: انتشارات بیدار.
صدرالدین شیرازی، محمد (1362)، المبدأ و المعاد، ترجمه احمدبنمحمد حسینی اردکانی، چاپ اول، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
صدرالدین شیرازی، محمد (1381)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیة الاربعه، 9 جلد، تهران: بنیاد حکمت اسلامی.
صدرالدین شیرازی، محمد (1386)، الشواهد الربوبیه فی مناهج السلوکیه، با حواشی ملامهدی سبزواری، تحقیق سیدجلالالدین آشتیانی، قم : بوستان کتاب.
صدرالدین شیرازی، محمد (1410)، الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه، بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
صمدی، معصومه (1388)، نظریه حرکت جوهری و دلالتهای آن در تعلیموتربیت اسلامی، مجله مصباح، شماره: 96 ـ 67.
علمالهدی، جمیله (1384)، مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی براساس فلسفه صدرا، تهران: دانشگاه امام صادق(ع).
مؤمنی، ناصر (1396)، تربیت انسان در پرتو انسانشناسی صدرایی، دوفصلنامه حکمت صدرایی، سال 5، ش2: 167 ـ 153.
میرداماد، محمّدباقر (1367)، القبسات، به اهتمام مهدی محقق، تهران: دانشگاه تهران.