اعلامیه جهانی حقوق بشر، ترجمه علی میرزایی و رضا رضایی (1377)، نگاه نو، ش 37: 196 ـ 190.
بیابانگرد، اسماعیل (1384)، روشهایتحقیقدرروانشناسیوعلومتربیتی، تهران: دوران.
سلطانمرادی، محمد و هابیلی، محمد (1390)، حقوق بشر در نهجالبلاغه، مطالعات تفسیری، سال دوم، ش 5: 9 ـ 44.
شکاری احمد و حاجیرشیدی رضا (1388)، بررسی میزان توجه به مؤلفههای حقوق بشر در برنامه درسی دوره متوسطه ایران، فصلنامه نوآوریهای پژوهشی، دوره 24، ش 7.
شورای عالی آموزشوپرورش (1390)، سندتحولبنیادیننظام تعلیموتربیت، تهران.
علیعسگری مجید؛ چهارباشلو حسین و عطاران عاطفه (1392)، جایگاه مؤلفههای حقوق بشر در محتوای کتابهای درسی دوره آموزش ابتدایی ایران، دوفصلنامه نظره و عمل در برنامه درسی، سال اول، ش 1، 168 ـ 147.
عمید زنجانی، عباسعلی و توکلی محمدمهدی (1385)، حقوق بشر اسلامی و کرامت ذاتی انسان در اسلام، فصلنامه حقوق، دوره 37، ش 4: 189 ـ 161.
فتحی واجارگاه کوروش؛ شمس مورکانی غلامرضا؛ لورائی محمدرضا و عقیلی سیدرمضان (1393)، بررسی و تحلیل مؤلفههای حقوق بشر در کتابهای درسی دوره ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش 49، سال سیزدهم.
نوریان، محمد (1387)، تحلیلمحتوایرسانههایآموزشیباتأکیدبرکتابهایدرسی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
یونسکو و آموزش حقوق بشر( 1388)، پروژهآموزشحقوق بشر در وزارت آموز شوپرورش.
Christie, P. (2010). The complexity of human rights in global times: The case of the right to education in South Africa. International Journal of Educational Development, 30(1).
Pearse, S. (1987). European teachers’ seminar on ‘human rights education in a global perspective. Strasbourg, Austria: Council of Europe
Flowers, N. (2003). The Human Rights Education Handbook: Effective Practices for Learning, Action, and Change. Human Rights Education Series, Topic Book. Human Rights Resource Center, University of Minnesota, 229 19th Avenue South, Room 439, Minneapolis, MN 55455.
Kepenekci, Y. K. (2010). Children's social rights in social studies textbooks in Turkish elementary education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2(2), 576-58
Hersey, P. E. (2012). Supporting Teachers as Transformative Intellectuals: Participatory Action Research in Human Rights Education . ProQuest LLC, Ed.D. Dissertation. University of San Francisco
Kolouh -Westin L. Education and Democracy in Bosnia and Herzegovina, International Journal of Educational Development. 2004.24(5):495-509