قرآن کریم (1380)، ترجمۀ علی مشکینی، قم: مرکز چاپ و نشر قرآن کریم.
آرمند، محمد و مهرمحمدی، محمود (1388)، نقد و بررسی الگوی تربیت منش لیکونا براساس آراء علامه طباطبایی، مطالعات برنامۀ درسی، سال چهارم، ش 13 و 14: 62 ـ 25.
احمدی، احمد (1380)، اصول و روشهای تربیت در اسلام، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
اشعری، زهرا و حسنی، محمد(1393)، تبیین و نقد عاملیت اخلاقی در نظریۀ یادگیری شناختی اجتماعی، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، سال دوم، ش 3: 111 ـ 93.
باقری، خسرو (1385)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی (ج. 1)، تهران: مدرسه.
جعفری، محمدتقی (1370)، حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب،تهران: دفتر خدمات حقوقی بینالملل جمهوری اسلامی ایران.
جهانپور، علیمحمد و فکوری، حسین (1393)، ارزیابیطرحآموزشمهارتهایزندگی (طرح کرامت) بربهداشتروانیواعتمادبهنفسدانشآموزان دورهاولودومابتداییشهرستانرشتخوارازدیدگاهمدیرانومعاونینآموزشیومعلمان ابتدایی1393 ـ 1392، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی.
جوادی آملی، عبدالله (1366)، کرامت در قران، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء.
حسنی، محمد (1394)، بررسی و نقد چهارچوب نظری طرح کرامت در دورۀ دبستان، علوم تربیتی از دیدگاه اسلام. سال سوم، ش 5: 53 ـ 21.
حسنی، محمد (1395)، بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دورۀ ابتدایی، تربیت اسلامی، س 11، ش 22: 28 ـ 1.
حسنی، محمد (1393)، بررسی و نقد طرح کرامت در دورۀ دبستان، ارائهشده در پنجمین همایش ملی انجمن فلسفۀ تعلیموتربیت ایران، کرمان: دانشگاه شهید باهنر کرمان.
حسینخواه، سلیمان (1397)، بررسی تجربه زیسته مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان مهاباد درمورد طرح کرامت، پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد.
حقیقت، شهربانو و مزیدی، محمد (1387)، بررسی و ارزیابی زمینۀ فلسفی و روشهای آموزشی چهار رویکرد تربیت اخلاقی معاصر، اندیشۀ دینی، (26): 105 ـ 134.
خزاعی، زهرا (1382)، تبیین فضیلت از دیدگاه مکین تایر، خردنامۀ صدرا،(33): 68 ـ 77.
خزاعی، زهرا (1387)، اخلاق فضیلت و اخلاق دینی، پژوهشنامۀ اخلاق، (1): 83 ـ 97.
داوودی، محمد (1385)، رویکردها و پرسشهای بنیادین در تربیت اخلاقی، انجمن معارف اسلامی ایران، 2 (2): 153 ـ 175.
دیلمی، احمد؛ آذربایجانی، مسعود و بابایی، رضا (1385)، اخلاق اسلامی، تهران: معارف.
راستی، سمیه و کیان، مریم (1395)، اثربخشی اجرای برنامه درسی طرح کرامت به روش قصهگویی بر خلاقیت و یادگیری دانشآموزان پایه سوم شهر یزد، سومین همایش بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی.
الرود، فردریک (1381)، فلسفههای معاصر تربیت اخلاقی (ترجمۀ حسین کارامد)، معرفت، ش 61: 85 ـ 71.
ریان، کی (1375)، آموزش اخلاق و ارزشها (ترجمۀ محمود معافی)، رشد آموزش معارف اسلامی، ش 29: 61 ـ 53.
ریان، کی (1382)، تعلیموتربیت اخلاقی و ارزشی، مهدی سجادی (مترجم)، درگفتارهایی پیرامون: رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی (ص 26 ـ 1)، تهران: جنگل.
سجادی، مهدی (1379)، رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی و ارزشی، پژوهشهای فلسفی ـ کلامی، (3): 165 ـ 144.
سلمانزاده، پروین و فرهادی، اعظم (1394)، بررسی تطبیقی اهداف و روشهای تربیت اخلاقی ازمنظر پیامبر اگرم صلیالله علیه و آله و لورنس کلبرگ، نامۀ جامعه، ش 115: 161 ـ 127.
شاملی، عباسعلی(1379)، در تکاپوی رسیدن به مدلی از تربیت اخلاقی در اسلام، مسائل کاربردی تعلیموتربیت اسلامی، ش 2: 46 ـ 13.
شکوهی، غلامحسین (1385)، مبانی و اصول آموزشوپرورش، مشهد: به نشر.
صانعی دره بیدی، منوچهر (1387)، فلسفۀ اخلاق و مبانی رفتار، تهران: سروش.
طباطبایی، محمدحسین (1382)، ترجمۀ تفسیرالمیزان، ج 18 (ترجمه محمدباقر موسوی همدانی)، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
عربنیا، مریم و مشتاقی، سعید (1394)، اثربخشی آموزش بعد مهارتهای اجتماعی طرح کرامت بر مهارتهای زندگی شهروندی دانشآموزان دختر شهرستان دزفول، اولین همایش بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی.
علی اشرف جودت، تقی (1378)، نقش عادت در تربیت اسلامی، تهران: امیرکبیر.
علیحسینی، علی؛ قائمی، فهیمه و ابراهیمی، علی(1396)، بررسی روش مقایسهای در مطالعات فلسفی ـ سیاسی، مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، سال 21، ش 1: 126ـ 105.
کار، دیوید (1382)، سه رویکرد اساسی در تربیت اخلاقی، مهدی سجّادی (مترجم)،درگفتارهای پیرامون: رویکردها و روشهای تربیت اخلاقی، تهران: جنگل.
کاردان، علیمحمد(1388)، سیر آراء تربیتی در غرب، تهران: سمت.
کریمزاده، اسماعیل؛ شکوهی، مرتضی؛ سیاهپشت، مهرداد؛ روحانیان، سیاوش؛ سجادی، ربیع و پیغمبرزاده، ملیحه (1389)، آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت) کتاب راهنمای معلم پایۀ اول، تهران: یادمان هنر اندیشه.
کریمزاده، اسماعیل؛ شکوهی، مرتضی؛ سیاهپشت، مهرداد؛ روحانیان، سیاوش؛ سجادی، ربیع و پیغمبرزاده، ملیحه (1389)، آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی (طرح کرامت کتاب راهنمای معلم پایۀ پنجم، تهران: یادمان هنر اندیشه.
کریمی، عبدالعظیم (1373)، مراحل شکلگیری اخلاق در کودک (باتأکیدبر رویکرد تحولی): راهبردهای عملی در تربیت اخلاقی دانشآموزان، تهران: تربیت.
کرین، ویلیام (1388)، نظریههای رشد: مفاهیم و کاربردها (ترجمۀ غلامرضا خوینژاد و علیرضا رجایی)، تهران: رشد.
کومبز، جرالد آر و دنیلز، لو روی بی (1387)، پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی، ترجمه خسرو باقری، در روش شناسی مطالعات برنامۀ درسی، تهران: سمت.
هاگرسون، نلسون ال(1387)، کاوشگری فلسفی: نقد توسّعی، ترجمه محمدجعفر پاکسرشت در