- اشتروس، آنسلم و کوربین، جولیت (٣8۵1)، اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (اثر اصلی درسال ٩٩81 چاپ شده است).
- پرداختچی،
اشتروس، آنسلم و کوربین، جولیت (٣8۵1)، اصول روش تحقیق کیفی نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (اثر اصلی درسال ٩٩81 چاپ شده است).
پرداختچی، محمدحسن و محبزادگان، یوسف (1392)، تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مبتنیبر نظریه دادهبنیاد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 70.
پورکریمی، جواد (1389)، الگوی توسعه حرفهای اعضای هیئتعلمی سازمانهای پژوهشی (مورد: جهاد دانشگاهی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع).
پورکریمی، جواد و نوهابراهیم، عبدالرحیم (1387)، ارائه الگوی بهسازی اعضای هیئتعلمی براساس نظریه دادهبنیاد، مطالعه موردی جهاد دانشگاهی، مجله علوم تربیتی، شماره 88. اهواز: دانشگاه شهید چمران.
تشکری، محمود (1392)، تدوین الگوی نیروی انتظامی اسلامی باتأکیدبر منابع انسانی، دانشگاه عالی دفاع ملی.
جعفری، پریوش؛ قورچیان، نادرقلی؛ بهبودیان، جواد و شهیدی، نیما (1391)، ارائه الگویی ساختاری برای خودکارآمدی، شایستگیها و تعهد سازمانی اعضای هیئتعلمی با کیفیت تدریس آنان، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
چاوا فرانکفورد و دیوید نچمیاس (1381)، روشهای پژوهش در علوم اجتماعی، ترجمه فاضل لاریجانی و رضا فاضلی، تهران: سروش.
حریری، نجلا (1385)، اصول و روشهای پژوهش کیفی، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
حسینی، سیدمحمود (1376)، راهبردها و روشهای ارتقا و توسعه قابلیتها و مهارتهای اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای ایران، مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
حصیرچی، امیر (1390)، طراحی و تبیین الگوی توسعه و تعالی فرماندهان و مدیران ازمنظر مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای، رساله دکتری، تهران: دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشکده مدیریت و برنامهریزی.
حصیرچی، امیر؛ سلطانی، محمدرضا و فرهی بوزنجانی، برزو (1390)، الگوی شایستگی مدیران نظام در اندیشه مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای(مدظله)، فصلنامه نظارت و بازرسی، سال پنجم، ش 17.
حقشناس، علیمحمد (1383)، فرهنگ معاصر هزار انگلیسی ـ فارسی، تهران: فرهنگ معاصر.
داناییفرد، حسن و امامی، مجتبی (1384)، استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد، فصلنامه اندیشه مدیریت، سال اول، پاییز و زمستان، ش 2.
داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (1383)، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
دلاور، علی (1389)،روششناسی کیفی، فصلنامه راهبرد، سال نوزدهم، بهار، ش 54.
دولانی، عباس و دیگران (1391)، مروری بر پژوهش کیفی و نرمافزارهای تحلیل دادههای کیفی، فصلنامه مدیریت سلامت، ش 47.
رابینز، استفن (1381)، مبانی رفتار سازمانی، (ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
راولی، دانیل جیمز و همکاران (1382)، تغییر راهبردی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برنامهریزی برای بقا و موفقیت، ترجمه حمیدرضا آراسته، تهران: انتشارات دانشگاه امام حسین(ع).
رضایت، غلامحسین و همکاران (1390)، طراحی الگوی شایستگیهای رؤسای دانشگاههای دولتی ایران. دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی آموزش عالی ایران، سال چهارم، پاییز و زمستان، ش اول.
سبحانی، محمدقاسم (1389)، طراحی و تبیین الگوی نظارت سازمانی با رویکرد اسلامی، پایاننامه دکتری منابع انسانی، تهران: دانشگاه جامع امام حسین(ع).
سعادتطلب،آیتالله (1393)، موانع آموزش و بهسازی اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای دولتی شهر تهران (مطالعه کیفی)، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال چهارم، تابستان، ش 6.
سیف، علیاکبر (1368)، روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری وآموزش)، تهران: انتشارات آگاه.
شعبانی، حسین (1382)، مقدمات برنامهریزی آموزشی، تهران: انتشارات رشد.
شیرازی، علی (1393)، مدلی برای طراحی و ارزیابی شایستگیهای شغلی موردکاوی مشاغل، فصلنامه پژوهشهای مدیرت منابع انسانی، دوره چهار، ش 2.
صباغیان، زهرا (1383)، میزگرد بررسی ارتقای کیفیت آموزش عالی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
عبداللهپور، مهدی (1393)، طراحی مدل شایستگیهای حرفه ای مدیران و فرماندهان مراکزآموزش عالی سازمانی، رساله دکتری، دانشگاه جامع امام حسین(ع).
عمادزاده، مصطفی (1375)، مباحثی از اقتصاد آموزشوپرورش، چاپ هفتم، انتشارات جهاد دانشگاهی.
فلیک، اووه (1387)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
قرارگاه تحول و تعالی سازمانی (1390)، شایستگیهای عمومی پاسداری، معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولیفقیه در سازمانی.
قربانیزاده، وجهالله (1396)، عوامل مؤثر بر حفظ کارکنان دانشی با هدف توسعه برنامههای کیفیت زندگی کاری در مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت دوره هشت، ش 32.
قنبری، محمدرضا (1395)، شایستگیهای پاسداری مبانی رهیافتها و کارکردها، تهران: مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه امام حسین(ع).
مطهری، مرتضی (1390)، تکامل اجتماعی انسان، تهران: انتشارات صدرا.
معاونت تربیت، آموزش و فرهنگ پاسداری سازمانی (1390)، سند راهبردی توسعه تربیت و آموزش در آموزش عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ازمنظر تربیت و آموزش سازمانی (مرحله اول)، انتشارات مرکز تألیف و پژوهش.
مهرابی، امیرحمزه؛ خنیفر، حسین و دیگران (1390)، معرفی روششناسی نظریه دادهبنیاد برای تحقیقات اسلامی (ارائه یک مورد)، نشریه مدیریت فرهنگ سازمانی، سال نهم، بهار و تابستان، 23.
میرکمالی، سیدمحمد (1381)، روابط انسانی در آموزشگاه، چاپ پنجم، تهران: نشر یسطرون.
یمنی دوزی، سرخابی و بهادری، حصاری (١٣٨٧)، مقایسه برخی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش دورههای کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران.
یوسفزادگان، محب (1392)، تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مبتنیبر نظریه دادهبنیاد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش70.
یوسفزادگان، محب (1392)، طراحی الگوی بالندگی اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی شهر تهران، رساله دکتری، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
و محبزادگان، یوسف (1392)، تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مبتنیبر نظریه دادهبنیاد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 70.
- پورکریمی، جواد (1389)، الگوی توسعه حرفهای اعضای هیئتعلمی سازمانهای پژوهشی (مورد: جهاد دانشگاهی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع).
- پورکریمی، جواد و نوهابراهیم، عبدالرحیم (1387)، ارائه الگوی بهسازی اعضای هیئتعلمی براساس نظریه دادهبنیاد، مطالعه موردی جهاد دانشگاهی، مجله علوم تربیتی، شماره 88. اهواز: دانشگاه شهید چمران.
- تشکری، محمود (1392)، تدوین الگوی نیروی انتظامی اسلامی باتأکیدبر منابع انسانی، دانشگاه عالی دفاع ملی.
- جعفری، پریوش؛ قورچیان، نادرقلی؛ بهبودیان، جواد و شهیدی، نیما (1391)، ارائه الگویی ساختاری برای خودکارآمدی، شایستگیها و تعهد سازمانی اعضای هیئتعلمی با کیفیت تدریس آنان، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
- چاوا فرانکفورد و دیوید نچمیاس (1381)، روشهای پژوهش در علوم اجتماعی، ترجمه فاضل لاریجانی و رضا فاضلی، تهران: سروش.
- حریری، نجلا (1385)، اصول و روشهای پژوهش کیفی، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
- حسینی، سیدمحمود (1376)، راهبردها و روشهای ارتقا و توسعه قابلیتها و مهارتهای اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای ایران، مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- حصیرچی، امیر (1390)، طراحی و تبیین الگوی توسعه و تعالی فرماندهان و مدیران ازمنظر مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای، رساله دکتری، تهران: دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشکده مدیریت و برنامهریزی.
- حصیرچی، امیر؛ سلطانی، محمدرضا و فرهی بوزنجانی، برزو (1390)، الگوی شایستگی مدیران نظام در اندیشه مقام معظم رهبری، حضرت آیتا... العظمی امام خامنهای (مدظله)، فصلنامه نظارت و بازرسی، سال پنجم، شماره 17.
- حقشناس، علیمحمد (1383)، فرهنگ معاصر هزار انگلیسی- فارسی، تهران: فرهنگ معاصر.
- داناییفرد، حسن و امامی، مجتبی (1384)، استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد، فصلنامه اندیشه مدیریت، سال اول، پاییز و زمستان، شمارة 2.
- داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (1383)، روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار.
- دلاور، علی (1389)، روششناسی کیفی، فصلنامه راهبرد، سال نوزدهم، بهار، شماره 54.
- دولانی، عباس و دیگران (1391)، مروری بر پژوهش کیفی و نرمافزارهای تحلیل دادههای کیفی، فصلنامه مدیریت سلامت، شماره 47.
- رابینز، استفن (1381)، مبانی رفتار سازمانی، (ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- راولی، دانیل جیمز و همکاران (1382)، تغییر راهبردی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برنامهریزی برای بقا و موفقیت، ترجمه حمیدرضا آراسته، تهران: انتشارات دانشگاه امام حسین(ع).
- رضایت، غلامحسین و همکاران (1390)، طراحی الگوی شایستگیهای رؤسای دانشگاههای دولتی ایران. دوفصلنامه علمی- پژوهشی آموزش عالی ایران، سال چهارم، پاییز و زمستان، شماره اول.
- سبحانی، محمدقاسم (1389)، طراحی و تبیین الگوی نظارت سازمانی با رویکرد اسلامی، پایاننامه دکتری منابع انسانی، تهران: دانشگاه جامع امام حسین(ع).
- سعادتطلب،آیتالله (1393)، موانع آموزش و بهسازی اعضای هیئتعلمی در دانشگاههای دولتی شهر تهران (مطالعه کیفی)، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، سال چهارم، تابستان، شماره 6.
- سیف، علیاکبر (1368)، روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری وآموزش)، تهران: انتشارات آگاه.
- شعبانی، حسین (1382)، مقدمات برنامهریزی آموزشی، تهران: انتشارات رشد.
- شیرازی، علی (1393)، مدلی برای طراحی و ارزیابی شایستگیهای شغلی موردکاوی مشاغل، فصلنامه پژوهشهای مدیرت منابع انسانی، دوره چهار، شماره 2.
- صباغیان، زهرا (1383)، میزگرد بررسی ارتقای کیفیت آموزش عالی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
- عبداللهپور، مهدی (1393)، طراحی مدل شایستگیهای حرفه ای مدیران و فرماندهان مراکزآموزش عالی سازمانی، رساله دکتری، دانشگاه جامع امام حسین(ع).
- عمادزاده، مصطفی (1375)، مباحثی از اقتصاد آموزشوپرورش، چاپ هفتم، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- فلیک، اووه (1387)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
- قرارگاه تحول و تعالی سازمانی (1390)، شایستگیهای عمومی پاسداری، معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولیفقیه در سازمانی.
- قربانیزاده، وجهالله (1396)، عوامل مؤثر بر حفظ کارکنان دانشی با هدف توسعه برنامههای کیفیت زندگی کاری در مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی، فصلنامه علمی - پژوهشی مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت دوره هشت، شماره 32.
- قنبری، محمدرضا (1395)، شایستگیهای پاسداری مبانی رهیافتها و کارکردها، تهران: مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه امام حسین(ع).
- مطهری، مرتضی (1390)، تکامل اجتماعی انسان، تهران: انتشارات صدرا.
- معاونت تربیت، آموزش و فرهنگ پاسداری سازمانی (1390)، سند راهبردی توسعه تربیت و آموزش در آموزش عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ازمنظر تربیت و آموزش سازمانی (مرحله اول)، انتشارات مرکز تألیف و پژوهش.
- مهرابی، امیرحمزه؛ خنیفر، حسین و دیگران (1390)، معرفی روششناسی نظریه دادهبنیاد برای تحقیقات اسلامی (ارائه یک مورد)، نشریه مدیریت فرهنگ سازمانی، سال نهم، بهار و تابستان، شماره 23.
- میرکمالی، سیدمحمد (1381)، روابط انسانی در آموزشگاه، چاپ پنجم، تهران: نشر یسطرون.
- یمنی دوزی، سرخابی و بهادری، حصاری (١٣٨٧)، مقایسه برخی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش دورههای کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران.
- یوسفزادگان، محب (1392)، تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مبتنیبر نظریه دادهبنیاد، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره70.
- یوسفزادگان، محب (1392)، طراحی الگوی بالندگی اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی شهر تهران، رساله دکتری، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
Abtahi, S.H., & Torabiyan, M. (2010). Analysis of higher education goal achievement in twenty-year perspective by AHP method. Quarterly Journal of Research in Educational System, (8) (in Persian)
Ahmadm, Aziz (1967). Islamic Modernism in India and Pakestan, Oxford U. P.
Ajay. K. (2004). Steps in developing Competency Model.
Alexander, A., Karvonen, M., Ulrich, J., Davis, T., Wade., A (2012). Community College Faculty Competencies. Community College Journal of Research and Practice, 36 (11): 849-862.
Alstete, W. (2000). Posttenure Faculty Development: Building a System for Faculty Development and Appreciation. Four Edition, ASHE _ ERIC Higher Education Report, Jossey-Bass.
American Board of Internal Medicine (1995). Project Professionalism, ABIM Committee on Evaluation of Clinical Competence, Philadelphia PA.
American Heritage Dictionary of the English Language (4th ed.). Retrieved September 05, 2006, from Dictionary. com: http: //dictionary. reference. com/search?q=competenceand Mathematics, 32 (5) , 23-28.
Andreas M. Riege (2003) , Validity and reliability tests in case study research: a literature review with “hands-on applications for each research phase, Qualitative Market Research: An International Journal, Volume 6, Number 2 pp. 75-86, Griffith University, Nathan, Australia.
Anonymous. Ontario College of Teachers: The ethical standards for the teaching profession. http://www.oeeo.ac(accessed in 2011).
Armstrong, M. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice. 10th Edition. London: Kogan page.
Attride-Stirling, J. (2001) , “Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research”, Qualitative Research, Vol. 1, No. 3, Pp. 385-405.
Azemikhah. Homi. (2006). The 21 st Century, the Competency Era and Competency Theory. Open Learning Institute of TAFE. austeralia.
Bahadur, Kalim, (1977). The Jamaati Islami, New Delhi: Chetana Publications.
Baily, K. D, (1982) , Methods of Social Research, New York: Free Press.
Beardsley,R. S. (1996). “Chair report of the apha-asp/aacp-codTask Forceon Professionalizatio: Enhancing professionalism in pharmacy educationand practice,” Am. J. Pharm. Educ. , 60, 26S-28S.
Bergquist, W. H. , & Phillips, S. R. (1977). A handbook for faculty development. V2, Washington DC: The Council of the Advancement of Small Colleges.
Drucker P.; Landmarks of tomorrow. New York : Harper & Brothers, 1959.
Davenport, T. (2002). Can you Boost Knowledge Workís Impact on the Bottom Line?, Management Update, Vol. 7 No. 11, pp. 3-5.
Davenport, T. and Prusak, L. (2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston, MA.
Drucker, P. (1994). Adventures of a Bystander, Transaction Publishers, New Brunswick, NJ.
Horvath, D. (2001). Knowledge Worker Definition, Search CRM Technical Dictionary by Tech Target, available at: http://searchcrm.techtarget.com/sDefinition/0,sid11_ gci212450,00. html (accessed 2002)
Hernaus, T., & Mikuli�, J. (2014). Work characteristics and work performance of knowledge workers. EuroMed Journal of Business, 9 (3), 268 – 292
Hirakawacho Chiyoda-ku, Training Knowledge Workers Published by the Asian
Lei, H. Lan, (2013), “Research into the influence factors of knowledge workers sharing residual claims rights”, Journal of knowledge – based innovation in china. Vo1.5, NO.1, 2, PP9-15.
- 2-Ahmadm, Aziz (1967). Islamic Modernism in India and Pakestan, Oxford U. P..
- 3- Ajay. K. (2004). Steps in developing Competency Model.
- 4- Alexander, A., Karvonen, M., Ulrich, J., Davis, T., Wade., A (2012). Community College Faculty Competencies. Community College Journal of Research and Practice, 36 (11): 849-862.
- 5- Alstete, W. (2000). Posttenure Faculty Development: Building a System for Faculty Development and Appreciation. Four Edition, ASHE _ ERIC Higher Education Report, Jossey-Bass.
- 6- American Board of Internal Medicine (1995). Project Professionalism, ABIM Committee on Evaluation of Clinical Competence, Philadelphia PA.
- 7- American Heritage Dictionary of the English Language (4th ed.). Retrieved September 05, 2006, from Dictionary. com: http: //dictionary. reference. com/search?q=competenceand Mathematics, 32 (5) , 23-28
- 9- Andreas M. Riege (2003) , Validity and reliability tests in case study research: a literature review with “hands-on applications for each research phase, Qualitative Market Research: An International Journal, Volume 6, Number 2 pp. 75-86, Griffith University, Nathan, Australia.
- 10- Anonymous. Ontario College of Teachers: The ethical standards for the teaching profession. http: //www. oeeo. ac (accessed in 2011)
- 11- Armstrong, M. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice. 10th Edition. London: Kogan page.
- 12- Attride-Stirling, J. (2001) , “Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research”, Qualitative Research, Vol. 1, No. 3, Pp. 385-405.
- 13- Azemikhah. Homi. (2006). The 21 st Century, the Competency Era and Competency Theory. Open Learning Institute of TAFE. austeralia.
- 14- Bahadur, Kalim, (1977). The Jamaati Islami, New Delhi: Chetana Publications.
- 15- Baily, K. D, (1982) , Methods of Social Research, New York: Free Press.
- 16- Beardsley,R. S. (1996). “Chair report of the apha-asp/aacp-codTask Forceon Professionalizatio: Enhancing professionalism in pharmacy educationand practice,” Am. J. Pharm. Educ. , 60, 26S-28S
- 17- Bergquist, W. H. , & Phillips, S. R. (1977). A handbook for faculty development. V2, Washington DC: The Council of the Advancement of Small Colleges
- [14]Drucker P.; Landmarks of tomorrow. New York : Harper & Brothers, 1959.
- 18- Davenport, T. (2002). Can you Boost Knowledge Workís Impact on the Bottom Line?, Management Update, Vol. 7 No. 11, pp. 3-5
- 19- Davenport, T. and Prusak, L. (2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston, MA
- 20- Drucker, P. (1994). Adventures of a Bystander, Transaction Publishers, New Brunswick, NJ.
- 21- Horvath, D. (2001). Knowledge Worker Definition, Search CRM Technical Dictionary by Tech Target, available at: http://searchcrm.techtarget.com/sDefinition/0,sid11_ gci212450,00. html (accessed 2002)
- 22- Hernaus, T., & Mikuli�, J. (2014). Work characteristics and work performance of knowledge workers. EuroMed Journal of Business, 9 (3), 268 – 292
- 23- hirakawacho Chiyoda-ku, Training Knowledge Workers Published by the Asian
- 24- Lei، H. Lan، ( 2013), “Research into the influence factors of knowledge workers sharing residual claims rights”, Journal of knowledge –based innovation in china. Vo1.5، NO.1، 2، PP9-15.