برزنونی، محمد علی ( 1391 ). سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سوی سازمانی نهادی با مدیریت جهاد ی،
مجموعه مقالات همایش نهادگرایی، سپاه و انقلاب اسلامی، مبانی، رویکردها، چالشها و راهبردها، تهران: نشر
مرکز راهبردی سپاه.
رجائی، ملیحه؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره؛ صادق زاده قمصری، علیرضا ؛ شعبنا ی ورک ی، بختی ار.
1398 )، تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران. )
.104-85 ,(2) پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت، 9
ریترز، جرج. ( 1389 ). مبانی نظریه جامعه شناسی معاصر و ریشه های کلاس یک آن.ترجمه شهناز ممس ی
پرست ، تهران: نشرثالث
ژیرو، هنری. ( 1381 ). به سوی تعلیم وتربیت پست مدرن. ترجمه مرتضی جیریایی، تهران: نشر نی
سلمانی، عباسعلی. ( 1396 ). شایستگی های مربی در زمینۀ تعلیم و تربیت با رویکرد جهادی. فصلنامه پژوهش
.30-5 .(36) در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 25
شارع پور، محمود. ( 1389 )، جامعه شناسی آموزش وپرورش. چاپ هشتم، تهران: انتشارات سمت
شرت، ایون. ( 1387 ). فلسفه علوم اجتماعی قارهای، هرمنوتیک تبارشناسی، و نظریه انتقادی از یونان باستان
تا قرن بیست و یکم. ترجمه هادی جلیلی. تهران: انتشارات نی
95 ص. -106.، شعبانی ورکی، بختیار ( 1383 )، آموزش وپرورش و انسان شدن، نشریه علوم انسانی، شماره 8
صحبتلو، علی؛ میرزامحمدی،محمد حسن ( 1393 ). تاملی بر نظریه انتقادی در تعل یم و تربی ت . فصلنامه
پژوهش درفلسفه تعلیم وتربیت.
صفایی حائری، رضا. ( 1379 ) .شاخص ها و نشانه های وجدانکاری معیاری برای ارزیابی مدیر جهادی،
تهران، نشر کوثر
فرمهینی فراهانی، محسن. ( 1383 ). پست مدرنیسم وتعلیم وتربیت . تهران، آییژ
فیروزآبادی، حسن. ( 1390 ). از جهاد تا جهاد، تهران، انتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی .
کلنات، نرگس ؛ شیری، مریم. ( 1395 )، تبیین جایگاه معلم در سند تحول بنیادین، دومین کنفرانس بین المللی
پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران. قم.
گوتک، جرالدال. ( 1399 ). مکاتب فلسفی واراء تربیتی. ترجمه محمد جعفر پاک سرشت، تهران: انتشارات سمت
نوید ادهم ، مهدی ؛ راغب، فاطمه. ( 1399 )، طراحی مدل اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، .
.70-75 .(34) فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی ، 1
کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران. قم.
Giroux, H. (2009). Education and the Crisis of Youth: Schooling and the Promise of Democracy
362
واکاوی مؤلفههای معلم جهادی بر اساس تربیت انتقادی مقاومت محور
سال سی و یکم | شماره شصت و یک | زمستان 1402
The Educational Forum, Vol. 73, Iss. 1: 8-18.
Giroux, H. (2004). Public Pedagogy and the Politics of Neo-liberalism: making the political more pedagogical. Policy Futures in Education, 2(3), 494-503.
Chang, B., Baimaganbetova, S., Yang, M., Cheung, I., Pun, C., & Yip, B. (2021). The Project for Critical Research, Pedagogy & Praxis: An Educational Pipeline Model for Social Justice Teacher Education in Times of Division and Authoritarianism. Belonging: Conceptual critique, critical applications.
Lorencová, H., Jarošová, E., Avgitidou, S., & Dimitriadou, C. (2019). Critical thinking practices in teacher education programmes: a systematic review. Studies in Higher Education, 44(5), 844-859.