خیراندیش، حسین (1390). مزاج انواع، خلاصهای از مزاج شناسی از دیدگاه طب سنتی اسلامی. تهران: ابتکار دانش.
داوودی، محمد (1390). سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تربیت اخلاقی. ج سوم. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
رجایی فر، فائزه (1392). تأثیر وضعیت مزاجی بر ویژگیهای اخلاقی رفتاری فرد و رابطه آن با تعلیم و تربیت. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا(س).
سند ملی آموزش و پرورش (1389). شورای عالی آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
عظیمی، علی (1393). تبیین نقش تعادل طبایع اربعه در تعالی اخلاق با نظر به روایات معصومین علیهم السلام و حکمای اسلامی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم.
عقیلی خراسانی شیرازی، محمدحسین (1385). خلاصۀ الحکمه. ج اول. ترجمه اسماعیل ناظم. قم: اسماعیلیان، موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل.
میراب زاده اردکانی، مهران؛ شمس اردکانی، محمدرضا؛ کشاورز، منصور؛ ناظم، اسماعیل؛ مینایی، محمدباقر (1389). امور طبیعیه و ارکان در مکتب طب ایرانی. فصلنامه طب سنتی اسلام و ایران. س اول. ش چهارم.
میرمحمد اکبر بن محمد (1387). فصول الأعراض (شرح کتاب حدود الأعراض حکیم ارزانی). شرح سید ابوالقاسم قدرت الله قادری. تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران.
ناصری، محسن؛ جعفری، فرهاد؛ علیزاده، مهدی (1389). اصول حفظ سلامتی و بهداشت در طب سنتی ایران. فصلنامه طب سنتی اسلام و ایران. س اول. ش اول.
ناظم جهان، محمد اعظم (1387). اکسیر اعظم. ج اول. تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل.
نراقی، ملّا مهدی (1370). علم اخلاق اسلامی. ج اول. ترجمه سید جلال الدین مجتبوی. تهران: حکمت.
Al-Hendawi, Maha, Reed, Evelyn (2012). Educational outcomes for children at-risk: the influence of individual differences in children s temperaments, International journal of special education, Vol 27, no 2.
Rothbart,Mary K and Jones,Laura B (1998).Temperament, Self-regulation and Education, School Psychology review, Vol 27,No 4.
Teglasi, Hedwig, cohn, andrea and meshbesher, Nicole(2004). Temperament and learning disability, Learninig disability quarterly, Vol 27.