1. قرآن کریم.
  2. ابن سینا، حسین بن عبد الله (1389). قانون. ج اول. ترجمه عبد الرحمن شرفکندى. تهران: سروش.
  3. امینی، ابراهیم (1373). اسلام و تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران.
  4. ایمانیه، محمدهادی؛ صدیق رحیم آبادی، مسیح؛ رستمی چایجان، مهسا؛ صالحی، علیرضا (1392). نگاهی مجدد به مقوله ارکان در طب سنتی ایران. فصلنامه طب سنتی اسلام و ایران. س چهارم. ش دوم.
  5. بنی جمالی، شکوه السادات؛ احدی، حسن (1394). علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روانشناسی جدید. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
  6. تقی زاده، محرم (1387). بررسی نقش تغذیه در تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
  7. جرجانى، اسماعیل بن حسن (1345). الأغراض الطبیة و المباحث العلائیه. تهران: بنیاد فرهنگ ایران.
  8. جرجانى، اسماعیل بن حسن (1391). ذخیره خوارزمشاهى. قم: مؤسسه احیاء طب طبیعى.
  9. چغمینی خوارزمی، محمدبن محمود (1391). قانونچه فی الطب. ترجمه اسماعیل ناظم. تهران: المعی.
  10. خیراندیش، حسین (1390). مزاج انواع، خلاصه‌ای از مزاج شناسی از دیدگاه طب سنتی اسلامی. تهران: ابتکار دانش.
  11. داوودی، محمد (1390). سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تربیت اخلاقی. ج سوم. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
  12. رجایی فر، فائزه (1392). تأثیر وضعیت مزاجی بر ویژگیهای اخلاقی رفتاری فرد و رابطه آن با تعلیم و تربیت. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا(س).
  13. سند ملی آموزش و پرورش (1389). شورای عالی آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش.
  14. عظیمی، علی (1393). تبیین نقش تعادل طبایع اربعه در تعالی اخلاق با نظر به روایات معصومین علیهم السلام و حکمای اسلامی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم.
  15. عقیلی خراسانی شیرازی، محمدحسین (1385). خلاصۀ الحکمه. ج اول. ترجمه اسماعیل ناظم. قم: اسماعیلیان، موسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل.
  16. میراب زاده اردکانی، مهران؛ شمس اردکانی، محمدرضا؛ کشاورز، منصور؛ ناظم، اسماعیل؛ مینایی، محمدباقر (1389). امور طبیعیه و ارکان در مکتب طب ایرانی. فصلنامه طب سنتی اسلام و ایران. س اول. ش چهارم.
  17. میرمحمد اکبر بن محمد (1387). فصول الأعراض (شرح کتاب حدود الأعراض حکیم ارزانی). شرح سید ابوالقاسم قدرت الله قادری. تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران.
  18. ناصری، محسن؛ جعفری، فرهاد؛ علیزاده، مهدی (1389). اصول حفظ سلامتی و بهداشت در طب سنتی ایران. فصلنامه طب سنتی اسلام و ایران. س اول. ش اول.
  19. ناظم جهان، محمد اعظم (1387). اکسیر اعظم. ج اول. تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی طب اسلامی و مکمل.
  20. نراقی، ملّا مهدی (1370). علم اخلاق اسلامی. ج اول. ترجمه سید جلال الدین مجتبوی. تهران: حکمت.
  21. Al-Hendawi, Maha, Reed, Evelyn (2012). Educational outcomes for children at-risk: the influence of individual differences in children s temperaments, International journal of special education, Vol 27, no 2.
  22. Rothbart,Mary K and Jones,Laura B (1998).Temperament, Self-regulation and Education, School Psychology review, Vol 27,No 4.
  23. Teglasi, Hedwig, cohn, andrea and meshbesher, Nicole(2004). Temperament and learning disability, Learninig disability quarterly, Vol 27.