آل حسینی، فرشته (1384). نقد و بررسی ویژگیهای دانش در عصر اطلاعات و دلالتهای آن برای آموزش و پرورش با تأکید بر آرای لیوتار. (پایاننامة کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه تهران.
باقری، خسرو (1386). جایگاه فلسفة تعلیم و تربیت در میانة نظر و عمل: تأملی بر واپسین چالش فلسفههای تحلیلی و قارهای. نوآوریهای آموزشی. 6(2). 87 تا 108.
باقری، خسرو (1387). درآمدی بر فلسفة تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. ج اول. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
باقری، خسرو (1390). در آمدی بر فلسفة تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران. ج دوم. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
بهشتی، سعید (1389). تأملاتی فلسفی در تعلیم و تربیت. تهران: مؤسسة انتشارات امیرکبیر.
سجادی سید مهدی (1378). چند مبحث اساسی در فلسفة تعلیم و تربیت. کار ویلفرد (1990). فصل نظریة تربیتی و ارتباط آن با عمل تربیتی:25 تا 39. تهران: انتشارات امیر کبیر.
صادقزاده، علیرضا و همکاران (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
علمالهدی، جمیله (1388). نظریة اسلامی تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
علمالهدی، جمیله (1391). نظریة اسلامی تعلیم و تربیت: مبانی آموزش رسمی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
Carr, W. (2004). Philosophy and Education. Journal of Philosophy of Education, 38(1), 55-73.
Hirst, P., & Carr, W. (2005). Philosophy of Education: A Symposium. Journal of Philosophy of Education, 39(4), 615-632.
Kemmis, S. (1998). Theorizing Educational Practice. In W. Carr (Ed.), For Education: Towards Critical Educational Inquiry (pp. 1-17). Buckingham: Open University Press. (Original work published 1995).
Pring, R. (2000). The 'False dualism' of Educational Research. Journal of Philosophy of Education, 34(2), 247-260.
Schwab, J. J. (1970). The Practical: A Language for Curriculum. Washington DC: The National Education Association.
Schwab, J. J. (1971). The practical: Arts of eclectic. The School Review, Vol. 79(4), 493-542. Retrieved from The JSTOR Archive.
Toulmin, S. (1988). The Recovery of Practical Philosophy. American Scholar, 57(3), 337-352.
Toulmin, S. (2001). Return to Reason. Cambridge: Harvard University Press.