سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه (1376). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه
صالحی، اکبر؛ مرادی، امیر؛ فیروزی، اسماعیل (1393). نگاهی جامع به تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه شهید مرتضی مطهری با تأکید بر اصول، اهداف و روشهای تربیتی. مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. س 22. ش 25
عبداله یار، علی (1387). تبیین دلالتهای تربیتی نظریه "شدن" از منظر انسانشناسی اگزیستانسیالیسم و نقد آن بر اساس نظرات شهید مطهری. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
عطاران، محمد (1371). آرای مربیان بزرگ مسلمان درباره تربیت کودک. تهران: مدرسه.
Barrett.(1962) Irrational Man, A Study In Existential Philosophy,(New York, INC Company) .Berdyaev, N.(1979) Slavery and freedom,(New York, Macmillan publishing).
Brubacher, J. S.(1973) The Philosophy of Education, (New York, Macmillan Publishing).
Chambliss, J.J.(1996) Philosophy of Education and Encyclopedia ,( New York & London Garland Publishing).
Given, l .m (2008).Encyclopedia of qualitative research methods. California & London: sage publications
Haggerson, Nelson. L. (1991). Philosophical inquiry: Implicative Criticism .In: Forms of Curriculum Inquiry SUNY Series in Curriculum Issues and Inquiries. By Short, Edmund C. State University of New York Press
Macquarrie, J.(1971) 20th Century Religious Thought,( London, SCM Press )
Macquarrie, J.(1972) Existentialism, (New York, Macmillan Press).
Sartre, J. P.(1976) Being and Nothingness, Translated by Hazel E. Barnes, (England, University of Colorado Publishing).
Ulrich, R.(1961) Philosophy of education, Between man and man,( New York, American Company).
Wahl J.,(1969) Philosophy of existence, Translated From French By F.M. Lorry,( London: Rutledge &Kegan Paul). C. Winch, J. Gingel, J. (1998) Key Concepts in the philosophy of education, (London, Rutledge)