1. اخلاصی، احمد بخش (1386). نقش الگویی والدین در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودک. تهران: جامعه فردا. س 2. ش 4: 267 تا 286.
  2. امینی، ابراهیم (1371). تربیت با روش الگویی. نشریه پیوند. ش161: 19 تا 24.
  3. امینی، محمد، ماشااللهی نژاد، زهرا؛ علیزاده زاعی، مرضیه (1391). تحلیل محتوای کتاب‌های هدیه‌های آسمانی و فارسی مقطع ابتدایی از نظر توجه به مهدویت. فصلنامه مطالعات اسلام و روانشناسی. ش 10: 7 تا 26.
  4. بهشتی، محمد (1388). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن. تهران: سمت.
  5. جعفری، عباس؛ نیازی، محسن (1379). شناسایی الگوهای تربیتی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر کاشان و نحوه تأثیرپذیری آنان از این الگوها. فصلنامه آموزش. ش 17: 53 تا 57.
  6. حسنی، محمد ابراهیم (1384). روش‌های تربیت اسلامی در پرتوی قرآن و نهج البلاغه. نشریه علوم انسانی. ش 57: 145 تا 156.
  7. روحی، ابوالفضل (1385). الگوی تربیتی پیامبر اعظم(ص). ماهنامه معرفت. س 15. ش 11: 10 تا 19.
  8. سبزعلی زاده، داراب؛ شمشیری، بابک (1390). بررسی میزان برخورداری کتاب‌های دین و زندگی مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی از مؤلفه‌های مربوط به مهارتهای اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی. فصلنامه مطالعات اسلامی در تعلیم و تربیت. ش3: 73 تا 93.
  9. سیف، علی اکبر (1389). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: دوران.
  10. قیوم زاده، محمود؛ صادقیان، احمد (1386). نقش الگوگیری از پیامبران و جاودان‌گرایی در سلامت اجتماعی. فصلنامه علمی ـ ترویجی علوم اسلامی. س 2. ش 5: 4 تا 17.
  11. کریمی، محمد حسن (1386). نقد و بررسی کتاب‌های علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی از منظر پیش فرض-های فلسفه علم و ارائه‌ الگویی برای تدوین این کتاب‌ها. رساله دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز.
  12. عباسی مقدم، مصطفی (1370). نقش الگوها در تربیت. نشریه پیوند. ش 68: 21 تا 31.
  13. مفیدی، فرخنده (1373). نقش الگودهی معلم در روند تعلیم و تربیت کودکان دبستانی. فصلنامه روانشناسی و تربیتی. ش 165: 151 تا 162.
  14. صانعی، سید مهدی (1378). پژوهشی در تعلیم و تربیت اسلامی. مشهد: سناباد.
  15. نساجی زواره، اسماعیل (1384). روشهای تربیت الگویی در کلام وحی و عترت. مکتب اسلام. ش 11: 56 تا 63.
  16. نژاد شفیعی، محبوبه (1388). تحلیل محتوای کتاب‌های دین و زندگی دوره‌ متوسطه بر اساس مقوله‌های مفاهیم اساسی و مؤلفه‌های بیست و چهار گانه اهداف در قلمروی باورها و گرایش‌ها. رساله کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
  17. هرگنهان ، بی آر و همکاران (1374 ). ترجمه علی اکبر سیف. مقدمه‌ای بر نظریه‌های یادگیری. تهران : دانا.
  18. Maykut, Palema & Morehouse, Richard. (1996). Beginning Qualitative Research. London: The Falmer press.