حسنی، محمد (1381). بررسی دیدگاه ارزششناسی علامه طباطبائی و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی. روان-شناسی و علوم تربیتی. ش2: 199-224.
نقیب زاده، میر عبدالحسین؛ نوروزی، رضاعلی (1389). تحلیلی بر اهداف تربیت اخلاقی و اجتماعی. جامعه شناسی کاربردی. ش37: 123- 142
سلحشوری، احمد (1390). حدود و ثغور تربیت اخلاقی، تربیت معنوی و تربیت دینی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. ش2: 41- 56.
مصباح یزدی، محمدتقی (1388). فلسفه اخلاق. تحقیق و نگارش. قم: شرکت چاپ و نشر بین الملل.
جلالی، حسین (1380). درآمدی بر بحث «بینش»، «گرایش»، «کنش» و آثار متقابل آنها. معرفت. ش50: 23- 55.
جوادی آملی، عبدالله (1392). تفسیر انسان به انسان. قم: مرکز بین المللی نشر اسراء.
گروهی از مؤلفین (1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران.
داوودی، محمد (1385). رویکردها و پرسشهای بنیادین در تربیت اخلاقی. انجمن معارف اسلامی ایران. ش2: 153- 175.
کاویانی، محمد؛ فصیحی رامندی، مهدی (1391). بررسی تطبیقی دیدگاههای غزالی و بندورا در تربیت اخلاقی. مطالعات اسلام و روانشناسی. ش11: 95- 124.
دیلمی، احمد؛ آذربایجانی، مسعود (1385). اخلاق اسلامی. قم: نشر معارف.
طباطبایی، محمد حسین (1374). تفسیر المیزان. ج21. ترجمه سید باقر موسوی همدانی. قم: نشر بنیاد علمی و فکری علامه طباطبایی(ره).
مطهری، مرتضی (1368). مجموعه آثار. ج3. تهران: انتشارات صدرا.
کریمى، عبدالعظیم (1377). تربیت چه چیز نیست. تهران: انتشارات تربیت.
شاملی، عباسعلی؛ ملکی، حسن؛ کاظمی، حمیدرضا (1390). برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی. اسلام و پژوهشهای تربیتی. ش2: 77-98.
سبحانی نژاد، مهدی؛ فقیهی، علینقی؛ نجفی، حسن (1394). تجربه زیسته متخصصین تعلیم و تربیت از راهکارهای گسترش رفتار اخلاقی زمینهساز ظهور در برنامههای درسی دانشگاهی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. ش26: 37-58
جعفری، محمدتقی (1389). ارکان تعلیم و تربیت. تهران: مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری.
Snary,jhon. (1992) .moral education ,encyclopedia of education research(sixth edition) , edited by marvin co alkin,volume(3)