بابایی، مظهر؛ قائدی، یحیی؛ ضرغامی؛ سعید و نصری، امیر (1393). واکاوی جایگاه مفهوم بازی در هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالتهای آن برای حصول آگاهی/ فهم. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. س 4. ش 2: 66- 50.
باقری، خسرو (1394). فبک در ترازو: نگاهی انتقادی از منظر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
پالمر، ریچارد ا. (1391). علم هرمنوتیک: نظریه تأویل در فلسفههای شلایرماخر، دیلتای، هایدگر و گادامر. ترجمه محمدسعید حنایی کاشانی. تهران: هرمس.
پورحسن، قاسم (1392). هرمنوتیک تطبیقی: بررسی همانندی فلسفه تأویل در اسلام و غرب. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
توران، امداد (1394). تاریخمندی فهم در هرمنوتیک گادامر: جستاری در «حقیقت و روش». تهران: بصیرت.
رعایت جهرمی، محمد (1391). فلسفه زبان قارهای و فرهنگی: تأملی تطبیقی در آرای ویتگنشتاین و گادامر در باب زبان. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
رهبری، مهدی (1385). هرمنوتیک و سیاست: مروری بر نتایج سیاسی هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر. تهران: کویر.
ریختهگران، محمدرضا (1378). منطق و مبحث علم هرمنوتیک (اصول و مبانی علم تفسیر). تهران: کنگره.
ستاری، علی (1391). بررسی و نقد برنامه فلسفه برای کودکان از منظر حکمت متعالیه. تفکر و کودک. ش 6: 106- 83.
ستاری، علی (1393). نقد مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
شاو، ران (1389). فلسفه در کلاس درس: پرورش مهارتهای فکری دانشآموزان و ایجاد انگیزه در آنان برای یادگیری. ترجمه مراد یاری دهنوی و روح الله حیدری. تهران: آوای نور.
شاو، ران (1392). فلسفه در کلاس درس: راهکاری برای پرورش دانشآموزان اندیشمند. ترجمه حسن سالاری. تهران: طراحان ایماژ.
عشاقی اصفهانی، حسین (1384). نانمایی، شکاکیت و نسبیتگرایی. قم: مرکز مطالعات و پژوهشهای فرهنگی حوزه علمیه.
قائدی، یحیی؛ سلطانی، سحر (1390). فلسفه ویتگنشتاین و برنامه فلسفه برای کودکان (P4C)» تفکر و کودک. ش 2: 107 ـ 91.
گادامر، هانس گئورگ (1379الف). همگانیت مسئله هرمنوتیک. در هرمنوتیک مدرن: گزیده جستارها. ترجمه بابک احمدی، مهران مهاجر و محمد نبوی. (105- 85). تهران: نشر مرکز.
گادامر، هانس گئورگ (1379ب). زبان به مثابه میانجی تجربه هرمنوتیکی. در هرمنوتیک مدرن: گزیده جستارها. ترجمه بابک احمدی، مهران مهاجر و محمد نبوی. (236- 201). تهران: نشر مرکز.
گادامر، هانس جرج (1388). هنر و زبان: گادامر و ریکور. ترجمه مهدی فیضی. تهران: رخداد نو.
گروندن، ژان (1391). درآمدی به علم هرمنوتیک فلسفی. ترجمه محمدسعید حنایی کاشانی. تهران: مینوی خرد.
لان، کریس (1391). ویتگنشتاین و گادامر (به سوی فلسفه پساتحلیلی). ترجمه مرتضی عابدینیفرد. تهران: کتاب پارسه.
لیپمن، متیو (1389). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان (گفتوگو با پیشگامان برنامه فبک). ج 1. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
موزر، پل. کی؛ مولدر، دوینه. اچ؛ تروت، جی. دی. (1387). درآمدی موضوعی بر معرفتشناسی معاصر. ترجمه رحمتالله رضایی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
ناجی، سعید (1390). کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان: گفتگو با پیشگامان برنامه فبک؛ فصل روشهای جدید آموزش اخلاق و تفکر انتقادی. نگارش میلت استفان. ترجمه سمیرا پزشکپور و سعید ناجی. (30- 17). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
نصری، عبدالله (1381). راز متن: هرمنوتیک، قرائتپذیری متن و منطق فهم دین. تهران: آفتاب توسعه.
واعظی، احمد (1386). درآمدی بر هرمنوتیک. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
هادسن، وین (1379). پست مدرنیته و پست مدرنیسم (تعاریف، نظریهها و کاربستها). ترجمه و تدوین حسینعلی نوذری. تهران: نقش جهان.
Gadamer, Hans- Georg (1988). Truth and Method. Edited by. G. Barden and J. Cumming. New York: The Crossroad Publishing Company.
Gadamer, Hans Georg (1989). Truth and Method. Second revised edition. Translation revised by Jeol Weindheimer and Donald G. Marshall. New York: Continuum.
Gardner, Susan T. (2012).”Teaching Children to Think Ethically”. In Analytic Teaching and Philosophical Praxis. Vol. 32. 2. 75- 81.
Hirsch, Eric Donald (1976). The Aims of Interpretation. Chicago: University of Chicago Press.
Johnson, Tony W., Reed, Ronald F.(1999). Friendship and Moral Education: Twin Pillars of Philosophy for Children. Bern: Peter Lang Publishing.
Lipman, Mathew (1986). Wondering at the World. New Jersey: IAPC.
Lipman, Mathew (1988). Philosophy Goes to School. Philadelphia: Temple University Press.
Lipman, Mathew (1991). Thinking in Education. Cambridge, Massachusetts: Cambridge University Press.
Lipman, Mathew (1993). “Philosophy for Children and Critical Thinking”. In Thinking Children and Education. (ed) Mathew Lipman. U. S. A. Kendall: Hunt publishing company.
Lipman, Mathew (2003). Thinking in Education. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press.
Lipman, Mathew (2005). “Interview with Matthew Lipman—Part 1/Part 2: Brave Old Subject, Brave New World/ Interviewer: Saeed Naji”. Children and youth philosophers. Retrieved 26 feb,2013. From http://www.buf.no/en/read/txt/?page=sn-lip2.
Lipman, Mathew (2008). “Philosophy for children's debt to Dewey”. Michael Taylor & Helmut Schreier (ed). Pragmatism, education & children: International philosophical perspectives. (143-152). Amsterdam/New York.
Lipman, Mathew (2016, 3 February). “Philosophy for Children:
Some Assumptions and Implications”. Ethics in Progress Quarterly. 2,1 (2011). From http://ethicsinprogress.org/?p=437.
Lipman, Mathew., Sharp, Ann Margaret & Oscanyon, F. S. (1980). Philosophy in the Classroom. Philadelphia: Temple University Press.
Reed, Ronald F., Sharp, Ann Margaret (1996). Studies in Philosophy for Children: Pixie. Madrid: Ediciones de la Torre.
Wright, Kathleen (1998). “Gadamer, Hans Georg (1900- 2002)”. In Edward Craig (ed). Routledge Encyclopedia of Philosophy. London and New York: Routledge. III: 827f.