اکبری، احمد؛ گلابگیر نیک، سلیمه سادات؛ حسینی، معصومه (1395). سیاستگذاری آموزش و پرورش در دوران معاصر. تحقیقات جدید در علوم انسانی.
امام خامنهای، سید علی. بازیابی از پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی سید علی خامنهای: http://www.khamenei.ir
پارسانیا، حمید (1389). روششناسی انتقادی حکمت صدرایی. قم: کتاب فردا.
خندان، علی اصغر (1391). طول و عرض علوم انسانی. سوره اندیشه. ش 64 و 65: 162 تا 166.
دانایی فرد، حسن (1395). روششناسی مطالعات دلالت پژوهی در علوم اجتماعی و انسانی: بنیانها، تعاریف، اهمیت، رویکردها و مراحل اجرا. روششناسی علوم اجتماعی. ش 86: 39 تا 72.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ آذر، عادل (1388). روششناسی پژوهشهای کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ خانی، علی (1394). فهم اولویتهای راهبردی تحول نظام آموزش و پرورش از دیدگاه امام خامنهای. مدیریت اسلامی. ش 9: 105 تا 136.
رحمتی، محمد حسین؛ خنیفر، حسین؛ رستمی پور، علی؛ نوید ادهم، مهدی (1391). مبانی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، مبتنی بر دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنهای و صاحبنظران تعلیم و تربیت. تهران: نورالثقلین.
فرامرز قراملکی، احمد (1385). روششناسی مطالعات دینی. مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. (1384). قم: لاهیجی.
قنبری، حمیدرضا؛ مظاهری، مهرداد (1392). تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرایند آنتروپیک فازی. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. ش 6: 151 تا 172.
مطهری، مرتضی (1392). آشنایی با علوم اسلامی. ج 1. تهران: صدرا.
منشور فرهنگی انقلاب اسلامی (1): علم و فناوری. (1389). تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
نوروزی، محمد (1390). طراحی مدل شبکهای مؤلفههای فرهنگی ـ اجتماعی انتقال فناوری در افق چشمانداز 1404 جمهوری اسلامی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت. دانشگاه امام صادق(ع).
نوید ادهم، مهدی (1391). الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزش و پرورش. راهبرد فرهنگ. ش 17 و 18: 295 ـ 323.