آقاجانی، احمد (1390). آموزش مهارت حل مسئله به کودکان. کودک، نوجوان و رسانه. ش 1: 80 تا 99.
پولیا، جورج (1362). خلاقیت ریاضی. ترجمه پرویز شهریاری. تهران: انتشارات فاطمی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1984).
پورنیکبختی، کبری (1391). تبیین و آسیبشناسی تربیت دینی و رابطه آن با روانشناسی رشد. پژوهشنامه تربیت تبلیغی. ش 1: 67 تا 96.
حاجی حسینی، نجیبالله (1388). عوامل مؤثر بر شکلگیری و تقویت عزّت نفس از دیدگاه اسلام. پایاننامه کارشناسی ارشد. مجتمع آموزش عالی فقه.
سازمان پژوهش و برنامهریزی. دفتر تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری، وزارت آموزشوپرورش. (1393). ریاضی پایه هفتم. تهران: چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سیدپور آذر، حسن (1393). محبتورزی در همزیستی اخلاقی از منظر قرآن کریم. دوفصلنامه تخصصی اخلاق وحیانی. س 2. ش 6: 5 تا 24.
شریعتمداری، علی (1388). تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شریفی درآمدی، پرویز (1384). تأثیر آموزش سبک حل مسئله بر میزان عزت نفس دانشآموزان 12 تا 13 ساله دارای مشکلات رفتاری ارتباطی در دوره راهنمایی تحصیلی. نوآوریهای آموزشی. ش 14: 38 تا 63.
رحیمی نژاد، اسماعیل (1390). نگرش اسلامی به کرامت انسانی. مجله معرفت حقوقی. س 1. ش 2: 113 ـ 126.
روزدار، علی (1385). آن چه لازم است درباره حل مسئله بدانیم. رشد آموزش ریاضی. ش 86: 25 تا 41.
رهنما، اکبر (1386). آسیبشناسی تربیت دینی دانشآموزان دوره متوسطه از دیدگاه مدیران و دبیران دینی شهر قم. پژوهشهای تربیت اسلامی. ش 1: 7 تا 20.
عباس زاده، محمد (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. فصلنامه علوم اجتماعی: جامعهشناسی کاربردی. ش 45: 19 تا 34.
غضنفری، علی (1391). شاخصهای آزادی در اندیشه اسلامی. کتاب چهاردهمین نشست اندیشههای راهبردی «آزادی».
قوام، میرعظیم (1389). اصول و ویژگیهای تربیت اسلامی از منظر قرآن کریم. بصیرت و تربیت اسلامی. ش 17: 17 تا 34.
کشاورز، سوسن (1387). شاخصها و آسیبهای تربیت دینی. دو فصلنامه تربیت اسلامی. ش 6: 93 تا 122.
ملکی، حسن (1384). تعلیم و تربیت اسلامی: «رویکرد کلان نگر». تهران: انتشارات عابد.
مطهری، مرتضی (1374). سیری در سیره نبوی. تهران: انتشارات صدرا.
مرتاضی مهربانی، نرگس (1382). معرفی مدل k-w-d-l برای سازماندهی حل مسئله در کلاس درس ریاضی. رشد آموزش ریاضی. ش 74: 15 تا 23.
وزارت آموزش و پرورش (1391). سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران.
یوسفی آملی، حسین؛ اکبری، زهرا (1391). مفهومشناسی واژه صبر با تأکید بر شبکه معنایی این واژه در قرآن. فصلنامه علمی ـ پژوهشی کتاب قیم. ش 6: 51 تا 74.
National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics (Vol. 1). Natl Council of Teachers of Mathematics.
Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense making in mathematics. Handbook of research on mathematics teaching and learning, 334-370.
Stanic, G., & Kilpatrick, J. (1988). Historical perspectives on problem solving in the mathematics curriculum. In R. Charles and E. Silver (Eds.), Teaching and learning mathematical problem solving: Multiple research perspectives (1-22). Reston, VA: NCTM / Lawerance Erlbaum Associates