حیدری کاشانی، محمدجواد (1377). رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی. پاسدار اسلام. ش 200: 40 ـ 34.
خادمی، مهدی (1391). رابطة عقل و ایمان از منظر ملاصدرا و کرکگور. جستارهای فلسفة دین. س 1. ش 1: 77 ـ 51 .
خالقخواه، علی؛ مسعودی، جهانگیر (1389). رویکرد تربیت دینی با توجه به دو مؤلفه عقلمحوری و ایمانمحوری. مطالعات تربیتی و روان شناسی. س ۱۱. ش ۲: 144 ـ 121 .
شریف زاده خاوری، فاطمه (1390). نسبت میان عقل و ایمان از دیدگاه پلانتینگا و علامه طباطبایی، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
شکری، مهدی (1388). تاثیر گناه بر شناخت با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی. پژوهشهای فلسفی ـ کلامی. س 11. ش 1: 59 ـ 41.
صولتی، یحیی (1394). علامه طباطبایی، معرفتشناسی مبناگرا. دو فصلنامه اندیشه علامه طباطبایی. س 2. ش 3: 98 ـ 85.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388). فروغ حکمت: ترجمه و شرح نهایهالحکمه. ترجمه محسن دهقانی. قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، محمدحسین (١٣٧١). اصول فلسفه و روش رئالیسم. مقدمه و پاورقی مرتضی مطهری. قم: صدرا.
طباطبایی، محمدحسین (1355). شیعه: مذاکرات و مکاتبات پرفسور هانری کربن با علامه سید محمدحسین طباطبایی. گردآورنده: علی احمدی میانجی، هادی خسروشاهی. تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران.
عباسی، ولی الله (1382). بررسی معرفتشناسی دینی پلانتینگا. اندیشه حوزه. ش 41 و 42: 220 ـ 204.
عرفانی، مرتضی؛ مددی زاده، بصیره؛ نصیری، علی اکبر (1395). معرفت خداوند در اندیشه شیخ مفید و علامه طباطبائی با توجه به دیدگاههای معرفتشناسی آنها. حکمت و فلسفه. س 12. ش 1: 92 ـ 79.
عطاران، محمد (1380). دو رویکرد در تربیت دینی. مجموعه مقالات همایش آسیب شناسی تربیت دینی.
فتحی زاده، مرتضی (1388). نگاهی به مسئله درونگرایی و برونگرایی در معرفتشناسی معاصر. فصلنامه پژوهشهای فلسفی ـ کلامی. ش 7 و 8: 58 ـ 32 .
فرزین، سمیرا (1391). گزاره خدا وجود دارد از دیدگاه علامه طباطبایی و پلانتینگا. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
فعالی، محمدتقی (1379). درآمدی بر معرفتشناسی دینی و معاصر. قم: معارف.
کشاورز، سوسن (1384). تحلیل دستاوردهای تحقیقات در خصوص تأثیر نظام آموزش رسمی کشور در تربیت دانشآموزان. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی. نسخه الکترونیکی.
لنگهاوزن، محمد؛ نظرنژاد، نرگس (1379). توجیه عقلانی اعتقادات دینی از منظر معرفتشناسی اصلاح شده. فصلنامه مدرس علوم انسانی. ش 17: 160 ـ 147.
مصباح یزدی، محمد تقی (1390). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. چ دوم. تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه).
مصباح یزدی، محمدتقی (1389). خداشناسی (مجموعه کتب آموزشی معارف قرآن). تحقیق و بازنگری: امیررضا اشرفی. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
نورعلی زاده، مسعود (1383). عقل گرایی حداکثری و معتدل در دین شناسی. مجله معرفت. ش 78: 42 ـ 33.
Alston, W.(1998). History of philosophy of Religion, in Routledge Encyclopedia of philosophy , Edward Craig(ed). London: Routledge, Vol. 8, p 245.
Alston ,W& Plantinga,A.(1985). Epistemology of Religious Belief. Oxford: Blackwell
Dyck, T. (2001). Experientialist epistemology Plantinga and Alston on Christian knowledge. )Doctoral Dissertation(, Mc Gill University.
McGrath, A (2006). Scientific Theology: Reality, Volume 2 , publish by t&t clarck: London
Oliphint, K .(1994). The apologetical implications of Alvin Plantinga's epistemology, Presented to the faculty of the graduate school of the University of Westminster for the degree of doctor of philosophy.
Plantinga , A. (2000). Warranted Christian Belief. Oxford: Oxford University Press.
Plantinga , A. (1993a). Warrant: The Current Debate. Oxford: Oxford University Press.
Plantinga , A. (1993b). Warrant and proper function. Oxford: Oxford University Press.
Ribera , D.J. (2012). The Meaning and Practice of the Integration of Faith and Learning, )Doctoral Dissertation(, Seattle Pacific University.
Sauvage, G. (1909). Fideism. In The Catholic Encyclopedia. New York: Robert Appleton Company.
Wunder,T. (2007). A Critique of Alvin Planting's warrant phase )Doctoral Dissertation(, Boston University.