S


  1. قرآن‌کریم
  2. نهج‌البلاغه
  3. غررالحکم
  4. افضل‌خانی، مریم؛ رضایی، میترا (1392). ارزشیابی توصیفی: مهارتها، روشها و مراحل اجرا. تهران: آوای نور؛ آثار فکر.
  5. بازرگان، عباس (1391). مقدمه‌ای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: دیدار.
  6. تورانی، حیدر (1382). مدیریت فرایند مدار در مدرسه. تهران: تزکیه.
  7. جانسون، دیوید؛ جانسون، راجرتی (1390). سنجش فراگیران در گروه‌ها: ارتقای مسئولیت‌پذیری گروهی و پاسخگویی فردی. ترجمه علیرضا کیامنش و شعله بیگدلی. تهران: آییژ.
  8. حسن‌زاده‌پلکویی، شهربانو؛ صالحی، کیوان (1396). تحلیل پدیدارشناسانه چالشهای ناشی از افت استرس مولد تحصیلی در نظام ارزشیابی توصیفی ـ کیفی. فصلنامه مطالعات اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی. س 7. ش 20: 191 ـ 155.
  9. حسنی، محمد (1389). راهنمای اجرای ارزشیابی کیفی، توصیفی. تهران: عابد.
  10. خصالی، آزاده؛ صالحی، کیوان؛ بهرامی، مسعود (1395). تحلیل ادراک و تجربه زیسته معلمان ابتدایی از دلایل ناکارآمدی برنامه ارزشیابی توصیفی، کیفی: مطالعه به روش پدیدارشناسی. فصلنامه مطالعات اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی. س 5. ش 12: 152 ـ 121.
  11. خورشیدی، عباس؛ ملک‌شاهی‌راد، محمدرضا (1382). ارزشیابی آموزشی. تهران: یسطرون.
  12. رهباردار، حمید ( 1384). سنجش پرونده‌ای، پوشه کار: ارزشیابی کیفی، توصیفی. مشهد: کتابخانه رایانه‌ای.
  13. ریزر، رابرت (1947). روندها و مباحث نوین در طراحی و فناوری آموزشی. ترجمه محمدرضا وحدانی‌اسدی، حسین اسکندری و داریوش نوروزی. تهران: آوای نور.
  14. سیف، علی‌اکبر (1390). اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: دوران.
  15. صالح، حسین (1380). تکنیکهای موفقیت در تحصیل. قم: محمد.
  16. صالحی، کیوان؛ بازرگان، عباس؛ صادقی، ناهید؛ شکوهی‌یکتا، محسن (1394الف). بازنمایی ادراکات و تجربه‌ زیسته معلمان از آسیبهای احتمالی ناشی از اجرای برنامه ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی. فصلنامه مطالعات اندازه‌گیری و ارزشیابی آموزشی. س 9. ش 31: 99 ـ 59.
  17. صالحی، کیوان؛ بازرگان، عباس؛ صادقی، ناهید؛ شکوهی‌یکتا، محسن (1394ب). تحلیل پدیدارشناسانه ادراک و تجربه زیسته معلمان مدارس ابتدایی از نقاط ضعف و قوت برنامه ارزشیابی‌توصیفی. نشریه پژوهش در نظام‌های آموزشی. س 5. ش 9: 38 ـ 19.
  18. علاقه‌بند، علی (1390). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. تهران: روان.
  19. قربانی، جعفر (1387). مهارتهای زندگی تحصیلی. مشهد: فراانگیزش.
  20. مکارم شیرازی، ناصر (1387). اخلاق در قرآن. ج 1: اصول مسائل اخلاقی. قم: انتشارات امام علی‌بن‌ابیطالب(ع).
  21. وُکس، ویرجینیا ( 1384). رمز موفقیت در تحصیل. ترجمه سید اکبر میرحسینی. تهران: اختران.
  22. هومن، حیدرعلی ( 1375). زمینه ارزشیابی برنامه‌های آموزشی. تهران: آزادی.
  23. دانایی‌فرد، حسن (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریه‌پردازی داده بنیاد. اندیشه مدیریت. س اول. ش 2: 97 ـ 69.
  24. Charmaz, K. (2014). Constructing Grounded Theory, Great Britain: Henry Ling, Limited at Dorset Press.
  25. Ensink, Titus; Essen, V.Arthur; Greest, D.Tonvan (eds) (1986). Discourse Analysis and pubic life: papers of the Groningen conference on Medical and political Discourse, US: Foris publications.
  26. Glaser, B.G., & Struss, L. A. (2012). The Discovery of Grounded Theory: strategie for qualitative research, Us: Rutgers.
  27. Salerno, J., Yong, J.S., Nan, D., & Chai, K.S. (Eds) (2011). Social Computing, Behavioral- Culctural Modeling and prediction: “4th International conference, SBP2011, college park, MD, DSA, March 2011, proceedings”, Berlin: Springer.
  28. Sharmal, C.T. (2008). Modern Methods of Language Teaching, India: SARUP & Sons.
  29. Soled, W.S. (1955). Assessment, Testing and Evaluation in teacher education Isoled, US: Alex Publishing Corporation.
  30. Somekh, B., & Lewin, C. (2005). Research Methods in the social sciences، London: TJ international Ltd.
  31. Bowen, A.G. (2006). Grounded Theory and sensitizing Concepts، International Jurnal of Qualitative Methods, 5(3)، 13.
  32. Jones، M., & Aloney, J. (2011). Guiding the use of Grounded Theory in Doctoral studies- an example from the Australian film industry، International Journal of Doctoral، 6(N/A)، 95-114.
  33. Martin, Y.P., & Turner, A. B. (1986).Grounded Theory and Organizational Research, Journal of Applied Behavioral Science, 22 (2), 141-157.
  34. Pitney, W.A., & Ehlers, G.G. (2004). A Grounded Theory study of the Mentoring process Involved with under graduate Athletic Training students, Journal of Atheletic Training, 39(4), 344-351.
  35. Thomas, G., & James, K. (2006). Re.inventing grounded Theory: some questions about Theory, ground and discovery, British Educational Research Journal, 32(6), 767. www.parsquran.com
  36. Cambridge Dictionary Online, in address: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/ american-english
  37. Merriam-Webster, an Encyclopedia Britanica Company, Online in address: http://www.merriam-webster.com.
  38. Oxford Dictionaries language matters, online in address: http://www.oxforddictionaries.com.
  • Receive Date: 01 June 2017
  • Revise Date: 22 February 2023
  • Accept Date: 19 September 2018
  • Publish Date: 20 February 2018