بازرگان هرندی، عباس (۱۳۸۷)، مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، تهران: دیدار.
تاجالدین، صنم (۱۳۸۵)، حقیقت حیاتطیبه و قلمرو آن، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران شمال.
حسینائی، فاطمه (۱۳۹۳)، بررسی جایگاه حیات طیبه در سند تحول بنیادین تعلیموتربیت ایران و تبیین راهکارهای تحقق آن در آموزشوپرورش، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد .
حریری، نجلا (۱۳۸۵)، اصول و روشهای پژوهش کیفی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
چراغی، صدیقه (۱۳۹۰)، بررسی تطبیقی آرای علامه جعفری و آیتالله جوادی آملی درخصوص حیات طیبه و جنبههای تربیتی آن، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه الزهرا (س).
دیسناد، فرخنده (۱۳۸۸)، بررسی و تبیین حیات طیبه از دیدگاه قرآن کریم با آرمانشهر لیبرالیسم و اهداف تربیتی آنها، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه الزهرا (س).
زارعی، امیرحسین (۱۳۸۹)، بررسی ابعاد فردی و اجتماعی حیات طیبه از دیدگاه اسلام، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
شیر اسدی، زهرا (۱۳۸۹)، بررسی و تبیین حیات طیبه در نهجالبلاغه، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
صادق زاده علیرضا و همکاران (۱۳۹۰)، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، تهران : شورای عالی انقلاب فرهنگی.
قاسمی، معصومه (۱۳۸۸)، حیات طیبه در قرآن و نهجالبلاغه، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده الهیات دانشگاه پیام نور تهران.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۰) تهران: وزارت آموزشوپرورش
مروجی، مهدی (۱۳۹۱)، حیات طیبه هدف تربیت نهایی برنامه درسی ملی، مجله علمی و تخصصی رشد آموزش قرآن، سال ۱۳۹۱، دوره ۱۰، شماره ۳۸: ۳۷ تا۳۹.
مهدوی هزاوه منصوره؛ ملکی، حسن؛ مهرمحمدی، محمود و عباسپور، عباس (۱۳۹۵)، حیات طیبه چشماندازی برای تربیت کودکان: ارائه چارچوب مفهومی برای تبیین ویژگیهای معلم دوره ابتدایی، مجله پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، سال ۲۴، شماره ۳۰، ۱۶۷-۱۳۹.