اسمعلیزاده، زهرا؛ اسمعلیزاده، سمیه؛ زرینی، میترا و عظیمی، مینا (1396)، بررسی تحلیل محتوای متون کتاب درسی فارسی و هدیههای آسمانی سوم دبستان ازحیث آموزههای دینی، دومین کنفرانس سراسری پژوهشهای نوین در روانشناسی و علوم اجتماعی: 1 تا 9.
ایمانی، محسن و مظفر، محمد (1383)، تحلیل محتوای کتاب هدیههای آسمان و کتاب کار پایه دوم دبستان چاپ سال 81 در مقایسه با تعلیمات دینی چاپ سال 80، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، س 3، ش 7: 115 تا 142.
پروند، محمدحسن (1385)، مقدمات برنامهریزی آموزشی و درسی، چاپ چهارم تهران: نشر شیوه.
پوردهاقانی، علیقاسم و نصراصفهانی، احمدرضا (1391)، رویکرد معنوی و برنامهریزی درسی، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، س 19، ش 13: 71 تا 92.
رضوی، سیدعباس (1390)، مباحث نوین در فناوری آموزشی، چاپ دوم، اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
رنجبر رباطی، مصطفی؛ قربانی کردابی، محمد، مطلبی، محمد و کیانی چلمردی، میلاد (1394)، بررسی کتاب هدیههای آسمانی چهارم ازنظر موضوعات اسلامی، کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در علوم تربیتی و روانشناسی و آسیبهای اجتماعی: 1 تا 9.
عصاره، علیرضا (1389)، مطالعات تطبیقی آموزشوپرورش دوره اول متوسطه در کشورهای منتخب (ایران، آلمان، انگلستان، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، مصر)، چاپ دوم تهران: یادواره کتاب،.
علمالهدی، جمیله (1384)، مبانی تربیت اسلامی و برنامهریزی درسی «براساس فلسفه صدرا»، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
فرامرزی، سالار و عابدینی، یاسمین (1393)، میزان توجه به دینورزی و مؤلفههای بینفردی آن در کتابهای درسی دوره ابتدایی، پژوهش در برنامهریزی درسی، س 11، ش 13: 151 تا 163.
قاسمی، حسین و کاظمی، محمود (1393)، تحلیل محتواى کتاب درسى هدیههاى آسمان پایة ششم ابتدایى و میزان انطباق آن با مبانى قرآنى و سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، س 13، ش 52: 100 تا 116.
مشیری، ملیحه (1395)، بررسی کتاب هدیههای آسمانی پایه ششم ابتدایی براساس نسبت مفهومی تربیتعقلانی و تربیت دینی ازمنظر ابنسینا، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد، رشته تاریخ و فلسفه آموزشوپرورش، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
یارمحمدیان، محمدحسین (1395)، مبانی و اصول برنامهریزی درسی، چاپ چهاردهم تهران: یادواره کتاب.