آرمند، محمد (1387)، طراحی الگوی مطلوب تربیت اخلاقی در دوره متوسطه براساس نقد الگوی تربیتمنش، رساله دکتری دانشگاه تهران.
آرمند، محمد و مهرمحمدی، محمود (1388)، نقد و بررسی الگوی تربیت منش براساس آراء علامه طباطبایی (ره)، مطالعات برنامه درسی، شماره 13 و 14: 62-52.
اسلامی، محمدتقی و دیگران (1388)، اخلاق کاربردی و کاوشهای نوین در اخلاق عملی، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
اکبری، احمد؛ جاویدی، طاهره؛ شعبانی ورکی، بختیار و تقوی، محمد (1391) پژوهشنامه مبانی تعلیموتربیت، ش 2: 25-1.
امام خمینی (ره)، روحالله (1368)، چهل حدیث، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
امید، مسعود (1380)، اخلاقشناسی علامه طباطبایی، نشریه پژوهشهای اسلامی ، شماره 179 و 178: 70-45.
باقری، خسرو (1377)، مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
برادران، ابوالقاسم (1397)، نقد تربیت اخلاقی برنامه درسی مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان IAPC براساس دیدگاه علامه طباطبایی و ارائه راهکارهایی برای بومیسازی آن، رساله دکتری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
جهانگیرازده، محمدرضا (1390)، دیدگاههای شناختی تحولی در رشد اخلاقی، مجله معرفت اخلاقی، سال دوم، شماره 8: 122-101.
حسنی، محمد (1393)، تربیت اخلاقی بر بنیاد نظریه ارزششناسی علامه طباطبایی، دلیجان: نشر بهریار.
حسینی دهشیری، افضلالسادات (1370)، نگرشی به تربیت اخلاقی از دیدگاه اسلامتهران: مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی.
حسینیزاده، سیدعلی (1391)، سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهلبیت (ع) ج اول، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
حقیقت، شهربانو و فریدی، محمد (1387)، بررسی و ارزیابی زمینه فلسفی و روشهای آموزشی چهار رویکرد تربیت اخلاقی معاصر، فصلنامه اندیشه دینی ، پیاپی 26:134-105.
خسرونژاد، مرتضی (1384)، مفهوم کودکی و هدف ادبیات کودک، مجله علوم اجتماعی و انسانی ، شماره چهارم:167-154.
خلیلی، مصطفی (1391)، اخلاق توحیدی از دیدگاه علامه طباطبایی، مجله اخلاق وحیانی، شماره 1: 148-127.
داودی، محمد (1390)، سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهلبیت (ع)، جلد سوم، تربیت اخلاقی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
درویشی، نصرالله (1394)، مقایسه رشد اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی و کولبرگ، فرهنگ پژوهش، شماره 22 و 26، زمستان و بهار، ویژه فلسفه و کلام،125: 150-125.
دیلمی، احمد و آذربایجانی، مسعود (1381)، اخلاق اسلامی (ویراست دوم)، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
راهنما، اکبر (1378)، بررسی و تجزیهوتحلیل خاستگاهها، غایات و روشهای تربیت اخلاقی از دیدگاه کانت و خواجهنصیرالدین طوسی، رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
رمضانی، رضا (1387)، آرای اخلاقی علامه طباطبایی، تهران، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
الرود، فردریک (1381)، فلسفههای معاصر تربیت اخلاقی، ترجمه حسین کارآمد، مجله معرفت، شماره 61: 85-71.
سلطانی رنانی، سیدمهدی (1387)، ویژگیهای ایدئال اخلاق اجتماعی و جامعه اخلاقی مطلوب ازمنظر علامه طباطبایی (ره)، علومقرآنوحدیث، کوثر، شماره 28: 33 - 45.
شورت، ادموندسی (1381)، روششناسی مطالعات برنامه درسی، ترجمه محمود مهرمحمدی و همکاران، تهران: انتشارات سمت.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1371)، المیزان فی تفسیرالقرآن، قم: اسماعیلیان.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1374)، تفسیر المیزان، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، قم: انتشارات اسلامی.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1414)، المیزان فی تفسیرالقرآن، قم: موسسه نشر اسلامی.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1369)، بررسیهای اسلامی، تنظیمها در خسروشاهی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی و هجرت.
فرانکنا، ویلیام کی (1376)، درآمدی بر فلسفه اخلاق، ترجمه هادی صادقی، قم: مؤسسه فرهنگی طه.
کبیری، زینب و معلمی حسن (1388)، مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی در قرآن کریم از دیدگاه علامه طباطبایی، مجله تربیت اخلاقی، سال اول، شماره اول: 90-67.
کدیور، پروین (1386)، روانشناسی اخلاق، چاپ سوم. تهران: انتشارات آگاه.
گریز، آرلوند (1383)، فلسفه تربیتی شما چیست؟ ترجمه بختیار شعبانی ورکی و همکاران، مشهد: آستان قدس.
مجلسی، محمدباقر (1403 ق)، بحارالانوار، چاپ سوم، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
مطهری، مرتضی (1387)، مجموعه آثار ، چاپ چهارم، جلد22، تهران: صدرا.
نوروزی، رضاعلی و همکاران (1393)، درآمدی بر اخلاق و تربیت اخلاقی در اندیشههای علامه طباطبایی، فصلنامه علمی - ترویجی اخلاق، شماره 4.
وجدانی، فاطمه (1391)، تحلیل مبانی فلسفی تربیت اخلاقی ازمنظر علامه طباطبایی (ره) و ارائه الگویی نظری جهت کاهش شکاف میان معرفت و علم اخلاق، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
وجدانی، فاطمه و همکاران (1393)، بررسی انتقادی سه دیدگاه رایج تربیت اخلاقی براساس دیدگاه علامه طباطبایی، دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، سال دوم، شماره 2: 65-43.