احسانی، محمد (1390)، زمینهسازى تربیتى مهدویت، معرفت، س20، ش 160: 73ـ96.
اسعدی، محمد (1393)، تحلیلی از اصل انتظار در پرتو فلسفه غیبت، مشرق موعود، س 8، ش 29: 78-55.
امینی، محمد؛ ماشاءاللهینژاد، زهرا و علیزاده زارعی، مرضیه (1391)، تحلیل محتوای کتابهای هدیههای آسمانی و فارسی مقطع ابتدایی از نظر توجه به مهدویت، مطالعات اسلام و روانشناسی، س 6، ش 10: 7-26.
باقری، خسرو (1380)، آسیبشناسى تربیت مهدوی، انتظار موعود، ش2: 295-276.
بقایی، حسین؛ مهماندوست، حمید؛ قهرمانیفرد، فاضل و قهرمانیفرد، کامیار (1392)، الگوی مفهومی ـ عملیاتی راهاندازی راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور، مشرق موعود، س 7، ش 26: 189-165.
پهلوان، منصور (1385)، بایستههای پژوهشی در مسئله مهدویت، سفینه، ش 12: 119-142.
جعفری هرندی، رضا؛ فقیهی، علینقی و نجفی، حسن (1395)، بررسی و مقایسه میزان توجه به مفاهیم مهدویت در کتب درسی معارف اسلامی آموزشوپرورش از سال 1330 تا 1387، پژوهش در برنامهریزی درسی، س13، ش 21: 119-133.
حیدریفر، مجید و مقدسی، روحاله (1395)، بررسی سندی و تحلیل دلالی روایات پیشگوییهای عصر ظهور با موضوع شاخصها و کارکردهای یاران مهدی موعود، انتظار موعود، س 16، ش 54: 28-48.
خالقخواه، علی و جهانگیری، مسعود (1389)، رویکرد تربیت دینی باتوجهبه دو مؤلفه عقلمحوری، مطالعات تربیت روانشناسی، س 11، ش 2: 121-144.
داوودپور، مرتضی (1388)، نقش انتظار فرج در انسجام اسلامی گروههای سیاسی - اجتماعی و وظایف دولت زمینهساز، مشرق موعود، س 3، ش 11: 46-31.
شورای عالی آموزشوپرورش (1390)، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران.
صمدی، قنبرعلی (1388)، آموزه انتظار و زمینهسازی ظهور، مشرق موعود، س 3، ش 11: 136-117.
صمیمی، سیمین (1390)، عرصههای تأثیرگذاری اعتقاد به مهدویت در اصلاح فرد از دیدگاه قرآن و حدیث، آموزش معارف اسلامی، دوره 33، ش 4: 44-51.
عبداللهی، ابراهیم و موسوینسب، محمدرضا (1393). نقش روش تلقین در نهادینهسازی آموزه مهدویت برای کودکان، انتظار موعود، س 14، ش 47: 82-110.
عمید، حسن (1389)، فرهنگ فارسی عمید، تهران: راه رشد.
فلاح رفیع، علی (1386)، مهدویت، فرجاماندیشی تاریخ هگل، شیعهشناسی، س 5، ش 20: 203-227.
قاسمنژاد، زهرا و لکزایی، صغری (1389)، امام رضا و تربیت نسل منتظر، انتظار موعود. ش 33: 130-160.
گرجیان، محمد مهدی و کبیری، زینب (1395)، تحلیل کارآمدی انتظار در حیات طیبه، انتظار موعود، س 16، ش 54: 6-26.
گودرزی، مجتبی (1386)، بررسی رابطه آموزههای مهدویت و تعلیموتربیت اسلامی، مشرق موعود، س 1، ش2: 172-184.
مجلسی، محمدباقر، بحارلانوار، ج51، بیروت: دارالمعرفه.
مرزوقی، رحمتاله (1394)، نقد متدیک و تئوریک اسناد تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران، چاپ اول، تهران: انتشارات آوای نور.
مرزوقی، رحمت اله (1387)، سیمای مهدویت در برنامههای آموزشی مدارس: رویکردی به فلسفه تربیتی انتظار، تربیت اسلامی، س 3، ش 7: 137-127.
مرزوقی، رحمتاله (1395)، نظریههای ساختاری در پارادایم تعلیموتربیت، چاپ سوم، تهران: انتشارات آوای نور.
مکارم شیرازی، ناصر (1386)، حکومت جهانی مهدی (عج)، قم: انتشارات نسل جوان.
موسوی، سیدمهدی (1388)، مدرسه مهدوی؛ درآمدی بر فلسفه و نظام آموزشوپرورش زمینهساز، مشرق موعود، س 3، ش 10: 114-85.
میرعارفین، فاطمهسادات (1390)، نقد و ارزیابی محتوای کتاب درسی معارف اسلامی (دین و زندگی) دوره پیشدانشگاهی از دید صاحبنظران و دبیران، دانشور رفتار، س 17، ش 42: 149-172.
نجفی، محمد؛ هاشمی، فاطمه؛ کیانی، سمیه و رجاییراد، حسین (1392)، نگاهی به فلسفه تربیتی انتظار موعود در رویکرد شیعی باتأکیدبر اهداف تربیتی، مشرق موعود، س 7، ش 28: 56-23.
نیکپناه، منصور؛ مظلومزاده، سیدمیثم و پورجعفر، منصوره (1391)، بازکاوی ضرورتهای فرهنگی و ادبی انتظار و ارزیابی میزان آشنایی جوانان با مبانی مهدوی و معیارهای مربوطه، انتظار موعود، س 12، ش 39: 172-192.