آقازاده ، احمد (1383)، مسائلآموزشوپرورشایران، تهران: انتشارات سمت.
ابراهیمزاده، عیسی (1367)، فلسفه تربیت، تهران، دانشگاه پیامنور، (ویراست جدید، 1386).
اسکفلر، اسرائیل (1366)، چهار پراگماتیست، ترجمه محسن حکیمی، تهران: نشر مرکز.
اکبری، مجید (1388)، ارزششناسی در فلسفه ارسطو، فصلنامه فلسفه و کلام اسلامی، سال 7، پاییز، ش 20.
باقری، خسرو (1380)، پژوهشیبرایدستیابیبهفلسفةآموزشوپرورشجمهوری اسلامیایران، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
خسروشاهى، هادی (1343)، نظرى به فلسفه پراگماتیسم، درسهایى از مکتب اسلام، سال 5، اردیبهشت: 31 ـ 34.
خمینی، روحا... (1368)، صحیفةنور، تهران: مرکز نشر آثار امام خمینی(ره).
دادبه، اصغر (1380)، کلیات فلسفه، تهران، دانشگاه پیامنور (ویراست جدید، 1391).
دفتر همکاری حوزه و دانشگاه (1374)، درآمدی بر جامعهشناسی اسلامی، تهران: سمت.
دیویی، جان (1339)، مقدمهای بر فلسفه آموزشوپرورش یا دموکراسی و آموزشوپرورش، ترجمه امیرحسین آریاپور، تبریز: بی نا.
دیویی، جان (1343)، مدرسه و اجتماع، ترجمه مشفق همدانی، تهران: صفی علیشاه.
دیویی، جان (1339)، اخلاق و شخصیت، ترجمه مشفق همدانی، تهران، فرانکلین.
الرود، فردریک اى (1381)، فلسفههاى معاصر تربیت اخلاقى، ترجمه حسین کارآمد، معرفت، ش 61، دى: 71 ـ 85.
زیبا کلام، فاطمه (1384)، مبانی فلسفی آموزشوپرورش در ایران، تفرش: دانشگاه تفرش.
ژان، وال (1370)، بحث در مابعدالطبیه، ترجمه یحیی مهدوی و همکاران، تهران: خوارزمی.
سجادی، عفت (1391)، ارزش و ارزشهای اخلاقی، مطالعه تطبیقی اسلام و پراگماتیسم، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیامنور تهران.
سجادیف مهدى (1379)، رویکردها و روشهاى تربیت اخلاقى و ارزش، پژوهشهاى فلسفى و کلامى، ش 3، بهار: 144 ـ 165.
شاتو، ژان (1355)، مربیان بزرگ، ترجمه غلامحسین شکوهی، دانشگاه تهران.
شاملی، عباسعلی (1388)، تدوین بنیانهای فلسفی و دینی در آموزشوپرورش، تدوین سند ملی آموزش و پرورش، کمیته مطالعات نظری.
شریعتمداری، علی (1367)، اصول فلسفه تعلیموتربیت، تهران: امیرکبیر.
شریفى، هادی (1383)، مقایسه فلسفه آموزشوپرورش اسلامى با فلسفه آموزشوپرورش مدرن، ترجمه محمدرضا آهنچیان، مصباح، ش50، فروردین و اردیبهشت: 41 ـ 62.
شمشیری، بابک (1391)، نقد و بررسی مفهومپردازی ارزش ازمنظر پراگماتیسم دیویی و دلالت های تربیتی آن، معرفت، سال بیست و یکم، ش179، آبان: 105 ـ 116.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران، با همکاری شورای عالی آموزشوپرورش.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، با همکاری شورای عالی آموزشوپرورش.
صادقیشهپر، علی (1387)، روششناسی عرفان تطبیقی، پژوهشنامه ادیان، سال دوم، ش 4، دوره پاییز و زمستان.
صادقی، رضا (1392)، پاسخ کوهن به اتهام نسبیگرایی،
جستارهای فلسفی، دوره11، ش24،
پاییز و زمستان1392: 80 ـ 51.
صمدی، معصومه و مزیدی، محمد (1384)، بررسى امکان نزدیکسازى یافتههاى مکاتب تجربهگرایى منطقى و عملگرایى در زمینه نقش معلم