قرآن کریم (1386)، ترجمه مهدی الهی قمشهای، چ چهارم، قم: نشر دارالقرآن الکریم.
آقاتهرانی، مرتضی و حیدری کاشانی، محمدباقر (1392)، خانواده و تربیت مهدوی، چاپ هفتم، تهران: انتشارات کتاب یوسف.
احمدپوری، یونس و احمدپوری، سیدمیثم (1396)، مراحل تربیت در اسلام از دیدگاه ابنسینا، دومین کنگره بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و رفتاری: تهران.
باقری، خسرو (1382)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، چ هشتم، تهران: انتشارات مدرسه.
باقری، خسرو (1389)، درآمدی بر فلسفه تعلیموتربیت اسلامی، ج اول و دوم، چ دوم، تهران: نشرمدرسه.
بهشتی، سعید و افخمی، محمدعلی (1386)، «تبیین مبانی و اصول تربیت اجتماعی در نهجالبلاغه»، فصلنامه علمی و تخصصی تربیت اسلامی، سال دوم، ش 4، قم : انتشارات حوزه و دانشگاه.
بهشتی، احمد (1385)، اسلام و حقوق کودک، چ پنجم، قم: بوستان کتاب.
پرچم، اعظم و بوجاری، سهیلا (1392)، جایگاه و حقوق فرزند در اسلام، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، سال بیستم، ش 16: 167 ـ 137.
حسینیزاده، سیدعلی (1393)، تربیت فرزند در سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، ج اول، چ12، قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
خانمحمدی، هادی و باقری، مصباحالهدی (1389)، طراحی مدل مفهومی نظام علمی جمهوری اسلامی مبتنیبر اندیشههای مقام معظم رهبری، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، سال چهارم، ش اول: 40 ـ 5.
داناییفرد، حسن و مؤمنی، نونا (1387)، تئوری رهبری اثربخش از دیدگاه امام علی(ع) ـ استراتژی دادهبنیاد متنی، فصلنامه انقلاب اسلامی، سال چهارم، ش 112: 75 ـ 14.
رضایت، غلامحسین و رضایت فاطمه (1394)، روشهای تربیت کودک تا هفتسالگی در اندیشه امام علی(ع)، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، س بیستوسوم، ش 27 :76 ـ 55.
سیف، سوسن؛ کدیور، پروین؛ کرمی نوری، رضا و لطفآبادی، حسین (1383)، روانشناسی رشد 1، چ 10، تهران: انتشارات سمت.
شهریاری نیسیانی، شهناز؛ نوروزی، رضاعلی و نجفی، محمد (1392)، مراحل تعلیموتربیت از دیدگاه ابنسینا باتأکیدبر نفس، فصلنامه آینه معرفت، سال دوازدهم، ش 36 : 166 ـ 147.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1390)، تفسیرالمیزان، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، ج 20 تا 1، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طبرسی، حسنبنفضل (1381 ش)، مکارمالاخلاق، ترجمۀ ابراهیم میرباقری، تهران: نشر فراهانی.
عاملی، حر (1367)، وسائلالشیعه، ج 20 ، چ ششم، تهران: اسلامیه.
فتحی، زهرا (1393)، آزاداندیشی در تعلیموتربیت اسلامی از دیدگاه شهید مطهری، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، سال بیستویکم، ش 19: 53 ـ 31.
فرزندوحی، جمال و حیدرنژاد، طاهره (1392)، مراحل تربیت از دیدگاه قرآن، سنت و علم روانشناسی، فصلنامه تخصصی تفسیر، علوم قرآن و حدیث، سال پنجم، ش 17: 122 ـ 101.
فتاحی، امیر؛ فرامرزینیا، ضرغام و زارعی، حسین (1393)، بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزههای اسلامی و علم روانشناسی، کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم.
فاضلی، مهسا (1390)، اصول و مراحل تربیت دینی کودکان باتأکیدبر سخنان و سیره عملی رسول خدا (ص)، مجله معرفت، ش 16: 50 ـ 33.
قائمی، علی (1378)، زمینه تربیت، چ 8، تهران : انتشارات امیری.
قائمی امیری، علی (1387)، حدود آزادی در تربیت، چ 3، تهران: انتشارات انجمن و اولیا و مربیان.
کلینی، ابیجعفر محمدبن یعقوببناسحاق (1392)، اصول کافی (6 جلدی)، ترجمه آیها... محمدباقر کمرهای: نشر اسوه.
مجلسی، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، چ3، بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
مرادی، مرتضی (1393)، گذر پارادایمی از پژوهشهای کمی به کیفی در علوم انسانی، مجله رهیافت، ش 57: 116 ـ 93.
مطهری، مرتضی (1385)، تعلیموتربیت در اسلام، تهران : انتشارات صدرا.
مجلسی، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، چ3، بیروت: دارالاحیاء التراث العربی.
محدث نوری (1408 ق)، مستدرکالوسائل، چاپ اول، قم: انتشارات، مؤسسه آلالبیت(ع).
وجدانی، فاطمه و ایمانی، محسن (1392)، تحلیل مفهوم رشد باتکیهبر آیات قرآن کریم، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، س بیستم، ش 16: 35 ـ 11.
یاوری، محمدجواد (1386)، آفرینش انسان و مراحل حیات او ازمنظر علامه طباطبایی، مجله معرفت: ش 121.