امام خمینی، سیدروحالله (1380)، وصیتنامه سیاسی ـ الهی امام خمینی، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
امام خمینی، سیدروحالله (1387)، شرح دعای سحر، تهران: اطلاعات.
امام خمینی، سیدروحالله (1361)، صحیفه امام (صحیفه نور)، چاپ اول، جلد سیزدهم، تهران: مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره).
امام خمینی، سیدروحالله (1385)، صحیفه امام (صحیفه نور)، مجموعه آثار امام خمینی(ره): بیانات، پیامها، مصاحبهها، احکام، اجازات شرعی و نامهها، تهران: مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره).
امام خمینی، سیدروحالله (1385)، شرح حدیث جنود عقل و جهل، تهران: مؤسسة تنظیم و نشر آثار امام.
اشعری، زهرا؛ باقری، خسرو و حسینی، افضلالسادات (1391)، بررسی مفهوم، اصول و روشهای تربیت معنوی از دیدگاه علامه طباطبایی، دوفصلنامه تربیت اسلامی، 7 (5): 89 ـ 112.
الوندی، محمدجواد (1393)، طراحی الگوی مفهومی معنویت از دید حضرت امام خمینی(ره) باتوجهبه توصیههای معنوی ایشان به دستاندرکاران دفاع مقدس، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 17 (63): 1393.
امینی، محمد و ماشاءالهینژاد، زهرا (1392)، تأملی بر جایگاه و چگونگی توجه به پرورش معنویت در دانشگاه و مراکز آموزش عالی، دوفصلنامه تربیت اسلامی، 6 (16):7 ـ 29.
باغگلی، حسین؛ شعبانی ورکی، بختیار؛ نهاوندی، علی و غفاری، ابوالفضل (1394)، تحلیل و نقد رویکردهای تربیت معنوی نوپدید (بررسی الگوی معنویت باوری فارغ از دین)، مجله تربیت اسلامی، 10 (20): 27 ـ 50.
بختیار نصرآبادی، حسنعلی و نوروزی، رضاعلی (1382)، راهبردهای جدید آموزشی در هزاره سوم، قم: سماء قلم.
حسینیخواه، علی (1397)، واکاوی و تبیین تربیت معنوی و نگاهی اجمالی به عناصر برنامه درسی در آن ساحت، فصلنامه علمی ـ پژوهشی تدریسپژوهی، 6 (3): 95 ـ 122.
حیدری ستوده، زینالعابدین (1391)، تربیت معنوی از دیدگاه امام علی(ع) برمبنای نامههای نهجالبلاغه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ملایر.
شمشیری، بابک (1385)، تعلیموتربیت از منظر عشق و عرفان، تهران: انتشارات طهوری.
قاسم پوردهاقانی، علی و نصر اصفهانی، احمدرضا (1390)، رویکرد معنوی و برنامهریزی درسی، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، 19 (13): 71 ـ92.
متقی، زهره؛ نصرتی هشی، کمال و نجفی، محمد (1394)، تحلیل محتوای کتب درسی دینی دوره متوسطه باتأکیدبر رویکرد تربیتی محبت اهل بیت، مشرق موعود، 9 (36): 103 ـ 124.