قرآن کریم
ارسطو (1385)، اخلاق نیکوماخس، ترجمۀ محمدحسن لطفی تبریزی، چ دوم، تهران، طرح نو.
آریانپورکاشانی، عباس (1368)، فرهنگ دانشگاهی انگلیسی فارسی، چاپ هشتم، تهران: سپهر.
آقازاده، احمد (1386)، آموزشوپرورش تطبیقی، تهران: سمت.
آمدی، عبدالواحد (1327)، غررالحکم، دررالکلم، ترجمه محمدعلی الانصاری، تهران: انتشارات علمی.
ادموند، پینکافس (1382)، از مسئلهمحوری تا فضیلتگرایی، ترجمه حمیدرضا حسنی، تهران: معارف.
بهشتی، محمد؛ ابوجعفری، مهدی و فقیهی، علینقی (1388)، آراء دانشمندان مسلمان در تعلیموتربیت و مبانی آن، جلد دوم، چاپ چهارم، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
حکیمی، محمدرضا، حکیمی، محمد و حکیمی، علی (1381)، ترجمه الحیاة، ترجمه احمد آرام، جلد اول، چاپ ششم، قم: دلیل ما.
رفیعی، بهروز (1390)، آراء دانشمندان مسلمان در تعلیموتربیت و مبانی آن: امام محمد غزالی، جلد سوم، چاپ سوم، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
سارپ، مادن (1382)، راهنمایی مقدماتی بر پساساختارگرایی و پسامدرنیسم، ترجمه محمدرضا تاجیک، چاپ اول، تهران: نشر نی.
سالار، شبنم؛ صفاییمقدم، مسعود؛ مهرعلیزاده، یدالله؛ ولوی، پروانه (1397)، بررسی ایده دانش فضیلتبنیان برمبنای نگرش تاریخی به ماهیت دانش، پژوهشنامه مبانی تعلیموتربیت، 8 (2): 86 ـ 66.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش (1390)، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
سید رضی(1387)، نهجالبلاغه، ترجمه محمد دشتی، تهران: فهرست.
شعارینژاد، اکبر (1364)، فرهنگ علوم رفتاری، تهران: امیرکبیر.
شلینگ (1395)، خطابه شیلینگ علیه تمنای علم کاربردی و حامیان دانشگاهی آن؛ ایده مطلق علم، ترجمه عباس جنگ و اباصالح تقیزاده طبری، فصلنامه علم و سیاست بابِل، ش2: 39 ـ 29.
صفاییمقدم، مسعود (1387)، بازشناسی ویژگیهای اصیل آموزشعالی در فرایند تحول اندیشه آدمی، تربیت، به قلم جمعی از مؤلفان (به مناسبت نکوداشت استاد فرهیخته دکتر محمدجعفر پاکسرشت)، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
صفاییمقدم، مسعود (1389)، مطالعه تحلیلی نهضت معنویتگرایی و ارائه رویکردی برای آموزشعالی معنویتگرا، راهبردفرهنگ، ش 12 و 13: 110 ـ 87.
طوسی، محمدبنحسن (1391)، امالی شیخ طوسی، ترجمه صادق حسنزاده، جلد اول، قم: اندیشه هادی.
کاروئانا، لوییس (1393)، علم و فضیلت: جستاری دربارهی تاثیر ذهنیت علمی بر منش اخلاقی، ترجمه محمد ابراهیم م