ابراهیم زاده،عیسی (1375)، فلسفه تربیت، تهران: دانشگاه پیامنور.
ابنطاووس، الهوف علیبنموسی(664ق). (1380)، ترجمه ابوالحسن میرابوطالبی، قم: دلیل ما.
ابنفارس، احمد (1390ق)، ترتیب مقاییس اللغه، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ابنمنظور، ابوقُرّه (1411)، مَیمَر فی اکرام الایقونات، بیروت: دیک، جونیه، چاپ اینیاس.
ابنبابویه، محمدبنعلی(۳۸۱ ه.ق)، (1384)، مقتلالحسین علیهالسلام، تهران: هستی نما.
ابومخنف، لوطبنیحیی (۱۳۸۰)، مقتل أبیمخنف، ترجمه جواد سلیمانی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
اعرافی، علیرضا (1395)، کلیات فقه التربیه، ج اول، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
امامی، محمد (1380)، هدایت و ضلالت ازمنظر قرآن، مشهد: الهیات و حقوق دانشگاه رضوی، س اول، ش 1: 96.
امینی، ابراهیم (1386)، خودسازی، قم: شفق.
بارا، آنتوان (1381)، امام حسین در اندیشه مسیحیت، ترجمه دکتر فرامرز میرزایی و دکتر علی باقر طاهرینیا، همدان: دانشگاه بوعلی سینا.
باقری، خسرو (1389)، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج اول، تهران: مدرسه. چ هفدهم.
براون، ادوارد (1369)، تاریخ ادبیات ایران، ترجمه بهرام مقدادی، تهران: مراورید.
بهشتی، سعید (1389)، تأملات فلسفی در تعلیموتربیت، تهران: نشر بینالملل.
بهشتی، سعید و افخمی اردکانی، محمدعلی (1388)، تبیین مبانی و اصول تربیت اجتماعی در نهجالبلاغه، فصلنامه تربیت اسلامی، 2، (3):86.
پورظهیر، علیتقی (1368)، برنامهریزی استراتژیک در آموزشوپرورش، مجله مطالعات مدیریت، 4، (5):116.
جوادی آملی، عبدالله (1397)، شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، قم: اسرا.
جوهری، اسماعیلبنحماد (1404ق)، صحاح تاج اللغه و صحاح العربی ، ج 2، بیجا.
خمینی، روحالله (1371)، چهل حدیث، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، چ اول.
دانش، شکرالله (1388)، عاشورا بعثتی دوباره (تحلیل تربیتی و اخلاقی عاشورا)، قم: بنفام.
دهخدا، علیاکبر(1345)، لغتنامه دهخدا، تهران: دانشگاه تهران.
راغب اصفهانی(1412ق)، مفردات الفاظ قرآن الکریم، بیروت: دار الشامیه.
رضوانطلب پشتیری، اردشیر (1392)، بررسی مبانی و آموزههای اخلاقی و تربیتی واقعه عاشورا، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
زاهدی، مرتضی (1385)، نظریه تربیتی اسلام، قم: مؤسسه فرهنگی صابره.
زبیدى واسطى، سیدمرتضی (1414ق)، تاج العَروس من جواهر القاموس، بیروت: دار الفکر.
زیبا کلام مفرد، فاطمه (1387)، بررسی دیدگاه ابنسینا درباب تعلیموتربیت، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 38 (3): 107.
ساعیمنش، صمد (1380)، مفهوم آموزش فراگیر، نشریه تعلیموتربیت استثنایی، 1(4): 28.
سیف، علی اکبر (1384)، روانشناسی پرورشی نوین ، تهران: دوران.
شریعتمداری، علی (1380)، تعلیموتربیت اسلامی، تهران: امیرکبیر.
شعارینژاد، علیاکبر(1386)، فلسفه آموزشوپرورش، تهران: امیرکبیر.
شیرانصاری، علی (1384)، ابعاد تربیتی واقعه عاشورا، پایاننامه کارشناسی ارشد، کتابخانه جامع مرکز علوم اسلامی.
صانعی، ابوذر (1375)، بررسی فقهی قلمرو اجرای تعزیر و تأدیب کودک، مطالعات فقه و حقوق اسلامی، 11(2): 28.
ضیاءآبادی، محمد (1381)، سفیر هدایت، قم: معاونت فرهنگی.
طبری، ابیجعفر محمد ( 1385ق)، تاریخ الامم و الملوک، قاهره: مطبعه الاستقامه.
فایضی، علی و آشتیانی، محسن (1375)، بررسی مبای تربیت و و اخلاق اسلامی، تهران: روحانی.
فراهیدی، الخلیلبناحمد (1410ق)، العین، بیروت: مؤسسه النشرالاسلامی، چاپ اول.
قائمی مقدم، محمدرضا (1384)، روشهای تربیتی تذکر در قرآن کریم، فصلنامه تربیت اسلامی 3 (2): 33.
کوک، مایکل (1384)، امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی، ترجمه احمد نمایی، مشهد: آستان قدس.
مجلسى، محمدباقر (1403ق)، بحار الأنوار الجامعۀ لدرر أخبار الأئمۀ الأطهار، ج 26 و 24، قاهره: دار احیاء، چاپ دوم.
محمودی، احمد (1389)، بررسی زیرساختهای تربیتی قیام عاشورا، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
مرتضوی، سیدمحمد (1375)، اصول و روشها در نظام تربیتی اسلام، مشهد: انتشارات گل نشر. ج 1: 1.
مسعودینیا، مهدی (1390)، تأثیرات تربیتی قیام عاشورا، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
مصباح یزدی، محمدتقی (1386)، در پرتو آذرخش، قم: مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ره ، چاپ اول .
مصطفوی، حسن (1360ق)، التحقیق فی کلماتالقرآن. تهران: بنگاه ترجمه.
مطهری، مرتضی (1376)، تعلیموتربیت در اسلام، تهران: صدرا.
ملکی، حسن و همکاران (1386)، تربیت حسینی، قم: زمزم هدایت، چ اول.
مهدیزاده، حسین (1383)، کاوشی در ریشه قرآنی واژه تربیت و پیامد معنایی آن ، قم: مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، چ اول.
مؤمنیراد، اکبر؛ علیآبادی، خدیجه؛ فرادانش، هاشم و مزینی، مؤمنی (1392)، تحلیل محتوای کیفی در آئین پژوهش؛ ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 14 (4): 44 ـ 63.
میرزاقاجار، فرهاد (۱۳۰۵ ه.ق)، مقتل قمقام زخار و صمصام بتار، بیروت: المکتبة الحیدریه.
هاشمی، سیدحسین (1388)، چیستی و اهداف تربیت، پژوهشهای قرآنی، 59 (60): 20.
همت بناری، علی (1391)، تعامل فقه و تربیت ، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
یوسفیراد، مرتضی(1381)، غایت قیام امام حسین(ع)، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
Annemarie Schimmel, advisor,-Redemptive Suffering in Islam: A Study of the Devotional Aspects of ‘Ashura’ in TwelverShi’ism1975
Driscoll, K., Pianta, R.C. (2004). Mother’s and father’s perceptions of conflict and closeness in parent- child relationships during early chilhood. Journal of early chilhood and infant psychology, 7, 1-18
Elo S, Kyngas H.(2008) The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing: research methodology.; 62(1): 107-115.
Huitt, W. (2003) A transactional model of the teaching /learning process. Educational psychology interactive. Valdosta, G.A: Valdosta State University Streubert HJ, Carpenter DR. Qualitative Research in Nursing: Advancing the Humanis Streubert, H.J. and Carpenter, D.R. (2011) Qualitative Research in Nursing: Advancing the Humanistic Imperative. Wolters Kluwer, Philadelphia tic.
Smith,P.L.&Ragan,T.J(2004). Instructional desugn. New York:JohnWiley&Sons,Inc