اشتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1998)، اصول روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها)، ترجمه بیوک محمدی1393، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
اقبال، ابراهیم (1374)، فرهنگنامه علوم قرآنی، تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت چاپ و نشر بینالملل.
آلحبیب، سکینه (1390)، بازشناسی مفهوم تدبر در قرآن، فصلنامه بینات، شماره 71، پاییز.
بهرامینسب، مژگان (1391)، ارزشیابی برنامه آموزش قرآن از دیدگاه ذینفعان آموزشی در مقطع ابتدایی در منطقه 7 آموزشوپرورش شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار.
جوادی آملی، عبدا... (1384)، تسنیم : تفسیر قرآن کریم، جلد اول، تهران، نشر اسراء.
حاجیلری، عبدالرضا (1384)، شناختراهکارهایهماهنگیوساماندهیفعالیتهایقرآنیکشور، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای عالی انقلاب فرهنگی.
دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی (1394)، مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به انضمام اهم مصوبات قرآنی مراجع قانونگذاری و سیاستگذاری کشور، تهران. دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی.
رادمنش، سیدمحمد (1374)، آشنایى با علوم قرآنى، تهران: جامى.
رستمنژاد، مهدی و علیزاده، علی (1393)، قرائت و تلاوت همراه با تدبر در قرآن، مطالعاتقرائتقرآن، 2، 59 ـ 82.
زرقانى، محمد عبدالعظیم، مناهل العرفان فى علوم القرآن، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، بیتا.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1397)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگه.
طبرسی، فضلبنحسن (1360)، مجمعالبیان فی تفسیرالقرآن، جلد دوم، تهران: انتشارات فراهانی.
عسکری، ابوهلال حسینبنعبدالله (1412)، مجمع الفروق اللغویه. قم: جامعه المدرسین.
علیان نظری، محمد (1395)، تحلیل ماهیت تدبر در قرآن ازمنظر تفاسیر امامیه، نیمسالنامۀاندیشه و حدیث، شمارۀ بیست و یک.
فریدونی، محمدحسین و فرجی، حسین (1393)، آشنایی با برنامههای آموزش عمومی قرآن کریم، تهران: مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران.
فیروزآبادی، محمدبنیعقوب (1415)، قاموس المحیط، بیروت: دارالکتب العلمیه.
مطهری، مرتضی (1391)، یادداشتهای استاد مطهری، تهران: انتشارات صدرا.
معرفت، محمدهادى (1381)، علوم قرآنى، مؤسسه فرهنگى التمهید، قم، چاپ چهارم.
میرزامحمدی، محمدحسن؛ افشار، عبدالله؛ شاهرضائی، سید رسول و قبادی، محترم (1391)، ارزشیابی برونداد برنامه آموزش قرآن پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1389 ـ 1388، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 45، سال دوازدهم: 44 ـ 23.
نکوکار، شکوفه (1385)، بررسی تأثیر آموزش تعلیمات دینی «هدیههای آسمانی» بر رفتار دینی دانشآموزان کلاس چهارم ابتدایی، پایاننامه کارشناسیارشد، علوم تربیتی، گرایش برنامهریزی درسی.
Bailey, K. D. (1994). Methods of Social Research. New York: The Free Press
Jia, C., Cai, Y., Yu, Y. T., & Tse, T. H. (2016). 5W+ 1H pattern: A perspective of systematic mapping studies and a case study on cloud software testing. Journal of Systems and Software, 116, 206-219