ابراهیمزاده، عیسی. (1375). فلسفه تربیت. تهران: دانشگاه پیام نور.
ابراهیمی فروتقه، علیرضا. (1388). اصول اخلاقی نهضت عاشورا، روششناسی پژوهش درون اخلاق کاربردی: تهران.
ابنبابویه، محمد بن علی. (1384). مقتل الحسین علیهالسلام. تهران: هستی نما.
ابن درید، محمد بن حسن. (۳۲۱ ق). جمهره اللغه. دمشق: ناشر.
ابن طاووس، الهوف علی بن موسی. (1380). لهوف (ترجمه ابوالحسن میرابوطالبی). قم: دلیل ما.
ابومخنف، لوط بن یحیی. (۱۳۸۰)، مقتل أبی مخنف (ترجمه جواد سلیمانی). قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
استراوس، انسلم ال، کوربین، جولیت ام. (1397). نام کتاب (ترجمه ابراهیم افشار). تهران: نی.
باقری، خسرو. (1389). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: مدرسه.
بدیعیان، راضیه و نوروزی، علی. (1388). تربیت دینی در سیره امام حسین (ع) در واقعه عاشورا. مجله دندانپزشکی جامعه اسلامی دندانپزشکان، 21(4)، 240-230.
پورظهیر، علی تقی. (1368). برنامهریزی استراتژیک در آموزشوپرورش. مجله مطالعات مدیریت، 4(5)، -116.
حائری شیرازی، محمدصادق. (1396). آیینه تمامنما. قم: دفتر نشر معارف.
حیدری ثابت، حجت صفار. (1381). انتخاب گری آدمی بر اساس نظریه عملی اسلام. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 2(68)، .
دهخدا، علیاکبر. (1345). لغتنامه. تهران: دانشگاه تهران.
ربانی، علی و عباسزاده، محمد. (1388). رویکرد نظریه زمینهای روش نرم یا سخت؟. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دوره(شماره)، 183-169.
رضوان طلب پشتیری، اردشیر. (1392). بررسی مبانی و آموزههای اخلاقی و تربیتی واقعه عاشورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
سرمد، زهره؛ حجازی، الهه و بازرگان، عباس. (1391). روش تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
شریعتمداری، علی. (1380). تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: امیرکبیر.
شیرانصاری، علی. (1384). ابعاد تربیتی واقعه عاشورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، کتابخانه جامع مرکز علوم اسلامی، شهر.
عباسزاده، محمد و حسینپور، ابراهیم (1390). کاربرد تثلیث در پژوهشهای کیفی (با تأکید بر رویکرد نظریه زمینهای). فصلنامه علمی پژوهشی روششناسی علوم انسانی، (67)، 166-147.
فیض کاشانی، ملا محسن. (1428 ق). اَلْمَحَجَّةُ الْبَیْضاء فی تَهْذیبِ الْاِحْیاء. قم: جامعه مدرسین.
قاضی طباطبایی، سید محمدعلی. (1396). تحقیق درباره اول اربعین سیدالشهدا. انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: تهران.
قائمی مقدم، محمدرضا. (1384). روشهای تربیتی تذکر در قرآن کریم، فصلنامه تربیت اسلامی، 3(2)، -33.
مجلسى، محمدباقر. (1403 ق). بحار الأنوار الجامعۀ لدرر أخبار الأئمۀ الأطهار. ج 26 و 44، قاهره: دار احیاء.
محمودی، احمد. (1389). بررسی زیرساختهای تربیتی قیام عاشورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
مسعودینیا، مهدی. (1390). تأثیرات تربیتی قیام عاشورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه آموزشی، دانشکده، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان.
مصطفی ایوب، محمود. (1975). رنج رستگاریبخش در اسلام. پایاننامه دکتری، دانشگاه هاروارد.
منصوریان، یزدان. (1391). هفتاد نکته کاربردی در طراحی و اجرای پژوهشهای کیفی. کتاب ماه کلیات، 67-7.
میرزا قاجار، فرهاد. (۱۳۰۵ ه.ق). مقتل قمقام زخار و صمصام بتار. بیروت: المکتبة الحیدریه.
هاشمی اردکانی، سید حسن. (1388). عوامل تربیتی در مسیر کمال وجودی انسان از منظر نهجالبلاغه. دوفصلنامه تربیت اسلامی، دوره(شماره)، .
هژبریان، هانیه؛ بیگدلی، ایمان الله؛ نجفی، محمود و رضایی، علیمحمد. (1393). ارائه الگوی روانشناختی شکوفایی انسان بر اساس نظریه زمینهای: یک پژوهش کیفی. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 10(34)، 232-207.
همت بناری، علی. (1391). تعامل فقه و تربیت. قم: مؤسسهی آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
یوسفی راد، مرتضی. (1381). غایت قیام امام حسین (ع). تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
Annemarie Schimmel, advisor,-Redemptive Suffering in Islam: A Study of the Devotional Aspects of ‘Ashura’ in TwelverShi’ism1975
Charmaz, K. (2006). Grounding grounded theory: A practical guide through qualitative
analysis. London: Sage Publication.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research (3rd ed.). London: Sage
Publications.
Elo S, Kyngas H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing: research methodology, 62(1), 107-115.
Soto, S. (1992). Using grounded theory analysis to study the information-seeking behaviour of dental professionals. Information. Research News, Vol. 3, No. 1, 2-.