مردانی بلداجی، محمود؛ مرادی، عیسی و حسینی، سیده زهرا. (1399). آسیبشناسی فعالیتهای پرورشی از دیدگاه مربیان پرورشی استان چهارمحال و بختیاری و رابطه آن با بهرهوری شغلی. پنجمین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و آموزشوپرورش با محوریت توسعه پایدار، تهران.
ملکی، حسن. (1395). برنامهریزی درسی (راهنمای عمل). تهران: منادی تربیت.
سیدی، سید مسعود. (1394). بررسی تأثیر فعالیتهای فوقبرنامه بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به مدرسه دانشآموزان پسر دوره متوسطه دوم پایهی دوم تجربی. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه آموزشی، دانشکده، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
شمس، نام. (1391). بررسی تأثیر فعالیتهای فوقبرنامه بر مهارتهای شهروندی دانشآموزان دختر پایه اول دوره راهنمایی شهر شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه برنامهریزی درسی، دانشکده، دانشگاه آزاد مرودشت.
صادقی، علیرضا و بهمنآبادی، سمیه. (1397). شناسایی اصول و تدوین سیاستهای کلی فعالیتهای مکمل و فوقبرنامه در مدارس و مراکز آموزش عالی ایران. اندیشههای نوین تربیتی، 14(2)، .
مزیدی، محمد؛ ایرانپور، ماه منیر و خوشبخت، فریبا. (1392). آسیبشناسی فعالیتهای پرورشی و امور تربیتی از دیدگاه مربیان پرورشی مقاطع مختلف تحصیلی شهر شیراز؛ ساخت و بررسی پرسشنامه آسیبشناسی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، 5(1)، 148-127.
Abruzzo, Kristen J., Lenis, Cristina., Romero, Yansi V., Maser, Kevin J., Morote, Elsa-Sofia. (2016). Does Participation in Extracurricular Activities Impact Student Achievement?. Journal for Leadership and Instruction, vol. 15, no. 1, 21-26.
Acar, Zeycan; Gündüz, Nevin. (2017). Participation Motivation for Extracurricular Activities: Study on Primary School Students. Universal Journal of Educational Research, vol. 5, no. 5, 901-910.
Altan, Bilge Aslan., Altintas, Havva Ozge. (2017). Professional Identities of Vocational High School Students and Extracurricular Activities. Journal of Education and Training Studies, vol. 5, no. 7, 46-52.
Asmoro, Seto Prio,. Suciati,. Prayitno, Baskoro Adi. (2021). Empowering Scientific Thinking Skills of Students with Different Scientific Activity Types through Guided Inquiry. International Journal of Instruction, vol. 14, no. 1, 947-962.
Hsu, Hsien-Yuan., Lee, KoFan., Bentley, John., Acosta, Sandra. (2019). Investigating the Role of School-Based Extracurricular Activity Participation in Adolescents' Learning Outcomes: A Propensity Score Method. Journal of Education and Learning, vol. 8, no. 4, 8-17.
Kara, Ömer Tugrul. (2016). Views of Turkish Teachers on Extracurricular Activities at Secondary Schools. Acta Didactica Napocensia, vol. 9, no. 4, 1-14.
Nghia, Tran Le Huu. (2017). Developing Generic Skills for Students via Extra-Curricular Activities in Vietnamese Universities: Practices and Influential Factors. Journal of Teaching and Learning for Graduate Employability, vol. 8, no. 1, 22-39.
Shaffer, Michael L. (2019). Impacting Student Motivation: Reasons for Not Eliminating Extracurricular Activities. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, vol. 90, no. 7, 8-14.
Buckley, Patrick. (2021). The Impact of Extra-Curricular Activity on the Student Experience. Active Learning in Higher Education, vol. 22, no. 1, 37-48.
Steinmann, Isa., Strietholt, Rolf., Caro, Daniel. (2019). Participation in Extracurricular Activities and Student Achievement: Evidence from German All-Day Schools. School Effectiveness and School Improvement, vol. 30, no. 2, 155-176.