قرآن کریم
ابراهیمی دینانی، غلامحسین (1377)، نیایش فیلسوف، مشهد: دانشگاه علوم اسلامی.
ابراهیمی، نامدار و مهرمحمدی، محمود (1393)، پرسشگری در اسلام: در جستجوی نظریهای برای تربیت. کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی.
ابراهیمی، نامدار و مهرمحمدی، محمود (1393)، پرسشگری در اسلام: در جستجوی نظریهای برای تربیت، کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم، https: //civilica. com/doc/301344
ابن شعبه، حسن بن علی (1382)، تحف العقول. مترجم صادق حسن زاده، قم: ناشر آل علی (ع).
پایا، علی (1381)، گفت و گو در جهان واقعی، تهران: طرح نو.
ابیض شلمانی، حسین (1380)، پرسش و پرسشگری در قرآن کریم، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
تمیمی الآمدی، عبدالواحد (1413)، مُعجَم الفاظ غُرَرالحِکَم و دُرَرالکَلِم، چاپ اول، قم، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
تمیمی آمدی، عبدالواحدبنمحمد (1395)،
غرر الحکم و دررالکلم. ناشر: موسسه فرهنگی دار الحدیث. نوبت چاپ8.
جوادی آملی، عبدالله (1387)، نسیم اندیشه: پرسشها و پاسخها از آیت الله جوادی آملی، قم: انتشارات اسراء.
حلی، حسن بن یوسف (1411ق)، کشف الیقین فی فضائل أمیر المؤمنین(ع)، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ص 52.
دشتی، محمد (1395)، نهجالبلاغه حضرت امیرالمومنین علی(ع)، ناشر: الهادی چاپ 12.
دهقان سرخ آبادی، محدثه و کرامتی، انسی (1396)، روشهای آموزشی در سیره رضوی و دلالتهای آن برای تربیت عقلانی در دانشگاه فرهنگیان، فرهنگ رضوی، سال پنجم، شماره 17
رضوانی، حمیدرضا (1392)، روش تحقیق در مدیریت. مؤسسه کتاب مهربان نشر.
سارلی، زبیده؛ محمدی، ناصر و مولایی، برزو (1396)، اصول، اهداف و روشهای تربیت از دیدگاه امام علی(ع) در نهجالبلاغه. مطالعات راهبردی علوم انسانی و اسلامی، تابستان 1396، شماره 7(23): 247-225.
صادق زاده قمصری، علیرضا؛ ابراهیم طلایی، زهرا و صالحی متعهد (1393ش)، گفتگوی تربیتی و اصول و روشهای آن؛ واکاوی گفتگوهای تربیتی قرآن، تهران: مجله پژوهش در مسائل تربیت و تعلیم اسلامی، سال 22، شماره 25.
طبرسی، فضل بن حسن (1380)، مجمع البیان، ترجمه آیات، تحقیق و نگارش علی کرمی، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات.
عارفی مینا آباد، راهب (1394)، ضرورت گفتگو و اعراض از مجادله در جهان اسلام، فصلنامه علمی تخصصی حبل المتین. سال چهارم، شماره دهم، بهار.
فضل الله، محمد حسین. (1379). ضرورت گفت وگوی ادیان و مذاهب، قم، هفت آسمان، ش 7
کاظمی و بنی نعمه، صباح. 1393. آداب گفتگوی انسانها با یکدیگر از منظر قرآن و روایات. شورای عالی حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران (آران و بیدگل).
گنجی، کامران؛ ابوالقاسم، یعقوبی و لطفعلی، رضا (1392ش)، اثرپذیری آموزش مهارتهای پرسشگری به معلمان بر تفکر انتقادی دانش آموزان متوسطه، روانشناسی تربیتی، ش 27.
لاله زاده، محمد و بهمنی، مریم (1398)، بررسی اخلاق و تربیت از دیدگاه امیرالمومنین علی (علیه السلام)، کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین علی(ع)، اصفهان، https: //civilica. com/doc/984772
لیثی واسطی، علی (1376)، عیون الحکم و المواعظ، قم، دار الحدیث، چاپ اول.
مجلسی، محمد باقر بن محمدتقی (1386)، بحارالانوار، ترجمه عزیزالله عطاردی، تهران: عطارد
محمدى رى شهرى، محمد (1393)، میزان الحکمه، ترجمه حمیدرضا شیخی، چاپ سوّم، قم، سازمان چاپ و نشر دار الحدیث.
مهرمحمدی، محمود (1384)، بررسی ابعاد نظری و عملی تعلیموتربیت سؤال محور، مجله روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه. تهران، سال اول، شماره 2
نعمه، عبدالله؛ و کراجکی، محمد بن علی (1383)، کنزالفوائد (جلد2). ناشر مجمه ذخائر اسلامی.
نیازی، شهریار و گودرزی، طاهره (1396)، پرسشگری خداوند در قرآن کریم (مطالعه موردی سوره یس). آموزههای قرآنی/ بهار تابستان. شمارۀ 25
هادی به، حمیده؛ غلامعلی، مهدی و غلامعلی، احمد (1395)، فرهنگ گفتگو در خانواده از منظر آیات و روایات با تأکید بر نهجالبلاغه. پایاننامه کارشناسی ارشد، مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشگاه قرآن و حدیث.
هارجی، اون و همکاران (1392)، مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میانفردی، ترجمۀ خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت، تهران: انتشارات رشد.
Gadamer, H. Georg. (1994). Truth and Method, J Weinsheimer and D G Marshall (trans), 2nd ed, Continuum, New York.