احمدی، زهرا. (1399). توضیح چیدمان فضایی ارزیابی در برنامه درسی به منظور تدوین عنصر ارزشیابی در برنامههای درسی رشتههای آموزش و یادگیری. طرح پژوهشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
برنامه درس ملی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی آموزش و پرورش، اسفند ماه 1391.
تولستوی، ل. (1391). هنر چیست؟ ترجمه کاوه دهگان. تهران: انتشارات امیرکبیر
جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره و عبدلی، افسانه. (1396). زیبایی شناسی و هنر از دیدگاه ماکسین گرین و اشارات تربیتی آن، رویکردهای نوین آموزشی، دوره دوازدهم، شماره 2، صص 45-21.
جعفری کمانگر، فاطمه و زارعی، مریم. (1400). نگرش انتقادی به پایبندی کتب فارسی به ساحت زیبایی شناسی و هنری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، پژوهشنامهی انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، دوره بیست و یکم، شماره 9، صص 154-135.
حسینزاده، امالبنین. (1393). تبیین مبانی زیبایی در قرآن و ارائه الگویی برای تربیت زیباشناسانه بر اساس آن. رساله دکتری، دانشگاه تهران.
حسینزاده، امالبنین. (1391). وجوه تربیتی مفهوم زیبایی در ترکیبات وصفی قرآن و دلالتهای آن در تعلیم و تربیت، نهاد پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیستم، شماره 17، صص 122-103.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، آذرماه 1390.
سید کلان، سید محمد و حسینزاده، رزا. (1401). تلفیق هنر با آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی؛ با رویکرد ارزشیابی، فصلنامه پژوهش در برنامه درسی، سال اول، شماره 1، صص 83-70.
علیپور، میکائیل؛ ملکی، حسن؛ قادری، مصطفی؛ صادقی، علیرضا و حسنزاده، محمدحسن. (1402). شناسایی و تبیین مولفههای زیباییشناسی برنامه درسی بر مبنای مثنوی معنوی، نشریه علمی پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دوره سی و یکم، شماره 61، صص 206-175.
فیروزی، محمد؛ سیفی، محمد؛ حسینیمهر، علی و فقیهی، علیرضا. (1396). تبیین علل شکاف بین نظر و عمل تربیت هنری در دوره اول متوسطه براساس عناصر برنامهدرسی کلاین، فصلنامه پژوهشهای کیفی در برنامه درسی، دوره سوم، شماره 8، صص 52-28.
کریمی، علیرضا و افشاری، مرتضی. (1397). تحلیل دیدگاههای امام خمینی(ره) و امام خامنهای پیرامون نقش هنر و هنرمند در پیکره تمدن اسلامی، فصلنامه مطالعات بنیادین تمدن نوین اسلامی، دوره اول، شماره 1، صص 64-50.
کریمیان، حسین؛ ناطقی، فائزه و سیفی، محمد. (1396). جایگاه تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر سند برنامه درس ملی، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیست و پنجم، دوره جدید، شماره 34، صص 151-133.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، آذر ماه 1390
مهرگان، سورنا و فرهادیراد، حمید. (1401). ارزیابی فرایند تدوین سند تحول برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات بین رشتهای در آموزش، دوره اول، شماره 1، صص 30-7.
نوربخش، جواد و خیرآبادی، محمدنبی. (1398). بررسی ساحت هنری و زیبایی شناختی کتاب ریاضی سوم ابتدایی. فصلنامه پویش در آموزش علوم پایه، دوره پنجم، شماره 15، صص 47-39.
Han X. (2022). The importance of aesthetic ability in arts education: A case study of undergraduate students of universities in Chengdu city of Sichuan province China. Heliyon, 29: 1-22.
Joseph Paul Ferguson, Russell Tytler, Peta White. (2021).The role of aesthetics in the teaching and learning of data modeling. International journal of science education. 753-774.
Tourinan Lopez, Jose Manuel. (2023).The arts-education relationship. Revista. Vol.12, No.3.