قرآن کریم.
اردبیلی، سید عبدالغنی (1392)، تقریرات فلسفه امام خمینی(ره)، چاپ چهارم، جلد سوّم، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
اصلانی، یاسر؛ بهشتی، سعید (1392)، «تبیین الگوی تربیت عقلانی بر مبنای اندیشه امام خمینی(ره)»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیست و یکم، شماره 20: صص 45-62.
اعرافی، علیرضا (1385)، درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی(2): اهداف تربیت از دیدگاه اسلام، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات سمت
الهامینیا، علی اصغر؛ احمدی، محمدرضا (1387)، تعلیم و تربیت در اسلام، قم: موسسه فرهنگی و اطلاعرسانی تبیان.
خمینی، روح الله (1383)، عدل الهی از دیدگاه امام خمینی(س)، چاپ سوّم، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).
---------------- (1388)، شرح حدیث «جنود عقل و جهل»، چاپ سیزدهم، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
---------------- (1389)، صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی(س): (بیانات، پیامها، مصاحبهها، احکام، اجازات شرعی و نامهها)، چاپ پنجم، جلد 1 الی 21، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره).
---------------- (1392)، انوار الهدایه، ج۱، چاپ دوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار الامام خمینی (قدّسسرّه).
---------------- (1394 الف)، شرح چهل حدیث، چاپ پنجاه و نه، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
---------------- (1394ب)، آداب الصلوة، چاپ بیست و دوّم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
---------------- (1378)، تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس، تهران: مؤسسه مصباح الانس.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (1396)، اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام (درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی)، زیر نظر حجه الاسلام علیرضا اعرافی، چاپ سیزدهم، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهی(سمت).
حسینیزاده، سید علی؛ مشایخی، شهاب الدین (1393)، روشهای تربیتی در قرآن، جلد2، چاپ اوّل، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت.
خارستانی، اسماعیل؛ سیفی، فاطمه (1395)، «اهداف، اصول و روش های تربیت اخلاقی از دیدگاه امام خمینی(ره)»، مهندسی فرهنگی، سال دهم، شماره 86، صص 34-53.
داودی، محمد؛ کارآمد پیشه، حسین (1400)، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، قم: پژوهشکده حوزه و دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان.
رهنمائی، سید احمد (1396)، فلسفه تعلیم و تربیت(غربی و اسلامی)، تهران: سمت.
سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش (1390)، تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شریعتمداری، علی (1400)، اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، چاپ هفتاد و چهارم، تهران: امیر کبیر
شمخانی، اژدر؛ نورعلیان، یاور؛ عاشوری، مظاهر (1393)، «اصول و روشهای تربیتی از دیدگاه امام خمینی(ره)»، فصلنامه بصیرت و تربیت اسلامی، دورة 9، پیاپی 29، صص113-136.
طالعی فرد، احمد؛ رهنما، اکبر؛ موسوی، رقیه(1401)، تبیین مبانی هستی شناسی اخلاق سعادت و استنتاج دلالت های آن در اصول تربیت اخلاقی از دیدگاه آیت الله جوادی آملی، سال سی ام، شماره پنجاه و ششم، پاییز 1401.
عابدی، لطفعلی (1382)، «اصول تربیت دراسلام (با تکیه بر قرآن کریم)»، فصلنامه مصباح، دورة 12، شماره 49، صص7-40.
فتحی، زهرا(1393)، آزاد اندیشی در تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه شهید مطهری، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیست و یکم، دوره جدید، شماره 19، تابستان 1392: 53-31.
کریمی، احمد؛ اسماعیلی، مرضیه (1398)، «رابطه لذّت، فضیلت و سعادت در اندیشه سنکای رواقی و امام خمینی»، فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه و الهیات، سال بیست و چهارم، شماره چهارم (پیاپی96)، صص 103-126.
گواهی، زهرا (1374)، مجموعه مقالات کنگره آثار و اندیشه تربیتی حضرت امام خمینی، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره).
مجلسی، محمدباقر بن محمد تقی (1368)، بحارالانوار(111جلد)، چاپ سوم، لبنان: دار احیاء التراث العربی.
مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی (1390)، مجموعه مقالات برگزیده همایش اندیشههای اخلاقی-عرفانی امام خمینی(س)، تهران: موسسه چاپ و نشر عروج
مطهّری، مرتضی (1389)، مجموعه آثار22 (حکمتها و اندرزها، فلسفه اخلاق، تعلیم و تربیت در اسلام، حکمت عملی، چاپ چهارم، تهران: صدرا.
ملامحمدی، حدیقه (1390)، سعادت از دیدگاه امام خمینی، تهران: امیرکبیر.
نصرت پناه، سیاوش؛ ندایی، هاشم؛ امیری، میترا(1396)، اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه مقام معظم رهبری در ماموریتهای تربیتی سپاه، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیست و پنجم، دوره جدید، شماره 36، پاییز 1396: 52-31
هوشیار، محمدباقر (1347)، اصول آموزش و پرورش، چاپ سوم، جلد اوّل، تهران: دانشگاه تهران.
یثربی، سید یحیی (1390)، عرفان عملی، چاپ دوم، قم: بوستان کتاب.