قرآن کریم
آقا محمدی، جواد (1393). بررسی جایگاه تربیت دینی و مؤلفههای آن در برنامهی درسی مدارس متوسطه از منظر دبیران. مجله مهندسی فرهنگی، 78، 91-107.
باقری، خسرو (1388). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. تهران: انتشارات مدرسه.
بت شکن، رضوان، سعادتمند، زهره (1394). آسیب شناسی برنامه درسی دینی پیش دبستانی از دیدگاه متخصصان و مربیان دینی. کنفرانس بینالمللی مهندسی و علوم کاربردی. امارات: دبی.
پاک سرشت، محمد (1397). بررسی جایگاه تربیت اعتقادی در برنامه درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه و اسیبشناسی آن. جامعه شناسی آموزش و پرورش، 9، 49-66.
پورشافعی، هادی، غلام پور، میثم (1398). درآمدی بر حرفهای گرایی و توسعه حرفهای معلم. بیرجند: نشر چهاردرخت.
تلخابی، محمود (1396). رویکرد شناختی به تربیت دینی. دوفصلنامه فلسفه تربیت. 2(1)، 71-90.
داودی، محمد (1389). تأملی در هدف تربیت اعتقادی. تربیت اسلامی، 4(9)، 47-61.
رمضانی، فاطمه و حیدری، مسعود (1390). روشهای تربیت اجتماعی کودک براساس قرآن و نهج البلاغه. پژوهش در برنامهریزی درسی، 9(2)، 1-19.
رهنمایی، سید احمد (۱۳۹۷). نقد نظریه روانشناختی رشد دین گلدمن با نگرش به اصول تربیت دینی در کودکان از دیدگاه اسلام. نشریه اسلام و پژوهشهای تربیتی، ۱۰ (۱)، ۴۱-۵۶. magiran.com/p1955319
زین الدینی میمند، زهرا، نادری، عزت الله، شریعتمداری، علی و سیفنراقی، مریم (1389). ارائه الگوی راهنمای تدوین برنامه درسی براساس بررسی میزان اگاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از محورهای اساسی برنامهریزی درسی. رهبری و مدیریت آموزشی، 14(2)، 99-128.
سبحانی نژاد، مهدی و یوز باشی، علیرضا (1389). بررسی آرا و نظرات حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامى ایران، در خصوص رسالت تربیت دینی اجتماعی دانشگاه. کنگره ملی بررسی اندیشههای فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی (ره).
قنبری، مهدی، نیکخواه، محمد و نیکبخت، بهاره (1396). آسیبشناسی کاروزی دانشگاه فرهنگیان: یک مطالعه آمیخته. نظریه و عمل، 5(10)، 33-64.
محبی، علی، کریمی خویگانی، روحالله. (1392). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر تربیت دینی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی. فصلنامه علمی، بصیرت و تربیت اسلامی، 10(27)، 65-77.
محسنپور، محدثه (1390). ارزیابی دادههای کیفی. مجله کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 16(3 و 4)، 50-55.
مشایخیراد، شهاب الدین (1385). تعلیم و تربیت دینی. مجموعه مقالات، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم.
Adriana, D. M. (2014). Influences of religious education on the formation moral consciousness of students. Procedia - Social and Behavioral Sciences 149, 518 – 523.
Alsubaie, M.A. (2016). Curriculum Development: Teacher Involvement in Curriculum Development. Journal of Education and Practice, 7(9), 105-107.
Balyer, A., & Özcan, K. (2014). Choosing Teaching Profession as a Career: Students' Reasons. International Education Studies, 7(5), 104-115.
Gholampour, M., Pourshafaei, H. & Ghasemian, A.(2019). Considering the Role of Culture and Organizational Voices on Teachers’ Professional Ethics. International Journal of Ethics & Society (IJES),2(1), 1-9.
Harris, D. N., & Tim R. Sass. (2011) . Teacher Training, Teacher Quality and Student Achievement. Journal of Public Economics, 95 (Aug.), 798–812.
Kay, W K., and Hans-Georg Z. (2006). A nine country survey of youth in Europe: Selected findings and issues. British Journal of Religious Education. 2(28), 119–29.
Lew, l.y. (2013). National Science Education standards and preservice programs in the USA. Journal of Curriculum studies (J.C.S), Vol.7 (27), 21-44.
MAXWELL, B.(2017). Codes of Professional Conduct and Ethics Education for Future Teachers. Philosophical Inquiry in Education, 24 (4), 323-347.
Robbins, M, and Leslie J. F. (2010). The teenage religion and values survey in England and Wales: An overview. British Journal of Religious Education 32: 307–20.
Smith, Ch, and Melinda Lundquist D. (2005). Soul searching: The religious and spiritual lives of American teenagers. New York, NY: Oxford University Press.
Thagard, P. (2006). Hot thought: mechanisms and applications of emotional cognition. London: The MIT Press.
Andreassen, B. O. (2019). ‘Knowledge about religions’ and analytical skills in religious education: reflections from a Norwegian context. CEPS journal, 9(4), 73-90.
Assa’idi, S.A. (2021). Religious Education Curriculum in Indonesian Islamic University in the Digital Age:Incepting Thematic Alquran of Fadlur Rahman, Journal of Social Studies Education Research, 12 (3), 294- 311.
Bengt-Ove, A. (2019) .‘Knowledge about religions’ and analytical skills in religious education: reflections from a Norwegian context – In, CEPS Journal; 9 (4), 73-90.
.