قرآن کریم
الهی قمشه ای، مهدی. (1380). ترجمه قرآن الکریم. قم: فاطمه الزهراء.
بلاغی، صدرالدین. (1381). قصص قرآن. تهران: امیرکبیر.
بهشتی، سعید. (1399). تأملات فلسفی در تعلیم و تربیت. تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
ـــــــــــــ . (1381). آیین خردپروری(پژوهشی درنظام تربیت عقلانی برمبنای سخنان امام علی (ع). تهران: موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر.
بیات، مریم. (1391). مبانی و اهداف و اصول و روشهای تربیتی قصص قرآن. به راهنمایی: حسنعلی بختیار نصرآبادی. دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته علوم انسانی.
پروینی، خلیل. (1378). تحلیل عناصرادبی و هنری داستانهای قرآن کریم. به راهنمایی: سید ابراهیم دیباجی. دانشگاه تربیت مدرس. پایان نامه دکتری. رشته زبان و ادبیات عربی.
ترودی لاجیمی، عابدین و یدالله پور، محمدهادی و کهساری، رضا. (1397). روح انسانی از دیدگاه قرآن. فصلنامه مطالعات قرآنی. شماره36 : 149-123.
توکل، نرگس و طیبی، زینب. (1397). اصول و روشهای تربیتی انبیاء در قصص قرآن از منظر تفسیر المیزان و فی ظلال القرآن. مجله مطالعات تربیتی و اجتماعی قرآن و عترت. شماره 2: 76-51.
خامه گر، محمد. (1387). جایگاه عقل در قرآن کریم ازمنظر شهید مطهری.فصلنامه مکاتبه و اندیشه. شماره 31: 32-18.
خمینی، روح الله. (1378). صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی(ره) (بیانات، پیامها، مصاحبهها، احکام، اجازات شرعی ونامهها). تهران: مؤسسه تنظیم ونشرآثارامام خمینی(ره).
دهخدا، علی اکبر. (1373). لغت نامه. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی ( 1390 ). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی جمهوری اسلامی ایران.
رستمی، فروزان. (1399). بررسی شیوههای به کارگیری تک گویی درونی در داستانهای قرآن. به راهنمایی: ملوک خادمی. دانشگاه الزهرا(س). پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته علوم قرآنی.
سبحانی، جعفر و جمعی از محققین.(1390). دانشنامه کلام اسلامی (آ - ا). قم: انتشارات مؤسسه امام صادق علیه السلام.
شه گلی، احمد. (1400). تمثیلهای رابطۀ نفس با بدن در فلسفه و دین: تحلیل و تطبیق. نشریه الهیات تطبیقی. شماره26: 56-46.
طباطبایى، محمدحسین. (1388). ترجمه تفسیر المیزان. ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
عزیزی ابرقوئی، محسن.(1399). استخراج مبانی انسان شناختی قرآنی وبررسی نقش این مبانی در روانشناسی اسلامی. مقاله کنفرانسی همایش قرآن و روانشناسی.
غفاریان، جمیله. (1389). مبانی واصول تربیتی قصص قرآنی. به راهنمایی: عزت خادمی اشکذری. دانشگاه الزهرا (س). پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش.
فتحعلی، محمود و همکاران(زیر نظر آیتاله مصباح یزدی(ره)). (1400). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: انتشارات مدرسه.
فرجیان شوشتری، مریم. (1398). تحلیل و بررسی قصههای قرآنی از دیدگاه تفاسیر وروایات شیعه با تاکید بر بازخوردهای اجتماعی ـ تربیتی. به راهنمایی: محمدحسین لطفی. دانشگاه پیام نور اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد.رشته علوم و قرآن وحدیث.
قرائتی، محسن. (1388). تفسیر نور. تهران: مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن.
کیائی، طاهره. (1399). تدوینالگوی راهنمایی رشدی براساستمثیلو قصصقرآن. به راهنمایی: آتوسا کلانتر هرمزی. دانشگاه علامه طباطبایی. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته مشاوره مدرسه.
مصباحیزدی، محمدتقی.(1394). فطرت از نگاه قرآن 1. بیانات حضرت استاد آیه الله مصباح یزدی در باب فطرت. وبسایت: https://mesbahyazdi.ir
ـــــــــــــــــــــــ. (1393). معارف قرآن1-3؛خداشناسی،کیهان شناسی،انسان شناسی. قم: انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره).
ـــــــــــــــــــــــ (1391). چکیدهای از اندیشههای بنیادین اسلامی. مترجم: حسینعلی عربی، تدوین: محمدمهدی نادری قمی. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
ـــــــــــــــــــــــ (1391). آموزش فلسفه. جلد2. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
مصباح یزدی، محمدتقی و متقی فر، غلامرضا. (1379). پیش نیازهای مدیریت اسلامی. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
مکارم شیرازی، ناصر. (1371). تفسیر نمونه. تهران: دار الکتب الإسلامیه.
مهری، محمد جواد. (1391). احسن القصص. تهران: انتشارات آیین دانش.
میرباقری، محسن. (1394). قصه در قرآن کریم. نشریه رشد آموزش قرآن . شماره 49: 9-4.
واعظی، احمد. (1377). انسان از دیدگاه اسلام. تهران: همکاری حوزه و دانشگاه. انتشارات سمت.