S


  1. قرآن کریم.
  2. آرمند، محمد؛ مهرمحمدی، محمود (1388). نقد و بررسی الگوی تربیت منش لیکونا بر اساس آراء علامه طباطبایی. مجله مطالعات برنامه درسی. ش 13 و 14: 62 ـ 25.
  3. باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس؛ توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  4. بهشتی، سعید؛ ملکی، حسن؛ ویسی، غلامرضا (1392). سیاست‌های حاکم بر اهداف آموزشی در معرفت‌شناسی استاد مطهری و کاربست آن در نظام جمهوری اسلامی ایران. مجله پژوهش‌های سیاست اسلامی. س اول. ش سوم.
  5. حقانی، حسین (1378). شرح نهایه الحکمه. ج 2. تهران: دانشگاه الزهرا(س).
  6. دفتر تبلیغات اسلامی قم (1381). مرزبان وحی و خرد. قم: بوستان کتاب.
  7. شریعتی سبزواری، محمدباقر (1387). تحریری بر اصول فلسفه و روش رئالیسم. ج 1 و 2. قم: بوستان کتاب.
  8. صادق زاده قمصری، علیرضا (1386). فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران. (گزارش منتشر نشده).
  9. صالحی، اکبر؛ یاراحمدی، مصطفی (1387). تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدف‌ها و روش‌های تربیتی. مجله تربیت اسلامی. س 3. ش 7: 50 ـ 23.
  10. طباطبایى، محمد حسین (1388). ترجمه و شرح بدایة الحکمة. ج 3. چ 11. قم‏: بوستان کتاب.
  11. طباطبایى، محمد حسین (1388). رسائل توحیدى‏. چ 2. قم‏: بوستان کتاب .
  12. طباطبایى، محمد حسین ‏(1388). علی و فلسفه الهی‏‏. چ 1. قم: دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم).
  13. طباطبائی، محمد حسین (1385). اصول فلسفه و روش رئالیسم. ج 1 و 2 و 3. قم: انتشارات صدرا.
  14. طباطبائی، محمد حسین (1387). آغاز فلسفه (ترجمه بدایه الحکمه). ترجمه محمدعلی گرامی. قم: بوستان کتاب.
  15. طباطبائی، محمد حسین (1374). ترجمه تفسیر المیزان. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامى (وابسته به جامعه‏ مدرسین حوزه علمیه قم)‏.
  16. طباطبائی، محمد حسین (1379). اصول فلسفه و روش رئالیسم. ج 2. تهران: صدرا.
  17. طباطبایی، محمد حسین (1380). نهایه الحکمه. مع تعلیقه الاستاد فیاضی. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) .
  18. طباطبایی، محمد حسین (1386).ترجمه تفسیر المیزان. ترجمة سیدمحمدباقر موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعة مدرسین حوزة علمیه.
  19. طباطبائی، محمد حسین (1387). اصول فلسفه رئالیسم. قم: بوستان کتاب.
  20. طباطبائی، محمد حسین (1387). آغاز فلسفه. قم: بوستان کتاب.
  21. طباطبائی، محمد حسین (1387). مجموعه رسائل علامه طباطبائی. ج 2. قم: بوستان کتاب.
  22. طباطبائی، محمد حسین (1388). فروغ حکمت. ج 1. قم: بوستان کتاب.
  23. عباسی، ولی الله (1382). رئالیسم هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی علامه طباطبایی. مجله ذهن . ش 14: 53 تا 76.
  24. عسگری سلیمانی، امیر (1382). مقاله کلی و جزئی. فصلنامه معرفت فلسفی. س اول. ش دوم.
  25. کشانی، مهدیه؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ نوروزی، رضا علی (1387). درآمدی بر ارزش معلومات از دیدگاه علامه طباطبایی و دلالت‌های تربیتی آن. مجله مصباح. ش 77.
  26. کرد فیروزجایی، یارعلی (1393). مباحث معرفت‌شناختی در فلسفه اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
  27. گوتگ، جرالد (1389). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمد جعفر پاک سرشت. تهران: انتشارات سمت.
  28. مصباح یزدی، محمدتقی (1387). شرح نهایه الحکمه. ج 1. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
  29. ملکی، حسن (1380). برنامه‌ریزی درسی (راهنمای عمل). مشهد: مؤسسه انتشارات پیام اندیشه.
  30. نوروزی، رضا علی؛ عابدی، منیره (1391). انواع علم از منظر علامه طباطبایی و پیامدهای آن در قلمرو اهداف و محتوای برنامه درسی. مجله تربیت اسلامی. س 7. ش 14: 188 ـ 165.