S


  1. قرآن کریم.
  2. ابن سینا، حسین بن عبدالله (1403). الاشارت و التنبیهات. تهران: دفتر نشر الکتاب.
  3. اردبیلی، سید عبدالغنی (1390). تقریرات فلسفه امام خمینی ره. تهران: انتشارات صدرا.
  4. اردکانی، احمد بن محمد الحسینی (1362). ترجمه المبدأ و معاد ملاصدرا. تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
  5. باقری نوع پرست، خسرو (1388). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی: کاوشی برای تدوین چارچوب نظری تربیت اسلامی. تهران: انتشارات مؤسسه فرهنگی مدرسه برهان.
  6. باقری، خسرو (1389). رویکردها و روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
  7. بستانی، فواد افرم (1376). فرهنگ ابجدی. ترجمه مهیار. تهران: انتشارت اسلامی.
  8. پاشایی، محمد (1388). انسان شناسی. بابل: انتشارات علوم پزشکی دانشگاه بابل.
  9. جوادی آملی، عبدالله (1387). تفسیر انسان به انسان. ج چهارم. قم: انتشارات اسراء.
  10. دانش شهرکی، حبیب الله (1387). عقل از نظر قرآن و حکمت متعالیه. قم: مؤسسه بوستان کتاب.
  11. دهکردی، سیما؛ اکبریان، رضا؛ اعوانی، شهین (1388). نسبت میان عقلانیت و کرامت انسان در فلسفه ملاصدرا و کانت. معرفت فلسفی. س 6. ش 4.
  12. دینانی، غلامحسین (1391). قواعد کلی فلسفی در فلسفه اسلامی. تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
  13. راغب اصفهانی، حسین بن محمد (1412ق). مفردات الفاظ قرآن کریم. بیروت: نشر دارالقلم.
  14. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.
  15. شرفی، محمدرضا (1364). مراحل رشد و تحول انسان به ضمیمه مقدمه‌ای بر دیدگاه اسلام در مورد رشد. تهران: انتشارات شرکت سهامی چاپخانه وزارت ارشاد اسلامی.
  16. صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم (1388). اسفار. ترجمه محمد خواجوی. تهران: انتشارات مولی.
  17. صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم (1380). اسفار. ترجمه محمد خواجوی. تهران: انتشارات مولی.
  18. صدرالدین شیرازی، محمدبن ابراهیم (1366). تفسیر القرآن الکریم. تصحیح محمد خواجوی. قم: انتشارات بیدار.
  19. طباطبایی، سید محمد حسین؛ موسوی همدانی، سید محمد باقر (1374). ترجمه تفسیر المیزان. چ پنجم. قم: انتشارات دفتر انتشارات اسلامی مدرسین حوزه علمیه قم.
  20. طریحی، فخر الدین بن محمد (1375). مجمع البحرین. تهران: انتشارات مرتضوی.
  21. عبداللهی، مهدی (1388). اتحاد نفس با عقل فعال از دیدگاه صدر المتالهین. فصلنامة فلسفه و کلام اسلامی آینة معرفت دانشگاه شهید بهشتی. س 8. ش 21.
  22. علم الهدی، جمیله (1389). نظریه اسلامی تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
  23. قرائتی، محسن (1383). تفسیر نور. تهران: مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن.
  24. قرشی، علی اکبر (1371). قاموس قرآن. تهران: انتشارات دارالکتب الاسلامیه.
  25. کرمانی، سعید (1391). معنی‌شناسی عقل در قرآن کریم با تکیه بر نظریه حوزه معنایی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق(ع).
  26. مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390). تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
  27. مکارم شیرازی، ناصر (1373). ترجمه قرآن. قم: انتشارات دارالقرآن کریم (دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلام).
  28. مهدی زاده، حسین (1383). آیین عقل‌ورزی. قم: مرکز انتشارات مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی.
  29. ناصح، علی احمد؛ ساکی، نانسی (1387). جایگاه عقل و تعقل در مبانی تفکر شیعه. فصلنامه شیعه شناسی. س 6. ش 21: 209 تا 233.
  30. نوروزی، علی؛ شهریاری، شهناز (1391). تحلیلی بر پیامدهای تربیتی عقل نظری از دیدگاه ابن سینا. فصلنامه علمی ـ پژوهشی آینه معرفت. س 10. ش 32.
  31. وجدانی، فاطمه (1392). تحلیل مفهوم رشد با تکیه بر آیات قرآن کریم. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. س 20. ش 16.
  • Receive Date: 16 November 2016
  • Revise Date: 22 February 2023
  • Accept Date: 19 September 2018
  • Publish Date: 22 May 2017