ریتر، یوآخیم و دیگران (1394). فرهنگنامۀ تاریخی مفاهیم فلسفه. ترجمه محمدرضا حسینی بهشتی و بهمن پازوکی. تهران: مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران و مؤسسۀ فرهنگی ـ پژوهشی نو ارغنون.
طباطبائی، سید محمد حسین (1416ه.ق). نهایهالحکمه. قم: مؤسسة النشر الاسلامی.
طباطبائی، سیدجواد (1391). خواجه نصیرالدین و فهم اغراضِ حکمتِ عملیِ یونانی در استاد بشر: پژوهشهایی در زندگی، روزگار، فلسفه و علم خواجه نصیرالدین طوسی، گروهی از نویسندگان با ویرایش و گزینش حسین معصومی همدانی، محمدجواد انوری، تهران: میراث مکتوب.
کانت، ایمانوئل (1374). تعلیم و تربیت: اندیشههایی دربارۀ آموزش و پرورش. ترجمۀ غلامحسین شکوهی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
کلباسی، حسین؛ الهیان، مجتبی؛ محرابی، الهام (1395). بررسی تطبیقی اندیشۀ اخلاقی ارسطو و خواجه نصیرالدین طوسی. مجله فلسفه دین. س13. ش 3: 379 تا 406.
مادلونگ، ویلفرد (1378). جایگاه آثار اخلاقی طوسی در فلسفه، تشیع و تصوف. ترجمه پروانه عروج نیا، مجله معارف. س 16. ش 3: 85 تا 102.
طوسی، نصیرالدین (1356). اخلاق ناصری؛ به تصحیح مجتبی مینوی و علیرضا حیدری. تهران: انتشارات خوارزمی.
یثربی، یحیی (1390). اخلاق ناصری برای جهان جدید کارآمد نیست. ماهنامه علوم انسانی مهرنامه. ش 10.
Aristotle (1980) The Nicomachean Ethics (NE), Oxford: Oxford University Press.
Aristotle (2004) Rhetoric, translated by W. Rhys Roberts, Courier Corporation
Fakhry, Majid (1994). Ethical Theories in Islam, E.j. Brill.
Fakhry, Majid (1998a). “Ethics in Islamic Philosophy”, in Routledge Encyclopedia of Philosophy.
Fakhry, Majid (1998b). “Ibn Miskawayh”, in Routledge Encyclopedia of Philosophy.
Von Wright, Georg Henrik (1963). The Varieties of Goodness, Routledge & Kegan Paul Ltd Broadway House
Winge, Colin (2006). Moral Education Beyond the Teaching Right and Wrong, Springer.