ایزدی طامه، احمد؛ فضایلی، احمد و حسینی شاهرودی، سیدمحمد (1390)، مطالعه و تدوین مبانی نظام تربیت و آموزش سازمانی ـ طرح شهید مطهری، نظام جامع تربیت و آموزش سازمانی، تهران: مرکز پژوهشهای شهید بهشتی.
حجتی، محمدباقر (1364)، آداب تعلیموتربیت در اسلام، تهران: نشر فرهنگ اسلامی.
حسینپور، رضا (1392)، طراحی فرایند استانداردسازی نظام تربیت و آموزش سازمانی، پروژه 1600 از طرح شهید مطهری، تهران: مرکز پژوهشهای شهید بهشتی.
حسینی نسب، داود و علی اقدم، اصغر (1357)، فرهنگ واژهها و تعاریف تعلیموتربیت، تهران: آثار معاصر.
دلشاد تهرانی، مصطفی (1383)، سیری در تربیت اسلامی، تهران: انتشارات دریا.
شاهرودی، سیدمحمدحسین (1389)، مطالعه و تدوین دیدگاههای دین مبین اسلام و رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه تعلیموتربیت، تهران: معاونت تحقیقات غیرصنعتی.
شریعتمدارى، على (1374)، جامعه و تعلیموتربیت، تهران: انتشارات امیرکبیر، چاپ سیزدهم.
شعارینژاد، علیاکبر (1390)، فلسفة آموزشوپرورش، تهران: انتشارات سپهر.
شعبانی، بختیار (1384)، فلسفه تربیتی شما چیست؟، مشهد: انتشارات بهنشر.
شکوهی، غلامحسن (1387)، تعلیموتربیت و مراحل آن، مشهد: انتشارات بهنشر.
فضایلی، احمد (1391)، تعیینکنندههای بنیادین نظام جامع تربیت و آموزش سازمانی، طرح شهید مطهری، تهران: مرکز پژوهشهای شهید بهشتی.
فضایلی، احمد (1392)، مطلوبهای نظام جامع تربیت و آموزش، طرح شهید مطهری. تهران: مرکز پژوهشهای شهید بهشتی.
قورچیان، نادرقلی (1382)، کالبدشکافی مؤلفههای مؤثر بر آموزشوپرورش و استانداردهای آن، تهران، اولین همایش استاندارد و استانداردسازی در آموزشوپرورش، دفتر بهبود کیفیت
مرتضوی، سیدمحمد (1375)، اصول و روشها در نظام تربیتی اسلامی، مشهد: انتشارات گلنشر، چاپ هفتم.
ملکی، حسن (1387)، دیدگاه برنامة درسی فطری ـ معنوی «مبتنیبر فلسفه تعلیموتربیت اسلامی»، تهران: مجله علوم انسانی بومی ـ دینی، ش 28.