قرآن کریم (1389)، ترجمۀ حسین انصاریان، چاپ دوم، قم: انتشارات آیین دانش.
ابراهیمزاده، عیسی (1370)، فلسفه تربیت یا فلسفۀ آموزشوپرورش، چاپ سوّم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
ابوالقاسمی، سیّدهمریم (1392)، اصطلاحات و مفاهیم عرفانی دیوان شمس، چاپ سوم، تهران: سازمان چاپ و انتشارات (وابسته به اوقاف و امور خیریّه).
اوزمن، هوارد اِ. و سموئل، ام. کراور (1387)، ترجمۀ گروه علوم تربیتی، مبانی فلسفی تعلیموتربیت، چاپ دوم، قم: انتشارات مؤسّسۀ آموزشی و فرهنگی امام خمینی(ره).
جمعی از مؤلّفان، (1375)، روانشناسی رشد، ج 1و2، تهران: انتشارات سمت.
چهری، طیّب و صفایی مقدّم، مسعود (1392)، جایگاه تربیت عاطفی در تعلیموتربیت اسلامی، چهارمین همایش انجمن فلسفۀ تعلیموتربیت ایران، مبانی فلسفی تحوّل در نظام آموزش و پرورش ایران.
سارجالونی، فرحنار (1391)، بررسی تربیت عواطف ازمنظر امام علی(ع)، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
سجادیه، نرگس (بهار 1388)، بازخوانی برخی از آراء تربیتی مولوی و پیشفرضهای فلسفی آن، فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، ش 22، سال هشتم: 151 ـ 121.
شریعتمداری، علی (1369)، اصول و فلسفۀ تعلیموتربیت، چاپ چهارم، تهران: انتشارات امیرکبیر.
علوی، سیدحمیدرضا (1391)، نکات اساسی در فلسفۀ تعلیم و تربیت و مکاتب فلسفی- تربیتی، چاپ دوم، کرمان: انتشارات دانشگاه شهید باهنر.
قائمی، علی (1370)، زمینۀ تربیت، تهران: انتشارات امیری.
گنجی، حمزه (1376)، بهداشت روانی. تهران: ارسباران.
مرادی، مرتضی؛ باقرپور، مهدی؛ حسنوند، محمّدحسن؛ رضاپور، مصطفی و شهاب زاده، صدیقه (1395)، نقش واسطهای حرمت خود و عواطف مثبت و منفی در رابطه بین تابآوری و بهزیستی روانشناختی، روانشناسی تحوّلی: روانشناسان ایرانی، ش 47، سال دوازدهم: 305 ـ 289.
معین، محمّد (1371)، فرهنگ لغت، تهران: مؤسّسۀ انتشارات امیرکبیر.
موسوی، سیّدرضا (1392)، «روشهای تربیت عاطفی ازمنظر قرآن و حدیث باتأکیدبر محبت، خشم و ترس»، پایاننامۀ دکترا، دانشگاه قم.
موسیپور، نعمتالله و علوی، سیّدحمیدرضا (1388)، نگارش علمی (راهنمای تدوین و نگارش مقاله، پایاننامۀ، رساله و گزارش پژوهش)، چاپ دوم، کرمان: انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان.
مولوی، جلالالدّین محمّد (1375)، مثنوی معنوی (به اهتمام رینولد نیکلسون)، چاپ اوّل، تهران: انتشارات ناهید.
مولوی، جلالالدّین محمّد (1393)، کلّیّات شمس تبریزی، مطابق با نسخۀ تصحیحشده استاد فروزانفر، چاپ اوّل، تهران: انتشارات ارتباط نوین.
مولوی، جلالالدّین محمّد (1389)، فیهمافیه، چاپ سیزدهم، تهران: انتشارات امیرکبیر.
میرشمسی، زینبالسّادات (1392)، عواطف به چه معنی شناختی هستند؟، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی دانشگاه قم، ش 34، سال چهاردهم: 224 ـ 205.
نجفی، محمد؛ و منقی، زهره و نصرتی هشی، کمال (زمستان 1394)، سازماندهی نظام عاطفی مبتنیبر آموزههای قرآنی، پژوهش در مسائل تعلیموتربیت اسلامی، ش 29، سال بیستوسه دورۀ جدید: 82 ـ 49.
همایی، جلالالدین (1360)، تفسیر مثنوی مولوی، چاپ سوم، تهران: انتشارات آگاه.
همایی، جلالالدین (1369)، مولوینامه (مولوی چه میگوید؟)، چاپ هفتم، تهران: نشر کُما.
Mirdal, GM.”Mevlana Jalāl-ad-Dīn Rumi and mindfulness”. Journal of Religion and Health, no 51(4), 2012: p 1202-1215.
Cihan-Artun, Fatma B. “ Rumi, the Poet of Universal Love: The Politics of Rumi's Appropriation in the West ”. Doctoral Dissertations, University of Massachusetts Amherst, 2016.