آزادمنش، سعید؛ سجادیه، نرگس؛ باقری، خسرو (1395)، تبیین اهداف و ملاحظات «تربیت» اخلاقی کودک با نظریه مفهوم عاملیت انسان در اندیشه اسلامی، تربیت اسلامی، 11 (23): 25-1.
باقری، خسرو (1389)، رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیموتربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس؛ توسلی، طیبه (1385)، نگاهی دوباره به تعلیموتربیت اسلامی، جلد 1، تهران: مدرسه.
باقری، خسرو (1382)، هویت علم دینی: نگاهی معرفت شناختی به نسبت دین با علوم انسانی، تهران: سازمان چاپ و نشر.
جنکینز، ریچارد (1381)، هویت اجتماعی، ترجمه تورج یاراحمدی، تهران: شادگان.
دارابی، جعفر (1395)، روانشناسی هویت (هویت فردی و جمعی)، تهران: آییژ.
دوران، بهناز (1389)، نقش بازیهای یارانهای در شکلگیری هویت جوانان، بهراهنمایی پرویز آزادفلاح، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی، رساله دوره دکتری.
ذاکری، مختار (1394)، مفهوم پردازی و کاربرد آن در تعلیموتربیت، پژوهش پدیدارشناسانه، بهراهنمایی بابک شمشیری، دانشگاه شیراز، پایاننامه دوره دکترای فلسفه تعلیموتربیت.
سجادیه، نرگس (1397)، نظریه عاملیت انسان در کلاس درس: دانشآموز باید ارزیاب خود باشد، رشد معلم، 37 (4): 7-6.
سجادیه، نرگس (1397)، نظریه عاملیت انسان در کلاس درس: آیینههای روبرو، رشد معلم، 37 (6): 7-6.
شمشیری، بابک؛ ذاکری، مختار (1396)، هویت و تعلیموتربیت از نظریه تا عمل، شیراز: دانشگاه شیراز.
صادقزاده، علیرضا و همکاران (1390)، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزشوپرورش.
فرمیهنی فراهانی، محسن (1389)، فرهنگ توصیفی علوم تربیتی، تهران: شباهنگ.
کاست، ورنا (1391)، بازهم من: احساس ارزش به خود و تجربه هویت/روانشناسی کهن الگویی انسان امروز، ترجمه تورج رضا بنیصدر. تهران: لیوسا.
گوتک، جرالد (1380)، مکاتب فلسفی و آرای تربیتی، ترجمه محمدجعفر پاکسرشت، تهران: سمت.
گیدنز، آنتونی (1385)، تجدد و تشخص، جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نی.
مدنیفر، محمدرضا؛ باقری، خسرو (1396)، تبیین ماهیت عمل تربیتی ازمنظر الگوی هدف ـ وسیله، فلسفه تربیت، 2 (2): 60-37.
نوذری، حسینعلی (1385)، نگاهی تحلیلی به مفهوم هویت در قالبهای سهگانه سنتی، مدرن و پست مدرن، مطالعات ملی، 7 (2): 148-127.
هایدگر، مارتین (1386)، هستی و زمان، ترجمه سیاوش جمادی، تهران: ققنوس.
Bagheri Noaparast, K. & Khosravi, Z. (2006). The Islamic concept of education reconsidered. The American Journal of Islamic Social Science, 23(4), 88-103
Bagheri Noaparast, K., & Khosravi, Z. (2010). A dynamic conception of humanity, intercultural relation and cooperative learning. Intercultural Education, 21(3), 281-290.
Bagheri Noaparast, K, (2016). Islamic Education as Asymmetrical Democratic Interaction, In The Palgrave International Handbook of Alternative Education (pp. 339-353). Palgrave Macmillan, London.
Bagheri Noaparast, K. (2014). Islam and philosophy of education: the three approaches. The Encyclopaedia of Educational Philosophy and Theory, M. Peters, T. Besley, A. Gibbons, B. Žarnić, P. Ghiraldelli (eds.).
Côté, J. E., & Levine, C. G. (2014). Identity, formation, agency, and culture: A social psychological synthesis. Psychology Press.
Edgar, Andrew & Sedgwick, Peter. (2005). Key Concepts in Cultural Theory. London: Routledge.
Schachter, E. P., & Rich, Y. (2011). Identity education: A conceptual framework for educational researchers and practitioners. Educational Psychologist, 46(4), 222-238.
Schachter, E. P., & Galili-Schachter, I. (2012). Identity literacy: Reading and teaching texts as resources for identity formation. Teachers College Record, 114(5), 1-37.
Shoemaker, D., & Tobia, K. P. (2018). Personal identity.
Spencer, Helen. (2007). “Theories of identity and the analysis of face”. Oatey Journal of Pragmatics: 639–656.
Woodward ,k. (ed) .(2004). Questioning identity . London, Routlege