رستمی، نادیا. (1383). بررسی رابطه وضعیت مذهبی باهوش هیجانی در دانشآموزان مقطع پیشدانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی 83 – 84، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 10،3، 20-13.
رهنما، اکبر، عبدالملکی، جمال. (1388). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 2، 78-55.
سالاری پور، سید مولود، مکتبی، غلامحسین، عالی پور بیرگانی، سیروس (1397). رابطه هوش هیجانی و جهتگیری دینی با اضطراب مرگ در کارکنان مرد بازنشستهی شرکت صنایع فولاد خوزستان شهر اهواز. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، دانشگاه علامه طباطبائی، سال نهم، شماره 33، بهار 1397، ص 99 تا 117.
صیادی تورانلو، حسین، جمالی، رضا، میر غفوری، سید حبیبالله. (1386). بررسی رابطه اعتقاد به آموزههای مذهبی اسلام و هوش هیجانی دانشجویان، فصلنامه علمی ـ پژوهشی اندیشۀ نوین دینی، 3، 11، 172-145.
عابدی، محمدرضا، اکبر زاده، مهدی، شفیع، عبدالله (1395). بررسی سودمندی هوش هیجانی در سازه آرایی مسیر تحصیلی-شغلی دانشآموزان اول دبیرستان. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، دوره هشتم، شماره 27، تابستان 1395، صص، 96-123.
علوی، حمیدرضا. (1388). اسلام و پژوهشهای تربیتی اسلام.2، 2، 82-61.
علمالهدی، سید عبدالرسول (1397). نقش تربیت عفیفانه برای ارتقاء اخلاق جنسی. فصلنامه مطالعات اسلامی آسیبهای اجتماعی، دانشگاه شاهد، دوره 1، شماره 1، تابستان 1397 (پیاپی 1) صص. 45-78.
کرسول، جان. (1394). پویش کیفی و طرح پژوهش انتخاب از میان پنج رویکرد (روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریه داده بنیاد، قومنگاری، مطالعه موردی). ترجمه حسن داناییفرد و حسین کاظمی. تهران: انتشارات صفٌار.
گلمن، دانیل. (1995). هوش هیجانی، خودآگاهی هیجانی، خویشتنداری، همدلی، یاری به دیگران. (ترجمه نسرین پارسا، 1394). تهران: انتشارات رشد.
یزد خواستی، علی، بابایی فرد، اسدالله، کیانی، اعظم (1397). بررسی عوامل مؤثر بر تربیت دینی دانشجویان دانشگاه کاشان. فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، سال سوم، شماره 4، شماره پیاپی 9، زمستان، 1397.
Bar-On, R. (2006). The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema, 18.
Davis, P.E., &Peake, W.O. (2014). The influence of political skill and emotional intelligence on student entrepreneurial intentions: an empirical analysis, Small Business Institute Journal, 10(2), 19-34.
Emmerling, R. J., & Goleman, D. (2003). Emotional intelligence: Issues and common misunderstandings. Consortium for Research on Emotional Intelligence in Organizations. Retrieved October 10, 2004.
Eryilmaz, A. (2015). Investigation of the Relations between Religious Activities and Subjective Well-Being of High School Students. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(2), 433-444.
Fletcher, J., & Kumar, S. (2014). Religion and risky health behaviors among US adolescents and adults. Journal of Economic Behavior & Organization, 104, 123-140.
Gunkel,Marijauna,schlagel,Christopher.Engle,Robertle(2014). Culturee`s influence on emotional intelligence: An Empirical study on nine Countries. Journal of International Management.volume 20,Issue2,page 256-274.
Hajihasani, Mehrdad. & Sim, Timothy (2018): Marital satisfaction among girls with early marriage in Iran: Emotional intelligence and religious orientation, International Journal of Adolescence and Youth, DOI: 10.1080/02673843.2018.1528167.
Jarvela, S. (Ed.). (2011). Social and emotional aspects of learning. Elsevier.
Krause, N., Ironson, G., & Pargament, K. I. (2016). Spiritual struggles and resting pulse rates: Does strong distress tolerance promote more effective coping?. Personality and Individual Differences, 98, 261-265.
Krause, N. (2015). Race, Religious Involvement, and Feelings of Personal Control in Middle and Late Life. Archive for the Psychology of Religion, 37(1), 14-36.
Leslie J. Francis, V. John Payne, Neville J. Emslie (2019) / Just how emotionally intelligent are religious leaders in Britain? A study among Anglican clergy in Wales / Emotional Intelligence 2 / 2019.
Pahrudin Ali Hamid, Ahmad Suriansyah, (2019).The Relationship between Interpersonal and Emotional Intelligence on Teacher Performance/ Ngadimun / Journal of K6, Education, and Management (J-K6EM) Vol. 2, No. 1, 2019, pp. 71-77. ISSN 2580-2135.
Sablosky, R. (2014). Does religion foster generosity?. The Social Science Journal, 51(4), 545-555.
Szekely, R. D., Opre, A., & Miu, A. C. (2015). Religiosity enhances emotion and deontological choice in moral dilemmas. Personality and Individual Differences, 79, 104-109.
Watts, F. (2016). Self-conscious emotions, religion and theology. In issues in science and theology: Do emotions shape the world? (pp. 201-210). Springer International Publishing.