اساسنامه دانشگاه فرهنگیان(1391). معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان.
بازرگان، عباس(۱۳۹۵). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری، انتشارات دیدار، تهران.
توکلی، یاسین(1397). تربیتمعلم تراز نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزههای قرآن کریم. فصلنامه توسعه حرفهای معلم، سال سوم، شماره2،تابستان 1397، صص89-75.
خروشی، پوران، نصر، احمدرضا، میرشاه جعفری، سید ابراهیم، موسی پور، نعمت ا...(1396). بررسی رویکرد تربیتمعلم شایسته بر اساس اسناد تحولی آموزشوپرورش جمهوری اسلامی. راهبرد فرهنگ، شماره 37، بهار 1396 صص:186-164.
خروشی، پوران(1395). بررسی تطبیقی آموزش پیش از خدمت معلمان، آموزش معلمان مبتدی و آموزش ضمن خدمت معلمان در ایران و چند کشور جهان. فصلنامه تربیتمعلم فکور، سال اول، شماره 4، پاییز 1395، 50- 25.
خنیفر، حسین(1389). مبانی تحول بنیادین نظام آموزشوپرورش. دبیرخانه شورای عالی آموزشوپرورش
خورشیدی،عباس و فرخی، داود(1391).مؤلفههای سازنده شایستگیهای مهارت آموختگان. دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی. شماره 2، 162-131.
حیدری، مجتبی، رشیدیان ، زهره(1395). ﺑﺮرﺳﯽ ﺟﺎﯾﮕﺎه داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن در اﺳﻨﺎد ﺑﺎﻻدﺳﺘﯽ(ﺑﺮرﺳﯽ مقایسهای اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﯿﺎن) ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ آموزشوپرورش، دومین همایش ملی تربیتمعلم، اصفهان، دانشگاه اصفهان.
دانائی فرد،حسن،الوانی، سید مهدی،آذر، عادل(1383). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت، رویکردی جامع. انتشارات صفار، تهران: ص:54.
دیبایی صابر, محسن و حسن نجفی( ۱۳۹۵). تحلیل سند تحول بنیادین آموزشوپرورش از نظر میزان اهمیت به مؤلفههای شایستگی معلمان. دومین همایش ملی تربیتمعلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اصفهان.
دهقان، عبدالمجید؛ مهرام، بهروز و کرمی، مرتضی(1395). ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیتمعلم پژوهشگر، فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، سال 7. شماره 13. بهار و تابستان،صص100-78.
دهدار، مجتبی، ارباب، اسماعیل، روشن رای، محمد، لشگری، علی(1397). کندوکاو شایستگیهای معلمان. پرتال جامع علوم انسانی، سال چهارم، شماره شش(پیاپی37)، آذرماه 1397، صص42-35.
رئوف، علی(1379). جنبش جهانی برای بهسازی تربیتمعلم، تهران، پژوهشکده تعلیموتربیت
سند تحول بنیادین نظام آموزشی(1390).
سمیعی نژاد، بیژن، علیعسگری، مجید، موسی پور، نعمتالله، حاجی حسین نژاد، غلامرضا(1395). فرآیند تربیتمعلم ابتدایی در تراز جمهوری اسلامی ایران: فرصتها و تهدیدها. فصلنامه تعلیموتربیت، شماره 127، صص32-10.
سمیعی زفرقندی، مرتضی(1390).تربیتمعلم در ایران و جهان و ارائه الگوی تحول در تأمین و تربیتمعلم کشور. ماهنامه رشد معلم،(7) 18-23.
غلامی، عاطفه (1395). ﻧﻘﺪ و ارزﯾﺎﺑﯽ دو اﻟﮕﻮی پرکاربرد تربیتمعلم. دومین همایش ملی تربیتمعلم، اصفهان، دانشگاه فرهنگیان اصفهان
موسی پور، نعمتالله(1399). سخن سردبیر:تربیتمعلم در ایران: عاملیت یا مدیریت دانشگاه فرهنگیان؟ فصلنامه مطالعات برنامه درسی، دوره 15، شماره 56، بهار 1399، صص 4-1.
مطلق، عادله، حسنی، محمد (1395). "تحول ازکجا؟ رشد حرفهای معلم معطوف به استاندارد" نقطه عزیمت.
نوید ادهم، مهدی(1391). الزامات مدیریتی تحول بنیادین در آموزشوپرورش، راهبرد فرهنگ، شماره 17و18، بهار و تابستان 1391، صص323-296.
Asia- Pacific Economic Cooperation (2009). Preface and highlights of the study teacher preparation and professional development in APEC members: A comparative
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory )3rd ed.(,Thousand Oaks, CA: Sage
National Assessment and Accreditation Council & Commonwealth of Learning (2007). Quality Indicators for Teacher Education. Sage: NAAC press
Rizvi, A. & Altaf, M. (2010). Integrated Model Of Teachers Training For The Muslim Teachers. International Jornal of Academic Research, 6(2), 224-229
Richter, M.; Klusman, U.; Ludtke, D. & Baument, J. (2011). Professional development across the teaching career: Teachers uptake of formal and informal learning opportunities. Teaching and Teacher education, 21 (1), 116 -126.
Rikenberg, B. S. (2010). The relationship between students Perception of teachers and classrooms. Teachers’ goal toward teaching, and student rating of teachers Effectiveness. Doctoral Dissertation, Southern, Illinois’ university
Schleicher, A. (Ed.). (2012). Preparing teachers and developing school leaders for the 21st century: Lessons from around the world. OECD Publishing
Yackulic R. A. & Nonnan, A. (2010). Quality Indicator for Teacher Training in Canada Pan-Canadian Education Research Agenda Symposium Teacher, 13(2), 14-21