آچاک، عثمان؛ خضرنژاد، عمر(1396)، تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی سال هشتم، مجله رشد علوم اجتماعی، دوره بیستم، شماره 2.
باب الحوائجی، فهیمه (1376)، تحلیل محتوا، مجله مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، زمستان 1376، سال بیست و دوم شماره 32.
بازرگان، عباس (1381)، ارزشیابی آموزشی، انتشارات سمت، تهران: چاپ اول.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی آموزشوپرورش (1390).
ترکاشوند، نسرین (1398)، جایگاه تربیت عقلانی در برنامه درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه ایران و ارائه الگوی مطلوب، پایاننامه دکتری، دانشگاه آزاد واحد اراک.
روشن قیاس، پروین؛میر شاه جعفری، سید ابراهیم (1396)، بررسی محتوای کتاب هدیههای آسمان پایه پنجم ابتدایی تالیف (95-94)از منظر پاسخگویی به سؤالات دینی کودکان، ماهنامه معرفت، سال بیست و ششم، شماره 5.
سلیماننژاد، اکبر (1392)، روشهای تدریس تعلیمات دینی (هدیههای آسمانی)، تهران: انتشارات سمت
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران (1391).
عریصی، حمید رضا عابدی، احمد (1382)، تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر حسب سازه انگیزه، پیشرفت، فصلنامه نوآوریهای آموزشی؛ شماره 5، سال دوم.
عصمتی پور، مریم (1392)، برنامهریزی درسی با نگرش بر فرآیند طراحی و تدوین کتابهای درسی و روشهای اجرا، تهران: انتشارات امیر کبیر.
کیوی، ریمون وکامپهنود، لوک (1377)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، نشر توتیا، تهران: چاپ سوم.
متقی، زهره؛ نصرتی هشی، کمال، نجفی، محمد (1396)،تحلیل محتوای کتب درسی دینی دوره متوسطه با تأکید بررویکرد تربیتی محبت اهل بیت (ع)، فصلنامه علمی- پژوهشی مشرق موعود، سال نهم، شماره 36.
میرعارفین، فاطمه سادات (1389)، نقد و ارزیابی محتوای کتاب درسی ( دین و زندگی)دوره پیش دانشگاهی از دید صاحب نظران و دبیران، مجله دوماه نامه علمی- پژوهشی دانش و رفتار/ تربیت و اجتماع/ دانشگاه شاهد، شماره 42، سال هفتم.
یداللهی فر، محمد جواد (1397)، پایان نامه دکتری فلسفه تعلیموتربیت اسلامی، دانشگاه آزاد اراک.
talib,h.j,karjane.N,teelin,k.,Abraham,m,holt,s.,& etal.(2018) ricandadolesceresidenteducationcurriculuminpediatricandadolescentgynecology:the shortcurriculum2.0.journalofpediatricandadolescentgynecology,31(2), 71-76
trepule,E,tereseviciene.M, &rutkiene,A.(2015) didactticapproachofintroducingtechnologyenhancedlearning(tel)curriculuminhighereducationprocedia-socialandbehavioralsciences.191,848-852.