احمدی، محمدحسین و جوادیان، رضا. (1389). نقش فرماندهان صف دانشجویی در نهادینه کردن انضباط دانشجویان. دانش انتظامی، 124 (مسلسل 49)، 181-228.
https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=150136
امینی مشهدی، سمانه؛ آهنچیان، محمدرضا (1393)، تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مابله دیدگاه فارابی، لاک، رورتی). فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال ششم. شماره اول، پیاپی 11، 65-80.
بختیاری، لطفعلی، شایگان، فریبا. (1399). نقش فرماندهان صف در نهادینهسازی رفتارهای حرفهای پلیسی در دانشجویان یکی از دانشگاههای نظامی امین. پژوهشهای مدیریت انتظامی، 15(2). 237-254
برادران، ابوالقاسم؛ داوود، محمد؛ حسنی محمد؛ ستاری، علی (1398)، تربیت اخلاقی علامه طباطبایی (ره) با تأکید بر مبانی، هدف، محتوا، روش و ارزشیابی، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال بیست و هفتم، دوره جدید، شماره 43، تابستان 1398: 76-57.
بروس، پرویز و هاشمی، نظام. (1394). رابطه هوش هیجانی و عملکرد تربیتی فرماندهان صف یکی از دانشگاههای نظامی امین. فصلنامه توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، (38)، 59-78.
حاجی ده آبادی، محمدعلی (1396). درآمدی بر نظام تربیتی اسلام. قم، مرکز بینالمللی المصطفی (ص).
داوودی، محمد (1385). رویکردها و پرسشهای بنیادین در تربیت اخلاقی. فصلنامه علمی پژوهشی انجمن معارف اسلامی ایران، سال دوم، شماره دوم، 1385.
رستمی، همایون؛ بهشتی، سعید؛ ایمانی، محسن (1397). نظام تربیت اخلاقی در نامه 31 نهجالبلاغه. فصلنامه علمی پژوهشی قرآن و طب، دوره 4، شماره 1، 14-20.
زارعان، محمدجواد؛ ساجدی، ابوالفضل؛ خطیبی، حسین (1391). روی کردهای رایج به تربیت دینی و مقایسه آنها با رویکرد اسلامی. دو فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال چهارم، شماره دوم، 9-31.
زباندان، مصطفی (1398). مقایسه مفهوم، اهمیت و روشهای تربیت اخلاقی در غرب و اسلام. نشریه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 39، 227-250.
سلحشوری، احمد (1392). مراحل رشد تربیت اخلاقی از دیدگاه امام علی (ع). فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، سال اول شماره 3، ص 15-32.
سوری، احمد (1389). روانشناسی تربیتی فرماندهان و مدیران. تهران: معاونت آموزش ناجا
شاه قلیان قهفرخی، رضا؛ مولوی، ابراهیم؛ سلمانی، عباسعلی؛ الوندی، محمد (1398). تعیین عوامل مؤثر بر ارتقای نقش تربیت دینی و اخلاقی مربیان در یک دانشگاه نظامی. نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، شماره 45. 93-121
طباطبایی، سید محمدحسین (1374). تفسیر المیزان. ترجمه سید محمدباقر موسوی همدانی، قم، انتشارات اسلامی.
عابدی، لطفعلی (1384). اهداف تربیت از دیدگاه معصومین (ع). مجله مصباح، شماره 57.
غفاری، ابوالفضل؛ باقری نوعپرست، خسرو (1380). تربیت اخلاقی فضیلت گرا از منظر دیوید کار. نشریه دانشگاه الهیات مشهد، شماره 53 و 54. 157-184.
فیروزمهر، محمدمهدی (1393). تربیت اخلاقی با نگاهی قرآنی. قم: بوستان کتاب.
کاویانی تبریز، سعیده (1392). اخلاق فضیلت در قرن بیستم با تکیهبر آراء زالیند هرست هاوس. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته فلسفه گرایش غرب، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم انسانی، گروه فلسفه.
محمودیان، حسین و امامی راد، احمد (1398). برسی فقهی سیره معصومین (ع) در تربیت اخلاقی. دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فقه تربیتی، سال پنجم. شماره 11. 123-143.
مدنی، انسیه (1394). امکان و چگونگی اخلاق فضیلت اخلاقی. رساله دکتری، دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی،
مطهری مرتضی (1372). عدل الهی. انتشارات صدرا.
مطهری، مرتضی (1354). سیری در نهجالبلاغه. قم- مرکز مطبوعاتی دارالتبلیغ اسلامی، چاپ دوم.
نیک فرید، لیدا (1395). اخلاق مراقبت رویکردی پرستاری در اخلاق. فصلنامه علمی پژوهشی طب و تزکیه، دوره 25، شماره 1، 9-18.
وجدانی، فاطمه و شعبانیان، محمدرضا (1397). تربیت اخلاقی از دیدگاه محمدمهدی نراقی. دو فصلنامه تربیت وحیانی، سال ششم، شماره دوم، پیاپی 14، 95-124.
یادگاری، مطهره؛ صالحی، کیوان؛ سجادیه، نرگس سادات (1398). ارائه نظریه داده بنیاد برای تبیین فرایندهای جاری تربیت اخلاقی در مدارس متوسطه شهر تهران. نشریه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، تابستان 1398، شماره 25، 147-186.
Pękala, J. L. (2020). Ethical education in teacher studies–pilot study analysis. In Forum Pedagogiczne (Vol. 10, No. 1). UniwersytetKardynałaStefanaWyszyńskiego w Warszawie.
Bhana, A. &Suknunan, S. (2020). Building ethical leadership through training and development approach at a higher education institution in South Africa. Problems and Perspectives in Management. Vol. 18, Issue 1.
Blum L. Care in Encyclopedia of Ethics. London: Routledge; 2001.
Brestovanský, M. (2020). Meaning in life and ethical education. Spirituality Studies, 6(1), 24-33.
Bryan, H. & Burstow, B. (2018). Understanding ethics in school based research. Professional Development in Education, 44(1), 107-119.
Care Ethics" Maureen Sander-Staudt, The Internet Encyclopedia of Philosophy, ISSN 2161-0002 DOI: https://doi.org/10.37547/pedagogics-crjp-02-10-24, 22/3/2016.
Elias,John,I.1995,philosophy of Education: classic and contemporary: Florida, Krieger Publishing company.
Gilligan, Carol. "Moral Orientation and Moral Development. The Feminist Philosophy Reader. By Alison Bailey and Chris J. Cuomo. Boston: McGraw-Hill, 2008. N. pag. 469 Print.
Hudson, T. D. & Díaz Pearson, A. (2018). Developing the moral self: College students’ understandings of living a moral or ethical life. Journal of College and Character, 19(3), 185-200.
Khudoykulov, K. J. &Toshboeva, F. A. (2021). IMPROVING ETHICAL AND AESTHETIC EDUCATION OF PERSONAL CREATIVITY IN FUTURE TEACHERS. CURRENT RESEARCH JOURNAL OF PEDAGOGICS, 2(10), 125-132
Martin Brestovansky (2020), Meaning in Life and Ethical Education, Spirituality Studies 6-1,23-33
Mikulka, Z. Development of prerequisites for ethical leadership in the Army of the Czech Republic. QUAERE 2018, 8, 51-61.
Safder, M, & Hussain, C. A. (2018). Relationship between moral atmosphere of school and moral development of secondary school students. Bulletin of Education and Research, 40(3), 63- 71.