بنکداری، نسرین؛ مهران، گلنار؛ ماهروزاده، طیبه و هاشمی، سید عباس. (1395). ویژگیهای استاد شایسته در آموزش عالی ایران: یک مطالعه کیفی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(1). 137-117.
داناییفرد، حسن و امامی، سید مجتبی. (1386). استراتژی پژوهش کیفی: تأملی بر نظریه دادهبنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی، 1(2)،
کمالی، یحیی و پورچناری، محمد عبدالله. (1394). بررسی ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان. آموزش و ارزشیابی، 8(30). 140-117.
مهرابی، امیرحمزه(1390). معرفی روششناسی نظریه دادهبنیاد برای تحقیقات اسلامی، مدیریت فرهنگ اسلامی، 9(23)،
هرندیزاده، الهه؛ نعیمی، امیر؛ پزشکیراد، غلامرضا و نامدار، راضیه. (1389). بررسی خصوصیات استاد خوب از نظر دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 58، 55-41.
وهابی، احمد. (1393). ویژگیهای یک استاد خوب دانشگاهی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی سنندج. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(13)، 90-82.
Al-Tartouri, M. & Jweihan, A. (2006). Comprehensive Quality Management at Higher Education Institutions. Libraries and Information Centres, Ed.1, Dar Al-Maseira/ Amman, Jordan.
Al-Zoubi, Zohair H & Mahasneh, Ahmad M. (2013). The University Professor: The Attributes & Characteristics as Seen by the Hashemite University Students. Asian Social Science, Vol. 9, No. 13, 1-13.
Buller, J. L. (2010). Essential College Professor. Jossey-Bass.
Coded, Joseph. R. (2004). Applying the Seven Principles for Good Practice in Undergraduate Education. Educational Technology Michigan University.
Diab, S. (2006). The University Teacher in light of the 21st century challenges (his expected roles, features and basics). The teacher's conference in the 3rd millennium- Isra' Private University, Amman, Jordan.
Frauhold, W. (2003). The knowledge Culture or the knowledge market? About the university's new ideology. Terminal journal for comparative education, 23(1), 32-44.
Gillespie, M. (2005). Student - teacher Connection: A Place of Possibility. Journal of Advance Nurce, Vol. 52, Iss. 2, pp. 211-219.
Herman L. Russell. (2011). What Makes an Excellent Professor?. The Journal of Effective Teaching, Vol. 11, No.1, 1-5.
Lombarts KM, Heineman MJ, Arah OA. (2010). Good clinical teachers likely to be specialist role models: results from multicenter cross-sectional survey. Plos One, 5(12),
Richardson, A.G. & A. Arundell (2006). Characteristics of the Effective Teacher as Perceived by Pupils and Teachers: A Caribbean Case Study. ERIC Document Reproduction, Service, No. ED 311013.
Roberts, G. Dyer, J. (2004). Characteristics of Effective Agricultural Teachers. Journal of Agricultural Education, Vol. 45, Iss. 4, pp. 23-34.
Suydam, M. (2007). Teaching Effectiveness. Arithmetic Teacher, Vol. 31, Iss. 2, P. 30-35.