در این پژوهش، مبانی فلسفی ـ دینی تربیت اخلاقی با تمرکز بر تبیین رابطه میان فطرت، اخلاق و دین با روش توصیفی تحلیلی از آرای علامه طباطبایی استخراج، و مشخص شد که فطرت نقطه کانونی و زیربنای ساختمان اخلاق است در عین حال، لایههایی دارد که تنها در موقعیتهایی مناسب و در پرتو هدایت تشریعی شکوفا میشود. در بخش دوم پژوهش با شیوهای که از دیدگاه خود علامه به دست آمده بود بر مبنای یافتههای بحث نظری و متناسب با غایات تربیت اخلاقی، اصولی برای تربیت اخلاقی تعیین شد که ضرورت پاکی نسل، آغاز زود هنگام تربیت، اصلاح وضعیت محیطی، تقویت خود شناسی، غفلت زدایی و شناخت مصداق واقعی کمال، مبارزه با دنیا گرایی و رفاه زدگی و نیز ضرورت تقویت نور فطری از طریق اطاعت از دستورهای اخلاقی دینی و مداومت بر اعمال اخلاقی را نشان داد.
وجدانی, فاطمه, ایمانی, محسن, اکبریان, رضا, & صادق زاده, علیرضا. (1391). پایههای فطری اخلاق در نظریه علامه طباطبایی(ره) و اصول تربیتی مبتنی بر آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20(15), -.
MLA
فاطمه وجدانی; محسن ایمانی; رضا اکبریان; علیرضا صادق زاده. "پایههای فطری اخلاق در نظریه علامه طباطبایی(ره) و اصول تربیتی مبتنی بر آن", پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20, 15, 1391, -.
HARVARD
وجدانی, فاطمه, ایمانی, محسن, اکبریان, رضا, صادق زاده, علیرضا. (1391). 'پایههای فطری اخلاق در نظریه علامه طباطبایی(ره) و اصول تربیتی مبتنی بر آن', پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 20(15), pp. -.
VANCOUVER
وجدانی, فاطمه, ایمانی, محسن, اکبریان, رضا, صادق زاده, علیرضا. پایههای فطری اخلاق در نظریه علامه طباطبایی(ره) و اصول تربیتی مبتنی بر آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, 1391; 20(15): -.